En svårslagen helg

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Haft en underbar helg med min kärlek och firat hans 25-årsdag ordentligt i efterskott då jag var i fjällen på hans riktiga dag. Vi började med att gå på afternoon tea på Hemmagastronomi där vi åt oss proppmätta på scones och goda bakelser. Undrar verkligen varför jag aldrig varit på det tidigare då jag älskar allt som är sött, hur kan man stå emot en efterrätts buffé liksom?
 
Efter det prommenerade vi runt lite på stan och kollade butiker och innan vi checkade in på hotell Savoy för en natt där. Hade ett superfint mysigt rum med utsikt över Storgatan och badkar. Väldigt mysigt spa också med bubbelpooler, bastu, relax med frukt och en "regnskogsdusch" med neonljus där vattenstrålar kom från sidorna och från hela taket. Hann vara där en liten stund innan vi gjorde oss redo för att gå ut och äta middag på Kitchen and table. Delade på en charkbricka och åt kött som var lite väl ostekt enligt mig. Fredrik fick in den konstigaste efterrätten jag varit med om med popcorn, torkad mango, majsmaräng och majskräm typ, väldigt udda men var ändå mätta. Sen gick vi och köpte godis och drack bubbel på rummet och kollade på serie.
 
Helgen avslutades med frukostbuffé och ännu ett besök på spaet innan vi checkade ut och jag behövde åka hem och plugga lite. Kunde inte ha blivit en bättre helg, fick spendera tid med min underbara pojkvän och testa på massa nya matställen. Eftersom vi båda är foodies så har vi bestämt att vi ska testa alla restauranger i Luleå innan vi flyttar härifrån så kan bocka av 3 nya ställen nu. Hoppas ni också har haft en bra helg. Puss♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!