Årsresumé Juli 2014

Hade sommarlov hela juli så blev såklart många varma och härliga dagar

Var på landet med familjen och tog det bara lugnt

Var iväg till ett jordgubbssjälvplock men tyvärr fanns det inga mogna jordgubbar :/

Sen blev det semester med mamma och vi bila ner till Göteborg och gick på Liseberg

Blev även några stop på vägen för att bada

Campingfolket grillar på stranden

Var på Nelly outlet och fyndade massa fina klänningar

Sen fick jag äntligen återse My som hade vart på språkresa i Brighton

Köpte en båt som vi åkte runt i och firade Isas födelsedag

Åt glass i stora lass

Fotade många fina bilder på landet

Kusinerna på pappas sida kom på besök

kvällens outfit

Lyckades bränna mig i ansiktet idag, men det röda har redan börjat lägga sig som tur är så hoppas det är borta tills imorgon. Det här hade jag på mig nu på kvällen när var nere i hamnen och åt middag. Var hur gott som helst, men sen började det regna så kunde inte göra mycket mer än att ta oss hem. Var helt dygnsura när vi kom fram hahah. Men nu ska jag snart sova, imorgon är det sista dagen av 2014 och ska se till att ta vara på den! Puss

I solens guldiga sken

Några av mina favoritbilder från 2014, älskar verkligen ljuset från solnedgången

På stranden i min nya bikini

Den här dagen har spenderats på en strand vi inte vet vad den hette. Är inte så stor ö så bestämde oss att bara promenera i motsatt riktning från hamnen och ta den strand vi kom till hahah. Var iallafall väldigt varmt idag så fick gå och köpa massa vatten, chips och shakes för att inte få solsting och vätskebrist. Använde min nya bikiniunderdel som jag köpte på Koh Lanta för första gången idag. Tycker den är hur fin som helst och matchar väldigt bra med bikini toppen jag köpte ensam på Pink innan sommaren.

Årsresumé Juni 2014

Var som ni såg i årsresumén för Maj i London och hade det hur bra som helst

Åt frukost på café

drack "kaffe" på starbucks

Var på Madame Tusseud's

Och shoppade en massa! Fler bilder från London finns här

Det blev sommarvärme i Sverige och jag posade i min nyinköpta T-shirt

Badade med klassen på håltimmen efter idrotten

Var med Anna och pluggade till matte nationella och satte oss i en park och köpte med oss pizza. Hur mysigt som helst!♥

Var med Anna och köpte skolavslutningsklänning

Fick även med mig denna outfit hem

Hade skolavslutning och fick äntligen sommarlov!

Var med kompisar på kvällen och sov sen hemma hos Elias med Anna och Erik och badade i Jacuzzi på morgonen dagen efter

Hade myskväll hemma hos Felicia med tjejerna från kunskapsskolan

Övningskörde med mamma

Mådde riktigt bra för att vi äntligen var lediga

Var och lunchade på pizza hut med pappa och Olivia

Åkte till landet och fotade gymnastikbilder med en underbar solnedgång i bakgrunden

Firade även en kall midsommar på landet

trotsade kylan och hade på oss klänningar ändå

Men sen var vi tvungna att gå in och värma oss på kaminen

Det blev flera fina solnedgångar på landet och jag fotade Anna och pappa

Jag och mamma var i en studio och blev sminkade och fotade

Godmorgon

Godmorgon, har sovit gott inatt trotts hård säng och nu är det dags för frukost buffé. Håller tummarna för att det finns frukt och yoghurt, är det jag levt på varje morgon i en vecka nu. Bjuder på 2 bilder från när vi red elefant. Varken mamma eller Olivia ville sitta på elefantens huvud så jag fick hedersplatsen och var hur nöjd som helst ^^

Första dagen på Phi Phi

Fick inte direkt något hjärtligt välkommande av Phi Phi island när vi klev iland från båten. Regnet vräkte ner och vart nästan bortspolade och helt dygnsura efter 5 sekunder uppe på däck. Sökte skydd på en restaurang där vi satte oss och åt Pad Thai och drack shakes (som inte direkt gjorde oss varmare..) samtidigt som vi satt inlindade i badhandukarna för att torka.

