Mot Sestriere

Om 7 timmar sitter jag på bussen på väg till Sestriere! Väskan är packad och jag är taggad till tusen efter att ha kollar igenom alla bilder från förra året då vi var i Val Thorens! Hoppas verkligen vi får fint väder iår! Förra var det 3 dagar sol o resten va dimmiga + snöstorm, man vill ju kunna se den fina utsikten samtidigt som man åker liksom ^^. Lär ha dåligt internet under resan så blir uppdatering igenom om lite mer än en vecka då jag är tillbaka! Puss♥

Semmel-time

Heej! Håller på att packa för fullt inför morgondagen och försöker att inte glömma bort något. Blev dock en liten fikapaus när pappa kom hem från bilbesikningen med semlor och sa att vi skulle fira att bilen klara besiktningen :'). Men man tackar inte nej till semlor direkt.

Igår var jag och mamma och övningskörde till Länna för att kolla på porslin och nya matsalsmöbler. Gick faktiskt riktigt bra att köra även fast det var så mycket bilar ute så bokade halkbanan så fort jag kom hem. Måste ju bli klar med det här körkortet nu!

En vecka kvar

Heej, om precis en vecka kommer vi vara framme i Sestriere efter dryga en 30h lång bussresa. Låter extremt mycket med resa på över ett dygn men gick faktiskt relativt fort förra året så hoppas på samma nu! Dock kommer vi åka från Stockholm redan 01:20 natten till fredag så lär sova första delen av resan.

Längtar hursomhelst efter att få åka snowboard i de långa alpbackarna! Hoppas bara på att det finns massa snö och att det är fint väder!♥

Om vår resa till Luleå

För precis en vecka sen satte jag och Anna oss på ett flyg upp till Luleå. Landade runt 5 på eftermiddagen och tog oss då till vårt hotell i city. Då vi skulle besöka Luleå tekniska universitet dagen efter (som var anledningen till resan) så kunde vi ta det lugnt på torsdagskvällen. Köpte godis, kollade runt lite i centrum och var på hotellrummet innan vi gick och åt middag på restaurang CG. Sjukt fin restaurang (nästan så man kände sig obekväm) med grymt god mat! Åt nån tapasbricka till förrätt, ren med pumpa och ost-creme, samt creme brulee till efterrätt♥♥ Var verkligen matdrömmen!

Torsdagen började med att vi packade ihop och åt frukostbuffé innan vi checkade ut från hotellet och tog bussen till universitetet. Väl framme där mötte vi upp den vääldigt pratglada killen som skulle guida oss runt på skolan. Spenderade 4h timmar på universitetet till att promenera runt i skolan, kolla på projekt som eleverna gjort på civilingenjör arkitektur linjen, ställa frågor om linjen, äta lunch i skolan, kolla på studentbostäderna runtomkring.

Vad tyckte vi om skolan då? Är minst sagt kluven. Linjen verkade jättebra, rolig och intressant och det är precis det jag vill läsa. Men själva skolan var flera gamla byggnader som saknade stora salar med massa material för kreativa arkitektarbeten. Vilket är ett stort minus om man jämför med KTHs arkitekthus som vi fick besöka med skolan.. Civilingengör arkitektur finns även på Chalmers i Göteborg, vilket troligtvis kommer bli mitt förstahandsval då det är Sveriges bästa skola med civilingegörs utbildning. Problemet är bara att intagningarna där är sjukt höga, så vi får se om jag lyckas. Ska satsa gärnet på högskoleprovet och matte&fysikprovet som finns att göra för att bli antagen.

Men var iallafall väldigt kul och bra att vi åkte upp och besökte Luleå och dess universitet! Så är nöjd med besöket. puss♥

3 stages of sunset

Bjuder på 3 flygbilder från i torsdags då jag och Anna flög från Stockholm till Luleå

Heej! Allt bra? Är så glad att måndagen och tisdagen är avklarade och att de tre skoldagar som är kvar kommer va lugna och sköna. Idag har jag hållt presentation för mitt gymnasiearbete och gick faktiskt rätt bra för en gångs skull. Brukar alltid bli nervös när jag ska prata inför klassen och behöva ha ett manus. Men idag kunde jag prata på utan manus även om jag kanske kunde förberett mig lite mer. Är iallafall så skönt att ha det överstökat nu.

