3 veckors stopp

 
Denna vecka har jag ätit alldeles för mycket sötsaker. Ätit bara för att äta, inte för jag varit hungrig. Vad var då enklast att bara stoppa i sig? Jo kakor, godis och ännu fler kakor. Åt för att bara ha något att göra, för att kakorna smakar så gott.
 
Blivit till en vana att äta så fort man ser något gott. Inte tänka på hur man mår efteråt (jävligt illa om man äter för mycket) och på att man kanske ska äta middag eller lunch bara 10 minuter senare. Då ångrar man sig. Onödigt att äta något mindre nyttigt så man inte är hungrig när man ska äta den riktiga maten.
 
Det kanske inte är det onyttiga jag vill komma ifrån utan småätandet. Hellre äta riktiga mål, slippa känna suget efter ännu en kaka, en smörgås, ett äpple... Men för att sluta att småäta måste man börja någonstanns och därför blir det stopp på kakor, choklad, läsk och godis de kommande 3 veckorna. (med undantag från syrrans födelsedag.) Känner jag mig rastlös så ska jag göra något annat. Allra helst se till så att jag inte blir rastlös.
 
Fokusera på nyttiga saker som är goda. Mango, körsbärstomater, gröna äpplen...mm...
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!