När regnet avtagit lite kunde vi iallafall promenera till vår resort och byta om till torra kläder. Sen har vi promenerat runt på ön i duggregn och kollat i butiker, ätit middag och druckit banan och oreo shake ^^. Imorgon hoppas jag verkligen på sol annars finns det inte mycket att hitta på. Puss

Manikyr

3 bilder från igår då vi åt vår sista middag på Koh Lanta och gick och fick manikyr och pedikyr efterråt. Hahah får massa barbie feelings från mina rosaglittriga naglar, tyvärr kommer de nog inte att hålla tills vi kommer hem igen så kanske ska leta upp ett liknande att köpa för att jag gillade färgen så mycket. hahah. Men kostade ynka 75 kronor för både naglel och fotvård så är hur bra som helst ^^

Årsresumé Maj 2014

Var lediga på första maj så var med familjen på kvällen och åt på tacobar och gick på bio

Tog tag i övningskörningen lite och la upp den här passande bilden från 1999

Min saknade vän Anna hade varit borta i Dubai kom äntligen hem igen

Hade en riktig pannkakslunch med My

Hade nationellaprov i engelska och kände lite som tweetsen ovan

Var ute och fotade med den här snyggingen

Åkte hem till mormor och morfar och firade påsk i efterskott med dom

Åt glass i solen med kusinerna

Grillsäsongen började vilket uppskattades enormt!

Pappa fyllde år så firade honom med tårta

Jag och Anna var på Nike outlet och även en ralph lauren outlet och fyndade massor

Fotade fina syrener

och min fina syster!♥

Var med och sprang Vårruset

Drog till London den sista maj!

Saturday night

Var på en supermysig restaurang i lördags i äkta Thailandsstil. Det villsäga att den såg ut som en träkoja med färglada lampor och ljusslingor överallt. Åt favoriträtten massamancurry med kyckling och sen bananasplit till efterrätt. Lite synd att vi byter hotell så ofta för man hinner knappt hitta sina favoritställen innan det är dax att åka vidare. Fast samtidigt är det kul att pröva massa nytt istället ^^

Elephant trekking

Gårdagen spenderades i Djungeln för att vila från solen lite så vi ska slippa att bränna upp oss här i värmen. Trots några incidenter så blev en riktigt bra dag även om det var väldigt varmt och jobbigt att promenera i den kvava luften i djungeln.

På vägen till Elephant trekkingen så fick txin motorstopp i en brant backe så tvärstannade och började rulla baklänges innan chafören lyckades lägga i bromsen. Lite småläskigt sådär när man ser framför sig vad som skulle kunna hänt om vi inte fått stopp och istället rusat baklänges ner för backen... Men de la stenar bakom hjulen så vi fick fäste och kunde fortsätta frammåt.

Den andra incidenten var att jag skärde upp tån på en vass sten så det blev blod över hela flipflopen. Mamma blev inte så glad som hela tiden sagt att jag skulle tagit joggingskor på mig istället. Men gick bra ändå.

Fick rida på en elefant som hette Mali och var superfin och busig. Han ville inte alls göra som han blev tillsagd utan gick utanför vägen och åt blad och promenerade i vattnet och svalkade sig. hahah. Fick sitta på hans huvud så även mina fötter fick bada när Mali gjorde det.
Efter elefantridningen fick vi vatten och frukt innan vi promenerade in i djungeln. Gick till både en grotta och ett vattenfall och fick se både apor, fladdermöss, spindlar, ormar och en flygande ekorre.

Sen åkte vi hem och badade! Hur skönt som helst efter att ha vart i värmen och rört på oss hela dagen.

Lämnar Koh Lanta

Godmorgon! Äntligen har jag lyckats ladda upp bilderna från i förrgår när vi var på stranden och promenerade längs vattnet. Har bott på Long Beach och det är verkligen en jättefin strand. Men idag ska vi checka ut och ta båten vidare till Phi Phi Island. Håller tummarna för att det är lika bra där!

Kasst internet

Internet här i Thailand är ju verkligen inte det bästa. Kämpade med att ladda upp lite bilder från datorn till bloggen och gick segt men bra ända tills datorn laddade ur... På rummet är det bara mobilerna som får wifi, så har nu försökt att ladda upp inlägg i snart en timme med bilderna som blev sparade i arkivet. Och äntligen lyckats! Hahah. Ni får nöja er med den här bilden från idag och så ska jag ladda datorn och fixa upp resten imorgon. Puss

Fredagens outfit

Linne från topshop // shorts från forever 21 // flipflops från Thailand

Marknad i Saladan

Igår eftermiddag tog vi tuktuk till hamnen för att gå på marknad där. Såklart hann vi inte vara där längre än 10 minuter innan det började spöregna. Men var bara att vänta på att det skulle sluta och sen kunde vi gå ut från butiken där vi tagit skydd från vattendropparna. Köpte bananpannkakor med choklad och strosade runt och kollade överallt.

