Björnrike del 2

Dag 4 - Lördag
 
Äntligen visade väderprognosen bra väder, så jag och Fredrik bestämde oss för att åka till ett annat liftsystem 20 minuter bort. Var på plats vid Vemdalsskalet när liftarna öppnade och kom upp till toppen precis när solen gick upp. Helt magsikt! 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Åkte slalom hela förmiddagen i Vemdalsskalet och sen när det blev lite för mycket folk och uppkört i backen så körde vi tillbaka till stugan i Björnrike. Där bjöds det på kålbulle och grillkorv ute på baksidan. Första gången jag testade kålbulle så va kul, nästan som en pannkaka.
 
 
 
Vi var kalla efter att ha varit ute hela dagen så på eftermiddagen blev det att bada jacuzzi och basta. På kvällen lagade jag och Fredrik mat till familjen och bjöd på svamprisotto och saffranskladdkaka som tack för att vi fick vara där i en vecka. Glömde tyvärr helt bort att fota det. Sen efter middagen så spelade vi sällskapsspel. Jag och Fredrik gav hans mamma spelet ticket to ride i julklapp och jag blev nästan beroende av att spela det. Var så kul!
 
 
 
Dag 5 - Nyårsafton
 
Sista dagen på året spenderades såklart i backen, i liftsystemet vid stugan. 
 
 
 
 
Vi gjorde några åk och sen satte vi oss på Bräjks och drack varm choklad och åt tosca och äppelkaka.
 
 
 
 
När vi var trötta och hungriga igen efter lite mer åkning så återvände vi till stugan för att äta lunch och ta det lugnt. Mina senaste 2 nyår har gjort att jag inte har särskilt stora förväntningar på denna dag. Middagen/förfesten med de närmsta vännerna är alltid roligare än de fester vi vart på vid tolvslaget. 
Så var skönt att bara ha planer på att äta god middag, ta det lugnt och spela sällskapspel.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Åt supergod middag tillsammans med Fredrik, hans föräldrar och hans mormor. Sen spelade vi massa sällskapsspel tills det började bli dax för 12 slaget. När klockan sen slog midnatt satt vi i bubbelbadet och skålade med champange (pommac för mig som inte gillar bubbel) och kollade på fyrverkerier. Supermysig sista dag på ett grymt år!♥
 
    
 
Dag 6 - nyårsdagen
 
Vaknade upp i det nya året utvilade och redo för vår sista heldag i Björnrike. Eftersom vi valde att ta sovmorgon blev det ingen slalomåkning idag utan tog en långpromenad runt hela byn och fotade några fina hus.
 
 
 
 
Fredriks familjs fina hus
 
 
Detta rundade hus är nog det snyggaste huset i Björnrike som vi gick förbi. Så coolt!
 
Sen på tisdagen åkte vi tillbaka till Stockholm och stannade hos min farmor och farfar en kort stund på vägen. Men det har jag redan skrivit om. Puss♥
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!