En helg i Stockholm

       
 
Förra fredagen satte jag mig på ett plan för att flyga ner till Stockholm för att spendera helgen där med familjen och min kärlek♥ Så skönt att få åka iväg och få en ledig helg med massa roligheter efter en intensiv pluggvecka. Lyckades lämna in en av 2 opponeringar precis innan jag åkte också så var väldigt skönt. Köpte med favoritgodiset jag har just nu och tänkte att jag skulle unna mig det på planet, men fick extremt lock för öronen så kunde inte tugga utan att det gjorde ont :(. Väl framme åkte jag till Olivias jobb för att säga hej till henne och ta en kopp te. Hann förbi katterna och gosa lite också innan jag åkte och mötte upp Fredrik som kom med tåget från Gävle♥
 
       
 
 
 
        
 
Båda var jättehungriga så gick till Phil's burger på Drottninggatan för att testa deras goda burgare. Blev verkligen inte besvikna, men min caramel milkshake smakade dock mer som vanilj. Vi båda tycker nog fortfarande att Bastard Burger är snäppet bättre.
 
 
 
 
På lördagen gick vi upp tidigt och åkte in till Norrmälarstrand för att äta brunch på Trattorian
 
 
 
Otroligt mysig restaurang och de hade massor med gott på sin buffé. Satt där i över tre timmar och bara tog det lugnt. Är annars lätt att man bara kastar i sig den goda maten när man är hungrig och blir mätt på en gång.
 
 
 
 
 
          
 
 
 
 
Jag var i efterrättshimlen med alla goda sötsaker
 
 
 
Min älskling som älskar chark tog en hel tallkrik med salami, ost och oliver till efterrätt haha.
 
 
När vi testat så mycket god mat vi maximalt kunde så bestämde vi oss för att promenera längs vattnet. Blev glada när vi kom ut och såg att vädret spruckit upp och solen tittade fram!
 
 
 
 
 
 
Gick till Statshuset och tog lite bilder som riktiga turister innan vi fortsatte in till stan för att kolla på lite kläder på Zara och River Island.
 
 
 
 
 
 
Sen vid 3 tiden åkte vi hem till pappa för att umgås och fira Mys 20årsdag i efterskott. Jag och Fredrik var ju inte direkt hungriga efter all mat, men kunde inte tacka nej till lite mer chokladtårta haha. Farmor och farfar var på besök också så var mysigt att få träffa dom♥ Lite senare serverades det även middag och efter den skjutsade pappa oss hem till Fredrik igen.
 
På söndagen behövde jag tyvärr säga hejdå till min kärlek igen. Alltid lika jobbigt att lämna varandra... Men som tur är så behöver vi bara vänta 9 dagar innan vi ses igen denna gång. Åker till Gävle direkt efter min Tenta den 30/10 och får några lediga dagar där♥.
Resten av söndagen spenderade jag hemma hos mamma innan det vart dax för mig att flyga hem. Kom fram till Arlanda och fick höra att planet var överbokat och att jag kanske behövde ta ett senare då min ungdomsbiljett var den billigaste.. Var ju verkligen inte glad över den nyheten och behövde sitta och vänta tills alla andra gått ombord innan de meddelade att jag också fick plats. Sån lättnad! 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!