Middag på Henricks

Heej på er! Haft en supermysig söndags kväll med min fina Anna. Ätit gott på en restaurang i Hammarby Sjöstad, druckit drink och pratat om allt och ingenting. Helt klart bästa sättet att slippa söndagsångesten på!  Stället hette Henricks och kommer definitivt gå tillbaka dit nästa sommar då de stänger för säsongen nu på lördag. Hade iallafall tur som hitta dit nu innan de har uppehåll. Puss♥

Kajsas

Hallåj! Nu har skolan dragit igång igen och mitt sista "sommarlov" är över. Lite sorgligt ändå. Men är samtidigt taggad på att gå i trean och allt som kommer hända iår. Jag och Viktor firade iallafall sista dagen av lovet genom att ta sovmorgon och sen fixa pannkakor till lunch innan vi åkte till stranden och sola och hoppade från hopptorn. Hann även in till stan och köpa shorts och en tshirt till honom innan vi åkte hem till mig och åt middag.

Har haft skola både igår och idag, men sluta redan vid 20 i 1 idag så har även hunnit med att jobba 6,5h timme. Nu ska jag städa lite och sen gå och lägga mig. Är så trött efter att ha stått upp hela dagen och taggar 9 timmar jobb imorgon. Puss♥

Fårö

Heej! Länge sen jag skrev nu men beror på att jag vart med mina bästa tjejer på Fårö och inte haft något internet. Men har iallafall haft en grym resa! Kom dit på tisdag kväll och då tog vi bara en promenad till vattnet på kvällen. Sen på onsdagen cyklade vi till affären och köpte mat och för hela veckan innan vi åkte hem och gjorde en riktig pangfrukost. Var lite molningt så vi drog ut på en löprunda på 6 km, men sen sprack det upp så då tog vi cyklarna för att cykla en mil bort till raukarna för att äta middag och bada där. Men efter halva vägen så går Felicias cykel sönder och vi får ringa Johannas farföräldrar som var så snälla och kom med en ny cykel. Så efter 3 kvart kunde vi cykla vidare och hann precis fram till solnedgången. Satte oss och började grilla och lyckades såklart sätta oss bakom en rauk som skymde hela solnedgången... Lite otur, men sen cykla vi hem i mörkret med hög musik och miljoner stjärnor över oss så blev ändå rätt lyckat.

Torsdagen var betydligt finare så vi spendera större delen av dan nere på stranden. Kändes nästan som man var utomlands bara för att det var så fint där. Spela fotboll, sola, bada och Julia kände ett starkt behov av att gräva i sanden så Felicia fick bli begravd :'). Sen cykla vi till ett supermysigt bageri och köpte varsin bulle och satt kvar till stängning i hopp om att få ta med sig något gratis bröd hem, men inte :(... Fredagen blev en lång resdag, hann bara promenera runt i Visby en halvtimme innan vi var tvungna att sätta oss på båten tillbaka till fastlandet.

Mot Fårö

Heej! Sitter just nu på en buss som ska ta oss ut till Johannas landställe ute på Fårö. Ska bli så sjukt mysigt att få umgås med tjejerna några dagar! Hann spendera lite tid i Visby innan bussen gick så gick och köpte glass på glassmagasinet som tydligen är Europas största glassbar. Snacka om svårt att välja smak! Sen tog Julia och Johanna ett dopp innan vi sprang till bussen❤

Felicia 18år!!

Bjuder på en bildbomb från Felicias 18årsfest i lördags! Var en grymt kul och lyckad kväll, med god mat, bra musik, roligt folk och snygg fixat med ballonger, draperier osv. Så roligt att träffa alla man inte sett på länge också. Bilderna får tala för sig själva♥

5 mobilbilder

Var och badade och grillade med Viktors kompisar på Drottningholm igår kväll. Var hur fint som helst där, måste ta med kameran nästa gång!

Jag och Viktor tog sovmorgon i morse och sen promenera vi ner till badplatsen där vi åt frukost (eller jag gjorde, Viktor hann äta upp sin macka på vägen ner) och sedan badade och solade.

Hej på er! Har massa saker jag måste hinna göra ikväll, men känns som tiden helt klart inte räcker till :(. Ska iallafall redigera lite bilder och lägga ut här på bloggen från festen i lördags och sen blir det att packa! För imorgon drar jag med mina tjejer till gotland ^^.

