Pinchos och spontanresa

          
 
Hej på er! I fredags vaknade jag upp till den glada nyheten att två av tre lektioner blivit inställda. Otroligt skönt att få sovmorgon och tid att laga god lunch istället för ekonomiföreläsningar. Hade planerat att äntligen äta på Pinchos på kvällen med Sofia och Linnea, öppnade här i Luleå i sommras och har inte hunnit bli av tidigare. Resten av helgen var helt oplanerad och då bestämde jag mig spontant att boka biljetter för att åka och vara med Fredrik. Bokade nattåget 3 h innan det skulle gå så var verkligen ett oplanerad resa, men saknade min älskling så mycket så var helt klart rätt beslut! Perfekt att jag hann med restaurangen och umgås med tjejerna också innan jag steg på tåget 21:15♥
 
 
 
 
         
 
Drack alkoholfria drinkar och testade nya tapasrätter så var en väldigt mysig kväll. Fun fact är att pinchos Luleå har palt på sin meny, inget vi kände för att testa dock haha..
 
 
Kom fram till Gävle 8 på lördagsmorgonen och var väldigt trött efter att ha sovit dåligt på tåget. Så gick hem till Fredrik och sov lite till så vi var pigga och redo för en heldag tillsammans. Båda vaknade upp superhungriga så bestämde oss för att äta brunch på Clarion.
 
 
 
 
Popcorn i seg kola var hur gott som helst, vill baka egna sånna och snickerskakor som också fanns som julgodis!
 
       
 
God mat och att få umgås med min fina älskling är svårslaget♥
 
 
Efter brunchen kollade vi i lite butiker och tog en promenad, sen fram mot kvällen bestämde vi oss för att gå på bio. Fredrik som lyssnat på Queen under sin uppväxt hade önskat att se filmen Bohemian Rhapsody som är baserat på sångarens liv. Är inte riktigt min musiksmak så hade inga förväntningar alls, men filmen var riktigt bra!
 
 
 
 
 
På söndagen hittade vi ett nytt mysigt café som serverade supergoda amerikanska pannkakor och massa annan god mat och fika. Perfekt ställe för oss då jag alltid är sugen på frukost oavsett hur sent jag vaknar, medans fredrik vill ha lunch.
 
 
 
Efter frukost-lunchen promenerade vi hem igen och tog det lugnt. Ringde våra pappor och grattade på farsdag och tog igen lite missade serieavsnitt. På eftermiddagen bestämde vi oss att gå till gymmet och körde ett riktigt styrkepass för rygg och armar. Mycket roligare att träna när man är två! Så glad att Linnea skaffat gymkort nu också så vi kan gå tillsammans i Luleå :D
 
 
 Sen började det tyvärr bli dax för mig att åka tillbaka norrut så hann bara duscha och packa ihop mina saker innan vi behövde gå hemifrån. Blev en snabb middag på vägen på en thairestaurang då både Elsas och Bastard burgers hade hunnit stänga. Sen väntade 10h o 40 min tåg tillbaka till Luleå. Lyckades som tur var sova bättre nu på vägen hem så resan gick fort. Skönt att komma hem till en riktig säng nu, men alltid lika jobbigt att säga hejdå till min kärlek♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!