Olivia och mamma köpte massa fint, jag själv fick bara med mig en salva till mina hemska myggbett. Sparar mina pengar till shopping i bangkok istället ^^. Sen åkte vi tillbaka till Long Beach där vi bor och åt middag på en supermysig restaurang. Hur var eran fredagkväll?

Årsresumé April 2014

Var på besök hos mormor och morfar och var med kusinerna i en skatepark

Mormor hade bakat supergod kolapaj som jag inte kunde äta för att jag fortfarande hade vårt godisförbud

Istället åt jag massa jordgubbar, fixade smoothies och nyttiga chokladbollar

Som tur var hade jag även Anna med mig i godisförbudet

Det blev påsklov och hade supermysig tjejmiddag med flera tjejer från teknik

promenerade till söder och åt super god lunch i Skrapan med familjen

Var på bio och såg Noah med flera från teknikklassen

Lagade supergoda bananpannkakor med sockerfri chokladsås

Godisförbudet var över och unnade oss allt vi saknat under dessa 4 sockerfria veckor

Hade brunch med mina systrar

Var med min fina vän Linnea (som jag saknar så mycket!!) i stan och fotade en massa

Körsbärsträden i kungsträdgården började blomma och jag var såklart där och fotade

Var på en spansk resturang med familjen och åt tapas och firade min pappas sambos födelsedag

Firade påsk och åt pannkakor

Var på landet för första gången för året och fotade den fina solnedgången

My tog dessutom årets första dopp i det kalla havet

Bladen på träden började blomma så fint utanför fönstret

Var i stan och promenerade i solskenet och åt på Vapiano

30°C och sol

Har haft en superbra och varm(!) dag på stranden idag. Badat mer än jag solat för att man blev dränkt i svett efter bara en minut om man inte var i vattnet. Tog även en långpromenad längs hela stranden på över 1 och en och halv timme. Mycket skönare att gå och få lite vind på sig än att ligga och steka.

Nu är vi iallafall tillbaka i vår bungalow och har druckit massor med vatten för att inte få solsting. Ska även ta en dusch och tvätta bort all sand, solkräm och saltvatten. Lägger in lite bilder från dagen och fredagskvällen senare. puss

Underbara motljus

Med en blomma i håret

Vi trodde att vi bodde högst upp på kullen av vårt hotell, men tydligen fortsätter backen 2 gånger så långt. Jag och Olivia insåg det här på julafton när vi skulle fota våra outfits och inte ville stå direkt utanför våran bungalow. Var iallafall riktigt cool utsikt och bra fotoställe högst upp på kullen ^^

Dag 5

Hej på er, har väl haft mest sol idag hittills, dock kom det en regnskur så vi var tvugna att ta skydd och vänta ut det innan vi kunde fortsätta hela vägen till hotellet. Fast blev dygnsur ändå så spelade ingen roll. Nu på kvällen har vi varit på marknad vid hamnen, men får se om jag får upp de bilderna imorgon för just nu vill det inte fungera att föra över bilderna från minneskortet till datorn...

Aprilväder?

Hej på er, idag har det varit riktigt aprilväder här i Thailand. Vaknade upp och såg solen och skyndade oss att gå och äta frukost, sen när vi kommer till stranden så går solen så klart i moln. Men vi bryr oss inte så mycket om det. Vid halv 2 börjar det spöregna så sätter oss under tak och äter lunch för att undvika att bli blöta.

Sen växlade vädret mellan moln, klarblå himmel och duggregn resten av dagen, hahah är bara haglet som saknas. Men har ändå lyckats få lite färg och var rätt skönt att inte solen lyser starkt hela dagen så man står ut i värmen och slipper att bränna sig ^^.

Svenskt julbord i Thailand

Eftersom det var julafton igår så var vi och åt julbord på en svensk restaurang precis vid hotellet. Fanns köttbullar, prinskorv, kalkon, revbensspjäll, svenskt lösgodis, chokladfontän osv. så vart rätt lyckat. Fick 2 julklappar av mamma också ^^ Hahah lite julstämning här i värmen ändå. Hörde att ni fick snö i Sverige, hoppas verkligen den ligger kvar tills vi kommer hem igen!

