En riktig mathelg

Hej på er! För 2 helger sen flög jag ner till Gävle för att få spendera 2 dygn med min älskling. Önskar verkligen att jag hade kunnat stanna längre, men var så mysigt att ses igen efter att ha längtat så mycket och räknat ner dagarna. Blev 2 intensiva dagar med massor med mat där vi båda var konstant proppmätta.
 
 
Middag innan jag åkte, hade bokat ett sent flyg så gick o väntade hela dagen på att få åka iväg..
 
      
 
Väl framme 23:30 efter att ha åkt buss, flyg, pendeltåg och vanligt tåg blev jag uppmött av min älskling på Gävle station. Hade sagt i telefon på vägen att jag var sugen på nuggets, så han överraskade mig med det tillsammans med pommes och milkshake♥
 
 
 
 
 
 
På lördagen vaknade vi upp sent och gick och brunchade på Clarion. Fanns massa gott och ett stort efterrättsbord. Men vi vart tyvärr extremt mätta innan vi ens hunnit testa hälften haha. Satt kvar i hotellobbyn ett tag innan vi orkade röra oss vidare med våra runda magar. 
Gick och kollade i butiker på jakt efter lite kläder till Fredrik och sen kollade vi snabbt in matmarknaden som de hade satt upp på torget. Var fortfarande för mätta för att tänka på mat, men köpte iallafall en påse med macarons att ta med hem.
 
 
 
 
 
 
 
På kvällen kände vi inte för att ställa oss o laga mat i Fredriks lilla kök så gick till caféet brevid och köpte deras goda pizza. Fredrik testade en vit pizza med kantareller och västerbottenost som var grymt god. Var helt ensamma på Elsas och tydligen var det första gången på flera månader det var tomt en lördagkväll. Dom som jobbar där är supergulliga och när vi skulle gå fick vi med oss gratis mackor att ha till frukosten
 
 
 
 
 
På söndagen efter att vi ätit vår dunderfrukost med cafémackorna, granola och macarons så gick vi ut på långpromenad. Trots höstluften kunde vi gå utan jacka utan att frysa. Gick runt hela Boulonger skogen och var ute i över en och en halv timme innan vi bestämde oss att gå tillbaka mot stan och ta en fika/lunch.
 
 
 
 
Jag fikade smoothie och Rockyroad medans Fredrik var mer sugen på lunch och åt cesarsallad
 
De sista timmarna på söndagen så tog vi det bara lugnt tillsammans och kollade på film och beställde hem thaimat till middag. Kl 20 behövde jag tyvärr sätta mig på tåget hem igen och åkte nattåg hela vägen tillbaka till Luleå för första gången. Tog 10h och 40 minuter och gick förvånandsvärt snabbt och smidigt. Försökte sova nästan direkt för att undvika att bli åksjuk som jag lätt blir och funkade som tur var. Fick dock panik när jag vaknade upp klockan 6 och vi stod stilla i Boden.. Hade inte fått nån information alls om att tåget skulle gå hit för att sen dela på sig och ena halvan fortsätta till Narvik medans min vagn skulle fortsätta tillbaka till Luleå. Hann måla upp ett helt senario i mitt huvud att jag missat att gå av och nu skulle hamna i Kiruna istället. Haha men löste sig och väl framme i Luleå blev jag upphämtad med bil av snälla Sofia♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!