Fika med syster

       
 
Hej på er! Här kommer en liten mobiluppdatering från senaste veckan. Började med i Fredags då jag mötte upp min älskling på centralstationen och sen åkte vi hem för att äta tapas och hade en mysig kväll tillsammans
 
 
       
 
På lördagen behöve vi tyvärr gå upp tidigt för att jag behövde jobba. Olivia hade varit supergullig och tagit med en sallad från hennes jobb till mig, så la till lite melon, gurka och mozzarella och det blev en supergod jobblunch. Efter mitt 10h pass så åkte jag till stan och mötte upp Fredrik igen för att hänga med honom och hans kompisar. Satte oss på Supper och drack drinkar och sen gick vi vidare till Max och Belgobaren innan vi åkte hem vid 1 tiden.
 
 
       
 
På söndagen vaknade jag och Fredrik upp hemma hos hans föräldrar. Vi passade på och tog sovmorgon och åt en långfrukost innan vi gav oss ut på en promenad i regnet. Så skönt med en lugn söndag tillsammans. Vi åt middag med hans familj och sen blev vi skjutsade till centralen och Fredrik var tyvärr tvungen att åka tillbaka till Gävle för en ny jobbvecka. Hann med en liten fika i väntan på att tåget skulle gå också♥ 
 
       
 
På måndagen så var jag ledig så då mötte jag upp Julia och Johanna för att äta lunch tillsammans. Köpte med oss mat från Lett och satte oss i Kungsträdgården. Så mysigt att få umgås med dem innan jag behöver åka tillbaka till Luleå och de också lämnar Stockholm för plugg i Barcelona och Örebro. Satt och snackade länge innan Johanna tyvärr behövde gå tillbaka till jobbet. Sen gick jag och mötte upp Olivia istället för att göra henne lunchsällskap. Satt i solen ett tag innan vi tog en promenad till Mr Cake för att ta en fika där. Finns så mycket gott att välja mellan där, men slutade med att jag åt en munk och Olivia en acaibowl. Efter en heldag i solen kom jag hem och var bränd på näsan och lite på armarna... Kul att man har så bra pigment och att jag jobbat så mycket denna sommaren att huden inte klarar av en hel dag ute utan att bli röd.

       
 
 
       
 
       
 
Jobbade mina två sista jobbpass tisdag och onsdag och sen var jag äntligen färdig med sommarjobb för detta år! Riktigt skönt att få några lediga dagar innan plugget drar igång igen. Nästa år ska jag se till att få mer ledigt för känns som jag knappt hunnit med nånting denna sommar :(. Har inte hunnit vara på landet eller haft nån semester överhuvudtaget med familjen. Så känns väldigt tråkigt att hela sommaren gått så fort och nu är över...
 
På torsdagen så unnade jag mig att gå till frisören och klippa bort alla slitna toppar och sen efter det åkte jag till Enskede för att fika med Olivia på hennes jobb. Mysigt att få spendera tid med henne och få gratis kaffe, kaka och glass. Sen köpte jag även en supergod yoghurt med rabarberkompott.
 
       
 
       
 
Fick sällskap av sötisen till höger när Olivia behövde gå in och jobba igen
 
       
 
 Sen på kvällen var jag och mamma ut på en powerwalk och körde utegym på Skarpnäcksfältet. Så skönt och komma igång med träningen igen efter uppehåll. Kändes dagen efter kan jag lova. Sen hann jag även med lite plugg innan middagen. Ska ju ta och skriva mattetenta nu på fredag så nu sista veckan blir det fullt fokus på det.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!