Stockholmsbesök

 
 
 
 
 
 
Godmorgon och glad söndag! Vaknade tidigt idag och har redan vinkat av pappa och Olivia som har varit här på besök och städat lägenheten, samt hunnit göra lite matteuppgifter. Jag har haft en supermysig helg och det känns väldigt bra att ladda batterierna och få lite besök hemifrån. Blev en kort visit dock då deras flyg blev inställt på fredagen och de då inte kom fram till min lägenhet förän vid midnatt.
Men vi hade hela lördagen tillsammans och startade dagen med frukost och sen en promenad till skolan för att visa dem runt lite. Sen hjälpte pappa mig att sätta upp en hylla brevid spisen så jag slapp ha micron på en flyttlåda och kunde ställa den där istället.
 
Efter det fixade vi fajitas till lunch och åkte sen in till stan och kollade lite butiker. Var ju tvungen att visa Olivia så mycket av Luleå som möjligt eftersom hon aldrig har varit så här norrut tidigare. Stan stängde vid 4 så då åkte vi tillbaka till min lägenhet för att fika morotskaka som jag bakat och Fredrik kom över på besök. Tog det lite lugnt och fixade oss inför kvällen och sen åkte vi tillbaka till stan för att äta middag på restaurang CG's. Vilket enligt mig är Luleås bästa restaurang och som serverar norrländsk mat. Jag och Olivia dela på en charkbricka och sen åt vi ren, oxfilé och hjort till huvudrätt. Mitt hjortkött var lite väl underlagat i mitten för min smak, men gjorde inget då jag kunde byta bort de blodigaste bitarna mot pappas renbitar. 
 
beställde in varsin efterrätt också trots att vi var supermätta, en med hjortron, en choklad och en creme brulée. Sen var vi mer en belåtna och kunde nästan rulla ifrån restaurangen. Promenerade till O'Learys och spelade en omgång bowling innan vi åkte hem till mig igen. Blev lite te och kortspel och sen somnade vi gott♥
Kunde inte ha haft en bättre lördag och ser väldigt mycket fram emot att mamma ska hälsa på nu också om två veckor.
Nu ska jag hem till min kärlek och vi ska nog iväg och träna och sen blir det nog en fortsatt lugn söndag. Puss♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!