Årsresumé Mars 2014

Var på Aviciis grymma konsert med Julia, Bella och Hedda

Var och fikade med Anna på Espresso House

Sen bestämde vi oss för att ha godisförbud och började äta lite nyttigare mellis

Köpte den här snygga koftan

Körde morgonträningspass med Julia

Snön smälte och var med några klasskompisar och körde fotboll

Jobbade med vår framtidsstad i skolan

Åkte sen hem till farmor och farfar uppe i dalarna där de fortfatande hade snö

Min syster fyllde 14 år så slängde in en trowback bild från sommaren 2012 på oss

Var på musikalen Pricilla med mamma och Olivia

Hade tråkigt i skolan så tog massa webbcam bilder

Hade sleepover med Anna, Anna och Lotta..

och fixade supergod frukost

Trottsade kylan och var ute och grillade med några från klassen och annat folk

Var på O'learys med familjen

och åt supergod hamburgare

Bakade det här goda och nyttiga brödet

Det blev vår på riktigt..

.. så var ute och fotade bilder till den nuvarande headern och mina fina syskon

God jul från Thailand

Dagens frukost: banan shake och yoghurt med frukt

Köpte melon och annanas som vi satt och mumsade på på stranden

Vår sandgran vi byggde på stranden idag

Jag tar tillbaka det där jag sa om vädret imorse.. Hahah så fort vi hade satt oss och ätit frukost drog en liten regnskur förbi. Men men, är väldigt varmt här ändå och man blir solbränd även fast det är soldis.

Har vart på stranden hela dagen, tagit oljemassage, byggt en gran av sand och badat. Tog en glass på vägen hem, kostar ynka 10 kr styck hahah, lite skillnad från därhemma. Sen gick vi tillbaka till resorten och duschade och satte på oss klänningar.

Eftersom det är julafton idag så ska vi på en julbuffé på en svensk restaurang som vi hittat. Så lite julkänsla kanske vi får här. Har ni någon snö i Sverige? Hoppas ni får en god jul!

julaftonsmorgon

Godmorgon! Har sovit som en stock inatt och vaknar upp till ett strålande väder. Så är på toppen humör, gör det inte direkt sämre att det är julafton idag! Känns hur konstigt som helst att vi inte är hemma i Sverige, men vi har ju ändå redan firat jul i förskott. Nu ska vi gå och hitta någonstanns att äta frukost. Puss

Årsresumé Februari 2014

Började Februari månad med att fylla 17år

Fick mitt objektiv som jag använt hur mycket som helst detta år

Kom igång ordentligt med träning (Tänk att nya träningskläder kan göra en så motiverad...)

Hade brunch med Anna, Lotta och Jocke, först var det såhär fint ↑...

sen gick det såhär hahah

Var i stan med tjejerna i klassen på alla hjärtans dag...

... och åt på vapiano ^^

Hade myskväll hemma och fixade läskdrinkar

Firade fettisdagen och åt massor med semlor

Fixade massa gott och nyttigt mellis

Åt middag på jensens och klippte håret kort

Var i kungsberget med den här pinglan på sportlovet

Syrran var också med såklart!

Hade spa dag hemma med My

Framme i Koh Lanta

Kom fram till vårt hotell på Koh Lanta idag vid 3 tiden och lämnade våra väskor snabbt på rummat innan vi gick ner till huvudgatan. Åt bananpannkakor med nutella till lunch och var hur gott som helst ^^. Thailändska pannkakor (roti, som det heter) är de godaste pannkakorna.

Efter lunchen promenerade vi ner till stranden och gick och letade snäckor. Finns hur mycket uppspolade snäckor som helst så man kanske inte kan kalla det leta efter snäckor.

Sen gick vi tillbaka till hotellet och tog ett dopp i poolen som var kallare än havet. Hahah inte direkt så att man har uppvärmda pooler i Thailand. Sen var vi i vår bungalow en stund och duschade och så innan vi gick och åt middag. Puss

Viewpoint 8th floor

"

"

Från Krabi till Koh Lanta

Bilder vi tog på hotellet i Krabi

Var hur skönt som helst att få sova i en riktig säng i natt efter att ha suttit och sovit! Gick upp vid 8 Thaitid, vilket innebär att klockan är 2 på natten i Sverige, och åt frukost på vårt hotell. Sen gick vi runt i hotellområdet och hittade en utsiktsplats på våning 8 där vi tog massor med fina bilder.  Eftersom det inte var något superfväder bestämde vi oss att ta den tidiga båten till Koh Lanta. Så det var bara att packa ihop väskorna, checka ut och ta taxi till piren.

