Stockholm

     
 
 
     
 
 
     
 
     
 
 
      
 
 
 
     
 
 
     
 
Har haft väldigt lugnt och skönt schema med plugg senaste veckorna så har passat på att njuta av att inte behöva göra nånting. Men har ju massa saker jag vill blogga om och bilder jag vill visa för er så här kommer ett inlägg om min helg i Stockholm en och en halv vecka sent. Flög ner redan på torsdagen och stannade till måndag då jag inte hade några föreläsningar varken på fredagen eller måndagen. Så fick verkligen en långhelg och 2 hela extradagar att umgås med vänner och familj.
 
Fredagen
Åkte och klippte mig vid Mariatorget kl 10 och passade på att fräscha upp håret inför helgens roligheter. Sen mötte jag upp Anna och vi åkte till Mall of Scandinavia och åt frukost. Passade på att kolla i butiker och hittade ett par party örhängen och 2 våriga tröjor. Efter några timmars shopping åkte jag hemåt för att ta det lugnt, fixa mig och träffa mormor och morfar som också var på besök i Stockholm denna helg. 
Planen var att jag skulle till Anna igen på kvällen för att dricka drink och sen äta middag ute på hemligt ställe och sen kanske möta upp fler vänner ute. Blir ombedd att fixa mig i förväg, ta en senare buss och sen springa och köpa godis i centrum när jag väl är framme så kände på mig att det kanske var något hemligt på gång. När jag sen öppnar dörren till Annas lägenhet blir jag överraskad av mina fina vänner som alla är där och har pyntat lägenheten och gjort tacos till middag. Hur fina som helst! Hade aldrig förväntat mig att hela gänget skulle vara där. 
Åt middag, drack drinkar och skrattade en massa hemma hos Anna och sen åkte vi in till stan för att gå på Södra teatern och dansa. Stort tack till mina fina vänner för bästa överraskningen!♥
 
Lördagen
Vaknade upp dagen efter hemma hos mamma och grattade mormor som fyllde 67 denna dag. Oturligt nog hade hon överansträngt knäet och gick på kryckor så blev att umgås hemma hela dagen. Men vi firade med tårta och åt supergod middag på kvällen och kollade på Melodifestivalen så hade det väldigt mysigt ändå. Hade verkligen saknat "hemma mat" och mamma bjöd på en av hennes goda köttgrytor.
 
Söndagen
Nu när jag inte åker hem så superofta är det viktigt att hinna träffa alla, så nu när jag hunnit umgås med vännerna, mamma och mormor och morfar så var det dax för "pappas dag". Åkte dit vid lunch och blev att spela sällskapsspel och fira mig med glass och presenter. Fick biljett till summerburst, en tröja och lurviga sittdynor som jag hade önskat mig♥ Sen på kvällen hade vi bokat bord på Urban Deli på Sveavägen där vi åt supergod mat. Chark till förrätt och skaldjurssoppa till huvudrätt för min del. Sen var resten av familjen mätta så jag och pappa delade på en grymt god munk med äppelkompott och äppelsorbet till det.
 
Måndagen
Sen var det dax att återvända till Luleå. Var på flygplatsen tidigt och satt och pluggade kemi på Joe & the juice. Såklart blir mitt flyg över en timme försenat så slutade med att jag varit på Arlanda i flera timmar.. kemideltentan jag skrev på tisdagen gick iallafall bra tack vare extra pluggtiden :) kram

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!