Homemade bread

 
 
 
 
Eftersom bageriet som ligger 30 m från vår port har sommarstängt och jag inte orkar gå till Gateau i sockenplan så bestämde jag mig för att baka mitt egna bröd. Blev hur gott som helst! Fick även användning för stativet när jag tog bilderna. Glömmer oftast bort att använda det men är ju hur smart som helst. Bilderna är tagna med en slutartid på 1 sekund i mitt nästan kolsvarta kök :) Recept nedan för den som är intresserad ;)

Ingredienser: 

2 dl havregryn

5dl dinkelmjöl,

1dl linfrön (jag tog hela)

1 dl sesamfrön

2tsk bikarbonat

en nypa salt

3 msk honung

1 rivet äpple

4 dl yoghurt (Vaniljyoghurt var det enda som fanns hemma).

Utförande: 

Sätt ugnen på 200 grader. Rör ihop alla torra ingridienser. Riv ner äpplet och tillsätt honung och yoghurt. Klä en brödform med bakplåtspapper och häll/kleta i smeten. Vill man kan man ha lite pumpafrön uppe på. Skjuts in i ugnen 45-60min. För mig räckte det med 45 minuter.


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!