Vi åkte båt från Krabi pier till Koh Lanta och tog lite mer än 2 timmar tror jag. Som tur var så blev jag inte sjösjuk! Vilket typ var första gången någonsin... Och sen fick jag sitta brevid ett äldre tyskt par som satt och snackade engelska med mig så resan gick relativt fort ändå ^^

Framme i Krabi

Har haft ett lååångt dygn sedan vi lyfte på arlande igår eftermiddag, men nu är vi äntligen framme i Thailand! Var bara lite segt att vänta på nästa plan i 5 timmar när vi mellanlandade i Wien.. Har inte heller kunnat sova många timmar på planet, är typ omöjligt att sova sittandes i mer än en timme och dessutom gick det inte att fälla bak våra stolar så var lite segt.

Men fick iallafall flyt när vi kunde ta ett tidigare plan från Bangkok till Krabi och satt sitta och vänta 3 timmar extra. Väl framme på hotellet så checkade vi in snabbt och sen gick vi och åt middag och drack banan och vattenmelons smoothies. Sen tog vi en runda på hotellområdet också. Mer orkar vi inte idag. 3 timmar sömn på 30 timmar är lite för lite... Puss

Årsresumé Januari 2014

Tänkte köra en årsresumé som kommer komma upp lite då nu när jag är bortrest. Börjar såklart med Januari månad.

Firade in det nya året med Anna, Erik och några andra från teknikklasserna

Var in till stan och handlade på mellandagsrean

Var på Brunch på Clarion Sign med familjen och familjevänner

Blev en hel del snowboardåkning i kungsberget

Efter jullovet var det tillbaka till skolan och satt och pluggade på café. Började även träna mycket (som man alltid gör i januari, hahah)

Hade tjejkväll med mina gamla klassisar

Hade aslångt hår! :o

Längtade tillbaka till Gran Canaria

Var hemma hos mormor och morfar en helg och blev ännu fler besök i backen

Odd Molly blus

Köpte den här fina blusen på Jackie när jag och Anna var i Täby Centrum. Var inget jag planerade att köpa men när jag såg att de hade 30% rea så kände jag att jag var tvungen att passa på! Fick 2 blusar i julklapp som jag lämnade tillbaka så blev som att jag bytte dom två mot denna så gick rätt jämt ut. Kommer iallafall använda den mycket och passar lika bra på sommaren som på våren och hösten. Så länge det inte är iskallt i skolan helt enkelt haha.

Reseoutfit

Yogapants från Victoria's Secret // Kofta från Gina Tricot // linne från East West

Nu ska vi åka och hämta upp mamma vilken sekund som helst. Men tänkte bara slänga in ett sista inlägg innan vi åker. Brukar inte vara nervös över att flyga men nu är jag det. Vet inte riktigt varför, för vet att risken att något händer är minimal. Men just att veta att jag kommer befinna mig flera kilometer upp i luften skrämmer mig lite just idag.

Planet lyfter iallafall 16:50 om det inte är försenat och ska mellanlanda i Wien så är skönt att man får sträcka på benen lite och byta flygplan där. Har skrivit några tidsinställda inlägg som kommer dyka upp när jag är borta, men förhoppningsvis finns det internet på de flesta hotellen så kommer försöka blogga så mycket som möjligt från Thailand också. Puss o kram

Plättar till frukost

Godmorgon, vaknade vid 10 imorse och gick upp och åt min sista frukost i Sverige för iår. Lyxade på och gjorde plättar och blev hur gått som helst ^^. Annars har jag bara duschat och fixat det allra sista innan resan. Har lagt fram allt som ska vara i handbagaget men har inte bestämt vilken väska jag ska ha än. Men annars är väl allt fixat och klart. Hoppas ni får en bra dag♥

Minijul hemma hos pappa

Har haft en superdag och vår minijul blev hur lyckad som helst. Bakade julgodis på förmiddagen och gjorde små grisar i marsipan, chokladbollar och ischoklad. Sen tog vi en promenad i solskenet innan vi gick in och slog in julklappar. Pappa och Anna lagade jullunch som vi sen åt och sen blev det presentöpnning. Fick massa fint men är nog mest glad över mina sköna yogapants ^^. Perfekta att ha på sig imorgon när vi flyger.

