Visby

Nu har jag kommit hem från Visby !! Har varit och tävlat.

fredag: Jag var ledig från skolan för att kunna ta färgan klockan elva. Jag läste lite och spelade kort. När vi äntligen kom fram efter resan på 3 och en halv timme så regnade lite. Vi lämnade in väskorna på en terminal och sen gick runt i Visby. Vi skulle inte ¨få komma in i våram skolsal fören klockan 6 så vi gick i en och en halv timme. Sen när vi äntligen kom tillbaka till terminaen så regnade supermycket! Vi fick trycka i hop oss i en busskur medans vi väntade på bussen!När vi kom fram till skolan fick alla precis plats på golvet. Vi skulle ut och äta mat i regnet. Vi gick typ i en halv timme men allt var stängt och fult. Men tillsist hitta vi en Pizza resturang. Alla bestälde en varsin Pizza och sen börja dom baka (Väldigt långsamt) När jag ätit upp min Pizza kom dom sissta ut , Men det är inte så lätt att göra 28 Pizzor på en gång! När vi kom hem var klockan tio och vi skulle upp jätte tidigt morgonen där på.

Lördag: Vi blev väckta klockan 6 för tävlingen började tio över åtta . Vi gick och åt frukost i Skolans matsal. Fil och mackor var det. Efter så gick vi in och satt upp håret och värmde upp. Jag var supernervös och när vi hade fölrträning bytte dom ordningen i leden så jag blev superförvirrad!Men tillsist när vi var klara med Varven så var det en handstående tävling som jag inte vann eftersom jag inte är så bra på att stå på händer. Men Tora en i mitt lag kom tre det var väldigt bra!!Vi kom På andra plats i matta och i hopp också så vi fick två silvermedaljer. Resten av dagen kollade vi p¨å andra som tävlade (man kunde tävla i A,B eller C så det var tre tävlingar) Till kvälsmatv blev det taco buffe som var jätte god !

Söndag:Vi vaknade halv sex för båten gick vid åtta. På båten åt vi frukost två mackor, yougourt och ägg. DEt kändes som vägenhem var mycket längre än till Gotland. På slutet av resan gick jag och några till upp på däck och kollade ut , det blåste asmycket!Sen tog vi bussen till Västerhaninge där vi sedan bytte till pendeltåget till Farsta Strand. Där mötte mamma upp mig. Vi åkte hem och jag och Olli sålde jultidingar resten av dagen. Fick in 4 nya bestälningar (är uppe på ca 3000!!)

Nu ska jag titta på ensam mamma söker!! Ha det så bra och hoppas du haft en super bra helg också!! Är ganska trött så jag kommer somna så snart jag lägger huvudet på kudden!! :)

PUSS OCH KRAM EMII

Kommentarer
jullan

Var Vilma med?

För jag var hemma hos dom runt tolv,men då var ni inte hemma än. Eller? :) Kram på dej!

2009-10-19 13:49:09
URL: http://liksomjullan.blogg.se/

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!