Dåligt med energi

Hallåj, sitter just nu på bussen på väg till jobbet och tråkar. Rätt segt att behöva åka samma 40minuters sträcka vatje gång jag ska till och från jobbet, men är bara att bita ihop. Känns bara lite jobbigare idag eftersom jag är så pass trött.

Träffade min saknade vän Alva igår, mådde rätt dåligt men var verkligen superkul att träffa henne! Sen på kvällen drog jag och badade med Alex och några av hans kompisar. Åkte sen hem och kollade film tills vi somnade vid halv 2.

Idag har vi inte gjort mer än att äta frukost och städat. Slösade 3 timmar åt att göra ingenting när jag kom hem till mamma. Blir lätt så när man inte har någon energi kvar. Längtar tills jag slutar och kan åka hem och sova ut ordentligt! Puss

29 Juli

över 1 år gammal bild från Gräddö, saknar mitt långa hår! :(

Går runt och är konstant varm och svettig. Riktigt kvavt i Stockholm och går knappt att vara innomhus eller i solen. Därför har större delen av den här dagen spenderats i och vid en sjö. Simmade över sjön och tillbaka så skulle tippa på att vi fick oss 600m simträning. Sen cyklade jag och träffade Julia. Gjorde inget speciellt utan satt bara och snackade om sommarjobb, planer för nästa år och när skolan börjar, osv. Super mysigt.

Igår kväll var jag, Viktor och Jakob hemma hos Anna, stannade dock inte så länge eftersom jag lovat att sova hemma. Var dessutom supertrött eftersom jag sover så dåligt i värmen och vaknar flera gånger :/. Inte alls kul. Vad har ni haft för er de senaste dagarna?

31 grader och sol

Hej på er! Bloggen har stått tom några dagar nu så tänkte ge er en liten uppdatering. Var på landet hela onsdagen, badade, solade, åkte båt m.m. Åkte hem på torsdagen för att jobba i 4 timmar och äta middag med mamma. Sen har jag mest umgåtts med min älskling som jag saknat så mycket. Har badat både i flaten och söderbysjön, ätit glass, kollat på film, haft vattenkrig, cyklat, promenerat, ätit pizza osv.

Jag och mamma har precis ätit tacos och nu sitter jag i soffan och är i matkoma. Är dessutom helt slut efter att ha varit ute i värmen hela dagen. Borde ta mig upp och ut på en promenad, men var rätt skönt att bara sitta här och slappa... Jaja vi får se. Har inte haft träningskläder på mig på 3 veckor nu så borde komma igång med det igen!

gassar i solen

Äntligen är det svensk sommar på riktigt! Solen steker hela dagarna och har inte sett ett moln sen jag kom ut till Gräddö. Så härligt! Mindre härligt är väl att jag bränt mig och min hud numera är röd... Saknar dessutom Alex och alla fina vänner där hemma :(.

Igår var 5 av mina kusiner i ålder 4-13 här på besök, så då var det full rulle hela dagen. Idag har jag övningskört i en timme, ätit glass vid kajen och spenderat resterande timmar i solen på bryggan. Imorgon får jag hålla mig i skuggan om den röda färgen ska hinna lägga sig tills jag ska jobba på torsdag. Vill ju inte skrämma iväg gästerna...

Alla 4 återförenade

Äntligen är alla 4 syskonen återförenade efter 6 veckor ifrån varandra! Aldrig vart så länge ifrån My, mestadels hon som vart borta.

Men idag har vi haft det asbra. Åkt ut till vårt landställe på Gräddö och firat Isa som fyllt 14år i veckan. Ätit tårta och öppnat presenter. Eller ja Isa har. Blev riktigt glada över en ring man åker på efter en båt som vi alla ska dela på. Testa den efter vår nyinköpta båt och blev riktigt blöt. Hahah, rätt tur att vattentemperaturen ökat från 14 till 20 grader sen vi sist var här. Nu ska vi grilla revbensspjäll till middag. Är sjukt hungrig!

