Helgens kryssning

 

Nu är jag hemma i "Tukholma" igen! Hade ingen aning om att de kallar Stockholm så, men å andra sidan så kallar vi dem finnar så det är väl inte mer än rätt att Stockholm blir Tok-holmen.
Har iaf åkt båt. Silja Serenade hette den och vi hade det super förutom att det gungade en hel del på hemvägen. Klass 2 varning och vara ute på östersjön är ingen bra kombo. Hade tur som sov när det var öppet hav! Kan ju inte säga att jag mådde särkilt bra på kvällen då hela båten gungade...
 
 
 
"Promenaden" där det fanns andra resturanger och butiker utöver Tax freen och buffén som låg på våningen under.
 
 
Började med att lämna väskorna på rummet när vi väl kom på båten. Sen gick vi ner och letade café.
 
 
 
Efter fikan åkte vi upp till Soldäcket och fotade solnedgången. Massa fina oljetankar, bostadshus och lastbilsparkering kom också med på bilden.
 
 
My och Olivia
 
 
 
 
Har spelat en hel del på maskiner. Jag hade ingen större tur med mina pengar men hjälpte My och vi börja med 3 euro och fick ut totalt 10 :)
 
 
My posar lite medans vi väntar på dem andra innan middagen.
 
 
Var väldigt blandad mat på buffén, Japanskt, Grekiskt, Italienskt, mexicanskt m.m och vi var alla väldigt mätta efteråt.
 
 
 
Riktigt bra efterrätts bord var det!
 
 
Olivias glass, själv orkade jag ingen
 
 
Efter middagen blev det fler spel på atomater...
 
 
...drinkar...
 
 
...och show.
 
 
En ny dag. Var sjukt sköna sängar och sov extra bra bara för att det gungade. Vaknade iaf upp i Helsingfors och åt frukost buffé innan vi steg av båten.
 
 
 
Promenerade runt i Finland och kollade på kläder. Hittade en hel del snyggt som jag gärna hade tagit med mig hem - En aprikos Hunkydory tröja, ett Ralph Lourent linne och spetshorts, en jacka från Elvine, en kofta från Objekt, Michael Kors sandaler och massa våriga nagelack. Men sparar pengarna till Lanzarote - billigare shopping där ^^.
 
 
Hittade ett glasscafé och köpte jättegod limesorbet
 
 
 
 
Till vänster: tillbaka på båten igen Till höger: Pappa och syrran utanför något palats/tempel/kyrka
 
Vi gick tillbaka till båten tidigt för att gå på spa. Tog massage, vilket jag verkligen behövde - typ somnade. Sen satt jag och My i basstun medans Olivia och Isa var på badhus och Anna och Pappa drack bubbel.
 
 
Isa i sin nya hatt och matchande kjol som hon köpte på stan
 
 
Gick på en av resturangerna på Promenaden för att äta middag. Beställde in en stor skaldjurs tallrik. Tyvärr var jag alldeles för sjösjuk och kunde bara äta några räkor :( Gick och la mig vid 11 för att slippa huvudvärken...
 
 

NU: Applåder till er som orkade läsa! Nu måste jag sätta mig och plugga. Puss o kram♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!