Ett försök att fokusera bättre

 
 
Var precis till affären och köpte lite pluggmotivation. Har extremt svårt att koncentrera mig på en sak när jag inte tycker det är kul.
Standard för mig när jag ska plugga är att jag öppnar ett worddokument, skriver kanske en mening på uppgiften, tänker på mat, springer och fixar något att äta, äter upp det, sätter mig framför datorn igen, tänker på hur mycket jag inte vill plugga, kollar istället lite bloggar, öppnar worddokumentet igen, skriver lite, känner mig duktig och ger mig själv en paus, kollar kylskåpet, skriver lite, bloggar, kollar på någon serie, skriver lite till, kollar twitter och instagram.
 
Inte så bra taktik då pauserna blir längre än själva pluggtiden... Skjuter alltid upp pluggandet så långt det går och slutar oftast med att jag sitter och panik skriver sista kvällen. 
 
Men tänkte att vindruvorna kanske får mig att sitta still, med dem slipper jag ju att springa och kolla efter mat hela tiden. Är värt ett försök iaf. Nu ska jag försöka bli klar med den här teknikuppgiften. Kram

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!