Outfit från Göteborg

Linne från Superdry // shorts från H&M // väska och solglasögon från BikBok // skor från marknad i Italien

Fredag och lördag

Efter att ha jobbat i 3 timmar och kommit hem och duschat igår så kom Alex över och vi fixade middag tillsammans. Han har fått umgås extra mycket med mig nu när mamma och Olivia är bortresta och jag inte gillar att vara ensam hemma. Tur det! Blev en lugn fredagkväll, gick ut på promenad, fotade lite, sen fixade vi fram glass och godis och kollade på Transformers 1.

Idag var jag först ensam hemma och sen på eftermiddagen cyklade jag hem till Alex. Spelade kort, fifa, kollade fotboll och blev sen bjuden på pizza ^^. Nu på kvällen har jag umgåtts med mamma och Olivia som kom hem från stugan.

Du gör mig lycklig!♥

Vet inte om ni har märkt det men de senaste veckorna har jag varit på extra bra humör och det är allt tack vare en viss person. Brukar inte skriva om så mycket privata saker i bloggen så har inte nämt det tidigare, men vårterminen var rätt tuff för mig, vilket bland annat berodde på stress i skolan.

Men veckan innan skolavslutningen kom verkligen vändningen! Jag började träffa och skriva med en viss kille. Han visade sig vara den underbaraste och mest omtänksamma kille jag någonsin träffat och vi klickade direkt.
Sen dess har vi bara skrivit och pratat mer och mer. Känns som de senaste veckorna och vår tid tillsammans bara har flygit iväg. Vaknar upp med ett leende på läpparna varje dag och det är bara tack vare dig Alex! Är så sjukt lycklig att det är du och jag♥

Tacobar och Oculus

Hej på er! Gick rätt bra på jobbet igår, bara andra dagen men känns redan som jag börjar komma in i det. De enda missarna jag gjorde var väl att glömma namnbrickan hemma (INTE bra!!!) och råka hälla daim i kylen då locket satt löst. Fick ta en beställning på engelska också hahah, måste bli bättre på att snacka engelska alltså!

Åkte hem och duschade och bytte om sen åkte jag och Alex till Heron city för att äta middag och gå på bio. Var tur att jag hade med mig honom för annars hade jag inte klarat av att se filmen. Usch var alldeles för läskig, vågade knappt titta... Men ska sluta tänka på filmen, var en riktigt bra dag ändå!

Nu ska jag göra mig iordning för att åka till jobbet. Puss

Snart jobb

Godmorgon, vakna för en timme sen och har hunnit diska lite och duschat. Ska snart äta nåt innan jag drar till jobbet för 3 timmars arbete. Ikväll blir det bio, har gått med på att se skräckfilm så får se om jag överlever det. hahah.

Var och badade igår och var faktiskt rätt skönt i vattnet. Cyklade ovanligt mycket igår så var asvarm när vi kom fram till badplatsen så då var det bara skönt att få svalka sig. Köpte även glass och kollade på film. Tog inga bilder igår så får slänga in lite badbilder från Göteborg istället. Puss

Första dagen på jobbet igår

Outfit jag hade när vi var på väg till Göteborg - Linne från Hollister (älskar att det är öppet i ryggen!) // shorts från Forever21 // bikini från cubus // solglasögon från bikbok

Godmorgon på er! Känns bra att säga det även fast jag varit vaken sen kvart över 7 och både hunnit äta frukost och lunch. Hahah är fortfarande astrött så känns som jag är nyvaken. Inte gjort särskilt mycket vettigt idag heller. Efter att ha gått upp och ätit frukost så gick jag tillbaka till sängen och låg där i 2 timmar, läste, lyssnade på musik och tog det lugnt. Sen städat, plockat ur diskmaskinen, cyklat till Hemköp och handlat och sen fixat lunch.

