Summerburst 2018

Plocksallad på tåget ner till Göteborg // Framme vid vårt lilla mysiga hotellrum

Hade reserverat bord på hotell Bellora där vi åt en drömmigt middag med chark till förrätt och sen pizza

Var så fint på restaurangen/hotellet så var tvungna att ta en spegelselfie♥ // Började fredagen med hotellfrukost

Jag på plats på Summerburst och första spelningen vi såg var Cheat Codes

Världens finaste bästis♥

Fanns massa sponsrade tält där man bland annat kunde vinna kryssningar till Riga eller Tallin via ett ”chokladhjul” lyckades kamma hem en varsin rabattkod där man får gratis hytt nu i höst! Så kul

Vi mötte upp Annas kollega som också var där med en kompis och bestämde oss för att gå ut från området för att sitta ner och dricka cider och äta middag. Tog en väldigt god kyckling och svamp pasta! Sen efter det gick vi tillbaka till Ullevi för att se Alan Walker som var riktigt bra

Två glada tjejer i folkvimmlet :D

Efter Alan Walker spelade Armin Van Buuren och sen avslutade Axwell och Ingrosso fredagen, lika grymma som alltid med massa fyrverkerier och konfetti

På lördagen vaknade upp hungriga och taggade på andra dagen av Summerburst! Gick upp och åt frukost och tog det sen lugnt och fixade oss inför att gå på dagsfest på Push. Var så otroligt varmt ute och vi satt/stod i solen på deras innegård hela tiden så svetten rann på varenda människa. Men det gjorde inte så mycket för var så otroligt kul! Stämningen var på topp och tror nog att dagsfesten var det bästa med hela lördagen. Vi hade inte tänkt stanna särskilt länge, men helt plötsligt var klockan 5 hade vi dansat i 3 h och inte märkt hur tiden swishat förbi. Blev att skynda oss tillbaka till Ullevi för att se Vigiland spela.

Efter att ha dansat till Vigiland så gick vi för att hänga i lounge delen och köpa mat. Var så skönt att få sitta och vila benen lite och ladda upp batterierna till Hardwell och Martin Garrix som var dagens huvudnummer. Gick en sväng till Annas kompis Amandas hotell för att hänga en stund innan vi gick tillbaka och dansade de sista 2h. Tyckte Martin Garrix var riktigt bra, dock förstördes första halvan av spelningen av alla som knuffades. Åkte i princip bara runt för folk höll på att knuffas, så sen gick vi längre bak och kunde dansa och njuta av sista låtarna. Är det ålderstecken att man stör sig mer och mer på dom som bildar ringar och hoppar runt och puttas? Hahah

För att utvärdera helgen lite så kan jag säga att det var kul att testa på Summerburst även i Göteborg. Skönt att bo på hotell nära festivalområdet och kul göra det till en hel weekend genom att åka hit. I Stockholm är det dock fördel att vi alltid träffat på massa människor vi känner och varit ett större gäng. Väldigt najs att vi lyxade till det och hade premiumbiljetter med separat bar/mat/toalett och slapp köa. Kanske blir summerburst paus nästa år för att få längta lite. Vart iallafall en grymt bra helg och var kul att få hänga med Anna som jag hade saknat så mycket♥