Sol i Sverige

Vaknade upp till blå himmel och strålande sol idag! Så härlig. Jag och Viktor skyndade oss ner till stranden i Kallhäll för att hinna doppa oss och köpa en glass innan han var tvungen att gå till jobbet. Så typiskt att vi inte kunde stanna där hela dagen och sola och bada. Fick småspringa hem till honom efteråt och orkade inte byta om så promenera hem i bikini och fick en del konstiga blickar hahah. Tur att det inte är längre än 10 min att gå. Men blir förhoppningsvis fint väder på måndag när vi båda är lediga! Blir en lugn dag för mig, med kanske lite körteori plugg. Puss

Hem till Stockholm ikväll

God eftermiddag och glad torsdag på er! Är på superhumör och kommer få träffa Viktor ikväll så min dag kan inte annat än att bli bra. Har varit ute och sprungit tidigare idag, känns verkligen skönt att jag äntligen börjar få tillbaka konditionen, och sen har jag och morfar varit ute och fiskat. Nappade flera gånger men lyckades bara få upp en regnbågslax och en minigädda i båten. Nu ska jag packa lite och sen blir det lunch/middag. Puss❤

Uppdatering från skogen

Heej har varit riktigt bra väder här i stugan så större delen av dagen har spenderats i en solstol. Pluggat lite körteori, sovit lite, lyssnat på musik osv. Blev lite molnigare på eftermiddagen så då drog jag ut och sprang runt sjön även om det såklart skulle bli varmt och soligt igen så fort jag fått på mig springskorna. Blev även en simtur efter joggingturen för att svalka mig i det lite för kalla vattnet. Jag, mamma, mormor och Olivia spelade kort efter middagen och nu sitter jag vid datorn och läser igenom lite mejl och bloggar. Puss♥

Från dagarna på Gräddö

Heej sitter just nu i bilen på väg till Borlänge och passar på att blogga nu innan vi kör ut i skogen och internetteckningen försvinner. Ska bli mysigt att få träffa mormor och morfar som redan är där. Inte träffat dem sen midsommar då jag stannat i stan och jobbat när mamma och Olivia åkt dit för att hälsa på.

Men idag så tog jag och Viktor sovmorgon och sen när han åkte iväg och jobba så mötte jag upp Anna och Ella i stan en snabbis. Så typiskt att jag och Anna kommer gå om varandra och inte vara hemma samtidigt förän skolan börjar. Men är bara 2 veckor kvar nu (hur kunde lovet gå så fort???) så ska passa på att njuta av ledigheten! Puss❤

Jobb och sommarlovsplaner

Hej på er! Känndes som alla skulle tillbaka till stan från sin semester och valde att stanna och äta på vårt mcdonalds. Rätt stressig dag med andra ord och ont om personal så jag var tvungen att jobba över en timme. Men nu sitter jag på bussen hem för att äta middag med mamma och Olivia.

Sen när Viktor har slutat ska jag åka till honom, passar på att ses varje ledig stund nu då jag ska åka iväg till stugan i Borlänge imorgon eller på tisdag (inte helt bestämt än). Håller också på att planera in en Gotlandsresa veckan innan skolstart med några av mina tjejkompisar så är kul att ha lite saker att se fram emot. Puss❤

Fotbollsmatch

Igår fick Stockholm och förhoppningsvis övriga Sverige lite fint väder! Jag och Viktor fixade scones till frukost, sen åkte han hem till sig och jag städade. Möttes upp nån timme senare för att gå på djurgårdsmatch och var faktiskt inte lika nervöst och svårt att hänga med i klacklåtarna som jag trodde. Blev 2-1 till djurgården så var väldigt spännande.

Efter matchen promenerade vi hem till mig där vi köpte pizza och godis och satte oss i soffan och kollade på film. Riktigt mysig lördag❤

1 Augusti

Godmorgon! Har ni sovit gott? Har precis ätit frukost bestående av hallon och scones med ost och marmelad. En riktig lyxig start på dagen. Nu ska jag städa lite och sen ska jag åka och möta upp Viktor för att gå på fotbollsmatch. Han har tjatat länge på att jag ska följa med och se djurgården spela men idag är första gången jag är hemma när de spelar. Kommer stå i klacken och kan knappt en enda låt som de brukar sjunga så vi får se hur det här går hahah. Hoppas ni får en bra lördag. Puss♥

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!