Mamma och Olivia är i stugan så är ensam hemma och behöver fixa allt själv, men är rätt skönt ändå. Är hemma eftersom jag precis börjat på mitt jobb på McDonald's. Hade min första dag igår, jobbade i 3 timmar och gick faktiskt asbra. Känndes lite svårt i början för att det var så mycket att hålla koll på men kom in i det efter en timme och då flög tiden fram. Fick en asbra handledare som jag delade med en supertrevlig tjej som också jobbade för första gången. Kom hem och hela jag luktade cheeseburgare så något rätt måste jag ju ha gjort. Var sjukt skönt att få duscha efteråt iallafall!

Campingsemester och Göteborg

Här kommer en bildbomb från vår semester den senaste veckan. Åkt runt med bilen och vart i bland annat Göteborg. Har massa outfitbilder som dyker upp senare.

Började vår resa på måndag efter lunch och första stoppet blev vid en godisfabrik i nyköping. Därefter körde vi vidare söderut och möttes av regn i Gränna. Bytte håll helt och körde till Mariannelund för att undvika regnet där vi kom fram på kvällen.

Sov en natt i tält i Mariannelund och stannade kvar och badade på förmiddagen innan vi åkte vidare till Ulricehamn.

Hamnade på en superfin camping i Ulricehamn där vi slog upp vårt tält precis vid vattnet.

Grillade på stranden och åt couscous, kött och körsbärstomater till middag

Var superfint väder dagen efter, så packade ihop tältet och sen la vi oss på handdukar i solen tills vi inte stog ut med värmen längre.

Sen var våra nätter i tält över och vi åkte till Göteborg och checkade in på hotell. Så sjukt skönt att få duscha, ladda sin telefon och ligga i en riktig säng. hahah. Efter att ha tagit det lugnt på rummet lite så tog vi spårvagnen in till stan för att äta middag.

Åt på en riktigt god thairesturang och promenerade sen runt i stan

På torsdagen så tog vi spårvagnen ut till Saltholmen, verkligen supermysigt badställe. Skönt i vattnet och skönt att slippa sand och sola på klippor istället.

Jag och Olivia badar

På eftermiddagen var vi vid avenyn och nordstan och kolla i butiker och åt middag

Fina mamma och syster

Jag på spårvagnen hem. Sen på fredagen var vi ju på Liseberg men orkade inte släpa på systemkameran så fotade bara med mobilen och de bilderna hittar ni i ett inlägg längre ned. Puss

Fullt upp hemma i Stockholm

Hej på er! Vart hemma i Stockholm ett dygn och har redan hunnit bada i söderbysjön 2 gånger, kollat film, lärt mig hur man lagar punka på en cykel, nästan blivit attackerad av svanar, ätit massa godis, cyklat, köpt smoothie, spelat fotboll m.m Haft fullt upp helt enkelt. Nu sitter jag och kollar på vm finalen samtidigt som jag väljer ut bilder från Göteborg som kommer dyka upp här på bloggen de närmsta dagarna. Så länge får ni nöja er med de ovan som togs för 4 dagar sen i Ulricehamn. Puss

Äntligen hemma

suttit i bilen i stort sett hela dagen, stannade endast 2 gånger på vägen för shopping och salladslunch i borås och glass på nån donken. Fanns en stor Nelly outlet i borås så har fyndat 2 klänningar, 1 linne och 1 kofta. Allt för 310kr så var riktigt bra. Nu ska jag äta middag och sen möta upp babe. puss

Sol, mat och Liseberg

mobilbilder från de senaste dagarna här i Göteborg. Haft superväder och hunnit med massor med saker. Varit och badat, ätit på restaurang, åkt spårvagn, vart på Liseberg, shoppat m.m Haft det asbra helt enkelt. Imorgon lämnar vi staden och åker hem. Fast blir ett stopp i Borås på vägen för shopping. Inte köpt nåt än och ska finnas några outlets där så hoppas att jag hittar nåt fynd. puss♡