Har bara tagit det lugnt efter skolan och ska plugga lite fysik innan jag går och lägger mig. Imorgon kommer det fler bilder från min o Annas vistelse i Luleå och lite om hur det var att besöka Luleå Tekniska Universitet. Puss♥

19 års brunch

I lördags fixade jag en brunch för mina vänner för att fira min födelsedag lite i efterskott. Steg upp redan vid 7 för att baka slutty brownies, som är en kaka med 3 lager av cookie dough, oreos och brownie smet. Sen 2 timmar senare när de var klara väckte jag Anton som fick skjutsa mig till affären så jag kunde handla in allt som behövdes till brunchen. Sen var det bara att fortsätta fixa allt fram tills gästerna kom vid 12.

Men blev riktigt lyckat, gott och mysigt. Fick alldeles för mycket fint av mina underbara vänner. Underkläder, smycken, bodylotion och träningskläder som alla kommer komma till använding ^^

Trattorian

Några bilder från i lördags då vår familj och några familjevänner var på trattorian och åt middag

Heej! Hade en riktigt ovärd skoldag idag då vi fick göra i princip vad vi ville första lektionen och sen var den andra inställd. Jaja skönt att få komma hem tidigt iallafall. Har ätit en semla då jag inte hann det igår och ska nu plugga lite matte. Puss♥

När man inte har nåt bättre för sig

Heej! Sitter hemma och snorar och har egentligen inget för mig alls. Tänkte passa på att blogga massor idag, men så har blogg.se legat nere hela dagen.. Så istället fixade jag god mellis när jag kom hem från skolan och har suttit och redigerat bilder och lyssnat på musik hela eftermiddagen. Mår lite bättre nu än vad jag gjorde inatt och i morse så ska försöka plugga lite. Puss♥

Serpentiner och ballonger till mig♥♥

Heej! Hade en supermysig dag igår som började med att jag och Anna och Jacob åkte och köpte present till mamma efter skolan. Sen åkte jag och Anna till henne och bokade resa till Cypern! ^^ Ska bli så sjukt kul! Åker några veckor efter studenten och ska vara borta i solen i en vecka ♥♥♥

På kvällen blev jag firad hemma hos pappa i efterskott med god middag, presenter och tårta. Så söta som hade fixat det så fint med ballonger, serpentiner och blommor till mig i köket. Efter firandet drog jag, Anna och Linnea ut och drack drinkar och mötte även upp Johanna och hennes kompisar. Var för trötta för att gå till nån klubb och dansa så var supermysigt att bara sitta o snacka med mina fina vänner♥

Snapchatbilder

Heej! Sitter hemma vid datorn och ska plugga lite engelska innan jag går och lägger mig, men tänkte bjuda på lite mobilbilder från denna vecka. Började veckan med att fylla år på måndagen och blev uppvaktad med tårta o presenter av mamma och Olivia. Sen så fick jag en kladdkaka och en smoothie av Anna i mitt skåp när jag kom till skolan. Eftersom vi har världens längsta håltimme på måndagar så åkte vi och tränade och sen blev det lunch på tacobar eftersom det var min dag^^. På kvällen kom även Anton till oss och firade så blev en riktigt bra födelsedag allt som allt.

Igår var jag hemma hos honom och åt popcorn och kolla film, är tydligen en lång lista med viktiga filmer jag missat så igår såg vi andra Batman filmen. Idag åkte jag och hämtade ut en vaniljsemla (gratis) som jag fått i semlogram av Johanna ^^ mycket uppskattat! Sen hann jag plugga lite innan jag åkte till Mall of Scandinavia för att provjobba på Naked Juice bar. Var väldigt lugnt och nästan inga kunder så fick mest gå igenom allt och göra några smoothies och skära frukt. Får förhoppningsvis fler tider när det är lite mer folk! Puss♥

Onsdag

Heej hur är läget?? Själv drunknar jag snart i plugg, men väljer ändå att unna mig en lugn dag idag o ladda batterierna. Imorgon är det matteprov som gäller och på fredag ska gymnasiearbetet och en vetenskaplig text i engelska vara inlämnade.. Men försöker vara positiv och optimistisk att jag ska hinna med allt och samtidigt prestera! Imorgon ska jag även provjobba för första gången på Naked Juice bar, så är väldigt taggad på det ^^ och på fredag ska vi fira min födelsedag i efterskott hos pappa så händer mycket kul nu dagarna framöver. Puss♥

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!