Bresaola butternut pasta

 
 
 
Hej på er! Sitter och äter en matlåda med pastan på bilderna samtidigt som jag redigerar bilder och skriver detta. Jag och Fredrik återskapade min favoriträtt från Taverna gusto och det blev verkligen så bra! Är ju både roligare och mer ekonomiskt att laga sina restaurangfavoriter hemma. Visste inte alla ingredienser som de brukar ha i så vi improviserade lite. Skriver receptet nedan om någon råkar vara intresserad :).
 
Idag har jag och Fredrik tagit det lugnt, haft sovmorgon, ätit långfrukost och sen varit och tränat. Skönt att få känna sig utvilad och redo nu för en sista helvecka med lektioner. Helt sjukt att det bara är 7 skoldagar kvar och sen blir det tentaplugg på egen hand. Nu ska jag snart gå och möta upp Linnea för att gå på Philm som visar Red Sparrow idag. Puss♥
 

 
Bresaola butternut pasta
Ingredienser:
1/2 Butternutpumpa
1/3 Zuccini
100 g champinjoner
körsbärstomater
Tagliatelle
3 dl matlagningsgrädde
1 svampbuljong
 
Toppa med:
Bresaola eller prosciutto crudo
Ruccula
Rostade mandlar eller pinjenötter
Balsamico dressing
chevre


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!