Nu på kvällen har vi kollat på vampire diaries och spelat massa sällskapsspel samtidigt som vi ätit av julgodiset. Super mysigt.  Ska försöka och komma i säng i tid idag så jag är utvilad imorgon. Så ska packa ihop lite saker nu och sen gå och lägga mig. Hoppas ni har haft en bra dag♥

Hundtandsmönster

Var ute på en promenad i det fina vädret, man måste verkligen passa på att gå ut nu när solen skiner! Hade dock önskat att det både skulle vara sol och snö, men men. Nu kan jag iallafall ha kappa och halsduk istället för tjocka vinterjackan utan att frysa. Halsduken fick jag i julklapp av mormor förra helgen. Blir snygg kontrast med hundtandsmönstret till den röda kappan men annars är den rätt svårt matchad.

När vi kom in igen passade jag och My att slå in de sista julklapparna. Är tur att man inte slår in presenter oftare för är verkligen inte duktig på det! Hahah. Nu ska jag byta om till min outfit jag ska ha när vi firar jul och hjälpa till att laga lite mat. Puss

Som den 24 för oss

Godmorgon! Idag är det julfirande hemma hos oss så började dagen med att äta tomtegröt och vörtbröd med julskinka. Ska sätta mig och slå in julklapparna jag ska ge bort och sen ska vi baka julgodis. Kommer bli en supermysig dag

Julgranen är färdigklädd

Hade det supermysigt igårkväll och klädde granen. Hahah dränkte den med glitter och julgranskulor så nu finns det inte en enda gren som får plast med mer dekoration. Är ju tradition att klä granen dagen innan julafton, men eftersom vi firar jul hemma hos pappa och Anna idag så blir det typ som julafton idag. Tycker alltså att det är okej att klä granen även fast det bara var den 19 och inte den 23.

Chilldag

Blev riktigt trött efter morgonens simmning så har inte gjort så mycket mer idag, bara tagit det lugnt och kollat på Nashville. Nu har jag ätit middag med familjen och ska klä granen puss♥

Stickad tröja

Hittade den här varma och gosiga tröjan igår på rean så kunde inte låta bli att köpa den. Ett riktigt kap för endast 99kr ^^. Köpte som sagt 2 plagg igår men bilderna jag tog på blusen blev alldeles för suddiga så får ta nya imorgon när det är ljust ute igen♥

Frukost på stan

Hej på er! Har haft en supermysig morgon bra start på jullovet. Vaknade tidigt imorse och tog tunnelbanan in till skanstull där jag mötte upp Julia. Simmade och satt i bastun och pratade innan vi gick till Skrapan och åt frukost på Götgatan Stories. Riktigt mysigt café/lunchställe. Jag tog en supergod smoothie med mango, banan och vanilj och en mörk fralla med ost och skinka.

Nu ska jag packa ihop mina saker hemma hos mamma och sen åka hem till pappa. Hoppas ni får en bra fredag, puss

jullov!

Äntligen har jag fått jullov på riktigt! Hade avslutning imorse 8:30 och fick lyssna på sångframträdande och jultal i aulan och sen gå till vårt klassrum och få sl kort, lussebullar, choklad, julmust och polkastänger ^^.

Var bara i skolan i 1 timme sen åkte jag och Anna till täby centrum för att leta julklappar. Gick runt i köpcentrumet i 3-4 timmar men lyckades tillsist hitta de sista julklapparna och även 2 saker till mig själv hehe. Inte det smartaste att köpa saker till sig själv vid jul då man ändå får massa nytt, men båda sakerna var på rea så var tvungen. Hann även med en fika på honey comb innan Anna gick till sitt jobb och jag åkte in till stan och lämnade tillbaka 2 blusar jag fick i helgen.

Var hem och lämnade lite saker och nu sitter jag på tunnelbanan tillbaka in mot stan för att träna med Julia. Puss

Äntligen ett vitt Stockholm

Så var äntligen hela 2014s pluggande klart! Hur skönt som helst att få gå hem efter den här 9 timmar långa skoldagen med det i tankarna. Fysikprovet gick bra och CAD uppgiften blev klar så allt har gått som på räls idag. Att den första snön föll idag gjorde inte direkt humöret sämre ^^.
Det första jag gjorde när jag kom hem idag var att byta om till mjukisbyxor och stickad tröja och har legat i sängen och kollat serier sen dess. Men nu måste jag packa inför Thailand så det blir klart någon gång. Bara 4 dagar kvar nu!

