Långhelg i södra norrland

 
Förra helgen var jag på besök hos Fredrik i Gävle och hittade på massa roligt. Haft väldigt lite på schemat senaste två veckorna så passade på att flyga dit redan onsdag kväll och stannade ända till måndag kväll då jag tog nattåget tillbaka till Luleå. Kommer en rejäl bildbomb nedan på allt vi haft för oss under dessa dagar♥
 
             
 
 
 
 
 
Var och åt middag på Terassen på torsdagen där de serverade god och väldigt prisvärd mat. Måste tillbaka dit när det blir varmare och man kan sitta på deras uteservering.
 
             
 
 
 
             
 
På fredagen satte jag mig på Espresso House och pluggade och åt en himelsk god saffransbulle medans Fredrik jobbade. Sen när han slutat hade vi bokat bord på Sarahs som blev mitt nya favoritställe i Gävle. Väldigt goda vedugnspizzor (tog en med västerbottenost♥♥) och massa annat mumsigt på menyn. Efter det blev det bowling och shuffle board innan vi promenerade hem.
 
 
 
 
 
 
             
 
 
 
 
 
             
 
 
 
        
 
 
 
På lördagen var det skönt att få sovmorgon och inte behöva göra nånting på förmiddagen! Men sen på eftermiddagen begav oss vi till Elite Grand Hotel Gävle för att checka in för en natt. Fanns en liten relax med bubbelpool (som inte ville bubbla?), stor regndusch, frukt, ångbastu och vanlig så hängde där ett tag tills det blev lite mycket folk. Då gick vi upp på vårat fina rum och tog det lugnt istället och planerade lite för en resa vi ska göra i mitten av februari. Ska berätta mer i ett annat inlägg♥
 
Sen fixade vi oss för att gå ut och äta på Matildas. Var där i somras med Fredriks familj, men då tog jag "fel rätt" medans resten åt gudomlig potatisgratäng och oxfilé, så har längtat efter att gå tillbaka och testa den. Var på gränsen till för röd i mitten för min smak dock, men kunde äta runt det.
 
 
 
             
 
 
             
 
 
 
            
 
 
              
 
På väg till restaurangen med min snygging♥
 
 
 
 
 
 
 
               
 
 
 
 
 
              
 
På söndagen vaknade vi upp väldigt utvilade och redo för en stor frukost i den otroligt fina matsalen. Var verkligen som en sagodröm där inne med alla detaljer! Plockade på mig färsk frukt, soyghurt med frön, kokos och torkad frukt, mörkt bröd med brie och kalkon, sen blev det plättar och lussebulle till efterrätt♥
 
 
 
              
 
 
 
 
 
 
              
 
 
 
    
            
 
 
 
 
 
              
 
Sen efter frukosten behövde vi tyvärr checka ut och lämna hotellet :( . Önskar verkligen jag kunnat ta med det gröna marmorbadrummet hem!
 
 
Gick en sväng på stan innan vi fortsatte hem till Fredrik för att lämna saker och ge oss ut på en powerwalk till utegymmet. På kvällen åt vi massa gott på Bastard burgers för att sen bli extremt mätta och ta en väääldigt långsam kvällspromenad hem. Knappt att man kunde röra sig med så mycket mat i magen haha.
 
              
 
 
             
 
 
             
 
 På måndagen blev det promenad och plugg för min del innan Fredrik äntligen fick sluta och vi åkte till hans mormor och åt middag med henne och hans föräldrar som var på besök. Sen behövde jag än en gång vinka av min kärlek och sätta mig på tåget, för att sen komma fram i Luleå tidigt tisdag morgon. Puss♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!