Gräddöbilder

Glömt att visa upp bilder från gräddö så här kommer dom. Är astrött så orkar inte skriva nåt mer nu. Puss

kvällens outfit

Har på mig min nya klänning som jag fyndade på bikbok i lördags. Sen armband från Lanzarote och skor (svarta ballerina med guld detaljer) från Italien

2 nätter i tält

Hej bloggen och hej Göteborg! Har precis chckat in på vårt rum och hunnit ta en dusch och nu njuter jag av att få ligga i en riktig säng och ladda mobilen. De 2 senaste dagarna har vi jagat solen, eluttag och campingplats.

Planen var att tälta i Gränna men var värsta ovädret där så åkte hela vägen genom ett åsk, regn och blixtoväder till mariannelund där vi slog upp vårt tält. Igår åkte vi vidare till Ulricehamn där vi hamnade på värdlens mysigaste camping precis vid vattnet. Är kul att campa i några nätter men som sagt, kommer inte sakna att sova på luftmadrass och behöva gå 100m till toaletten mitt i natten.

Nu ska jag bestämma vad jag ska ha för kläder och sen ska vi ut på Göteborgs gator. puss o kram

mat, chips, glass, stan och subway

Tog hämtmat från sushiresturangen igår

Kollade fotboll, åt chips och drack kaffe för att hålla mig vaken igår. Fast tröttnade på fotbollen och gick ut på promenad istället. Hahah blivit alldeles för många matcher på sistone...

Idag har jag varit i stan med Anna (min bonusmamma) och Isa, svalkade oss med glass i gallerian och kollade i butiker. Hittade massa fina klänningar på rean men nöjde mig med att "bara" köpa 2. Sjukt snygga båda 2 och för 100kr och 134kr ^^. Säger som Isa gick runt och sa hela dagen idag, jag älskar rea!

Sen promenerade vi till Slussen där vi mötte upp pappa för att äta lunch på subway. Deras kakor är seriöst helt magiskt goda! Sen blev det alldeles för varmt så åkte till mamma, hämta bikini och cyklade till flaten och badade. Blivit lite av en badkruka men kan ändå medge att det var skönt att bada efter att ha svettats på cykeln.

Black&White

Fler bilder från Studiofotograferingen. Bilderna som blev bäst var typ alla i svartvitt, lite konstigt då jag oftast föredrar bilder i färg. Bilderna är alltså tagna med ett svartvitt-filter som var inställt på kameran och det enda jag har gjort är att lägga ihop dem till collage.

Nu ska jag sätta på mig mjukisbyxor, tofflor och ett linne och bara ta det lugnt. Lär bli svårt att hålla ögonen öppna och inte "bara vila dem" i några sekunder. Kommer garanterat råka somna eftersom jag inte sov så mycket i natt. Men vägrar att gå och lägga mig halv 10 på sommarlovet!!! hahah, är dessutom fredag så får bita ihop och kämpa lite. Laddat med film, gräddfilschips och kallt caramellkaffe så blir ju inte direkt nån pina. Puss på er♥

Sommarlov "på riktigt"

Plastglas och papperstallrikar är det som gäller på Gräddö

Tänkte slänga in lite mobiluppdatering nu när bloggen stått ovanligt tom de senaste dagarna. Kom precis hem från Anna och ligger i sängen helt utslagen. De 3 senaste dagarna har varit helt underbara och har äntligen börjat kännas som sommarlov.

Varit på Gräddö och paddlat, badat (i 13°C!!), ätit god mat, spelat kort, haft vattenkrig m.m och tog bussen hem igår. Idag mötte jag upp Anna vid 1 och drog till Långsjön för att sola. Snacka om allt och inget och sen åkte vi hem till henne och åt glass på balkongen. Sov inte mer än 6 timmar i natt så nu är energin helt slut. Familjen kom hem nyss och nu ska de bara packa upp innan det blir hämtmat. Puss♥

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!