Tisdag

Idag har haft vår sista designlektion för terminen nu och hann precis bli klar med min leksaksbil ^^. Är supernöjd och glad över att jag äntligen är klar efter ha jobbat med den hela terminen. Vår tekniklärare kom förbi lektionen och bjöd på tårta så var riktigt schysst.

Kom hem för lite mer än en timme sen och har bara tagit det lugnt sen dess. Försöker skjuta på fysikplugget och har träningsvärk i både rumpa, ben, bröst och triceps. Känner även lite i axlarna även fast vi inte ens tränade det igår hahah. Nej ska kolla en serie och sen måste jag plugga. Puss

Endast 2 dagar av skola och plugg återstår

Hej på er, tänkte slänga in ett godnatt och en mobilbild med världens sämsta kvalité. På nåt sätt lyckades min kamera imma igen, men var den enda bilden jag tog idag så ni får nöja er med den. För att förtydliga så föreställer den min och Annas pepparkaks-kladdkakor som vi köpte i skolcafeterian. Hur gott som helst.
Har varit och tränat tillsammans med Julia på eftermiddagen och klarade oss igenom ett 45 minuter svettigt bodypump pass. Valde sen att köra egen magstyrka och struntade i att köra cxpasset som var efter för att vi var så slut i armar och ben. Nu ska jag och mina trötta muskler sova, puss och godnatt♡

Tredje advent och pepparkaksbak

Hej på er, har inte hunnit sitta vid datorn idag föräns nu. Sov relativt länge innan jag gick upp för att äta frukost. Sen åkte vi hem till våra kusiner för adventsfika. Var hur mysigt som helst där. Spelades julmusik och bakades både pepparkakor och saffranskrans som vi sen fick smaka. Pratade mycket om Thailand då de nyligen kom hem därifrån och vi åker dit snart. Bara en vecka kvar!

Sen åkte vi tillbaka hem till mormor och morfar och packade ihop våra saker och åt lunch. Sen var det bara att sätta sig i bilen och åka hem till Stockholm igen. Somnade som tur var så resan gick ändå relativt fort. Hoppas ni också har haft en bra 3:dje advent!

Lucia

Lite bilder från gårdagens lucia- och minijulfirande. Kusinerna var även dom hemma hos mormor och morfar. De var superduktiga och sjöng luciasånger för oss tillsammans med Olivia så fick iallafall se ett litet luciatåg iår. Valde att köra ett presentspel där alla köpt 2paket var till ett värde av 70 kr och så skulle man slå tärningen och samla ihop så många paket som möjligt. Fick tyvärr bara ett, men innehöll godis och en trisslott och var väldigt kul så var mer än nöjd ändå.

Sen blev det middag, spelade sällskapsspel, åt julgodis, efterätt och hade julklappsutdelning. Klarade knappt av att se mat när kvällen tog slut. Var tvugna att ta en liten promenad runt kvarteret för att smälta allt och få lite frisk luft.

Julbak

Blev riktigt sugen på julgodis så bestämde mig för att baka lite och resultatet blev mandel-knäck och Rocky Road. Stog i 2 och halv timme och kokade knäcken, kändes som det aldrig skulle bli klart så fick tillsist bestäma att det var färdigt. Hahah vi får väl se hur det blir, hoppas den inte blev allt för mjuk.. Står just nu ute i kylan på altanen så har inte hunnit smaka än.

Dagens outfit

Gick runt i mjukisbyxor fram till klockan 2 men sen var jag tvungen att sätta på mig lite finare kläder när kusinerna kommer hit. Ska fira Lucia och ha lite minijul så blir hur mysigt som helst. Har min blus från Indiska och Olivia har lånat min tjocktröja från H&M. Men nu ska jag försöka vara lite social med släkten. Puss

Lucia frukost

Godmorgon, vaknade av ljuset som kom från fönstret i morse så fick inte riktigt sova ut. Men mormor och morfar hade kokat hemmagjord risgrynsgröt och fixat frukost så vaknade till rätt snabbt ändå. Förutom gröten åt jag smörgås med rökt lax och en med ost och skinka och drack blodapelsinjuice, så blev en riktig lyx frukost.

Smälte maten lite och sen passade jag och Olivia på att köra lite styrketräning för rumpa ben och mage. Ska försöka hålla oss till den här rutinen även när vi är i Thailand sen så man inte bara ligger och degar på stranden och äter massa mat i 3 veckor! hahah

En helg hos mormor och morfar

bilder från December 2012 och 2013

Äntligen fredag! Om en halvtimme kommer jag att bli upphämtad av mamma och Olivia och sätta mig i bilen och åka till Sandviken. Ska hem till mormor och morfar och fira mini jul då vi inte kommer kunna fira tillsammans på julafton. Har inte vart hos dom på länge eftersom jag alltid jobbat när mamma och Olivia åkt, så kommer bli supermysigt! Puss

Julmarknad och Vapiano

Haft en riktigt mysig kväll med familjen, var på stortorgets julmarknad inne i gamla stan. Har blivit lite av en tradition att åka in dit varje år för att dricka glögg, spela på chokladhjul, köpa godis, mistel och dörrkrans. Dock glömmer vi alltid att de stänger klockan 6 så hinner inte ens vara där i en halvtimme innan de packar ihop de små försäljningsstånden.
Men gjorde inte så mycket för alla var hungriga så satte oss på Vapiano istället. Deras Lemonad är seriöst den godaste drickan som finns enligt mig som är en riktig citronfantast ^^.

Pratade lite med Linnea på telefon när jag kom hem, saknar henne massor så var skönt att bara få höra hennes röst lite. hoppas ni haft en bra dag. Puss

En supertorsdag

Hade en lektion i skolan och slutade 12 så jag och Anna åkte in till stan och kollade julklappar och lunchade på Jensens Bøfhus. Perfekt att få flera julklappar fixade när det inte är överdrivet mycket folk i butikerna. Sen var vi såklart tvugna att prova skidoutfit till Val Thorens. Har redan ett par rosa skidbyxor men fungerar på att köpa en vit jacka då jag inte köpt en ny på 4 år. Hittade dessutom en väldigt snygg bräda på rean, tur att man fyller år inte långt efter jul då min familj redan köpt alla julklappar.

Nu ska jag städa lite på rummet och sen åka till Gamla stan för att gå på julmarknad och vapiano med familjen. Kram♥

En bra start på dagen

Godmorgon, missförstod vårt schema lite idag då det är kompleteringseftermiddag och vi slipper kemilektionen, sen var fysiken frivillig så trodde tekniken flyttats fram så vi fick sovmorgon men icke. Men tror det var rätt lugnt ändå, var flera som missförstått och mindre än halva klassen hade varit på teknik lektionen hahah.

Jag och Julia var iallafall och simmade på morgonen och sen blev det shopping på hemköp, hittade både froosh och billig mango ^^. En riktigt bra start på dagen. Nu sitter jag i skolan och har håltimmer så ska väl skriva lite på min design rapport. Puss

Myströja

Tänkte snabbt slänga in två bilder på den mysiga tröjan jag hade på mig idag innan jag säger godnatt. Är en myströja i dubbel bemärkelse då jag lånade den av My. Är i storlek large, så den är extra stor och gosig, och kommer från Gina tricot. Matchade med mina svarta crocker jeans och med min gråa väska med svarta detaljer från Gran Canaria. Men ska krypa ner under täcket nu, haft lite ont i huvudet så ska bli skönt att få vila det. Sov så gott

Me like black and white

Oftast försöker jag redigera mina bilder så de blir så ljusa och färgstarka som möjligt, men nu på vintern är det så mörkt så de flesta bilder får ett gulaktigt ljus som jag inte gillar. En förklaring till varför det blir rätt många svartvita bilder för tillfället.

En bra dag tillsist

Haft en okej dag i skolan idag men dagen blev iallafall bra tack vare att jag fick träffa min fina kille på kvällen. Tog det bara lugnt och satt och snacka. Hade bestämt med pappa att jag skulle övningsköra så passade på att skjutsa hem Alex på samma gång. Var lite halt på vägarna och jag tror att han var lite rädd men gick hur bra som helst ^^.

Med musik i öronen

Hej på er. Är hur trött som helst och hade helst velat få krypa ner i sängen och lyssna på musik och blunda lite. Men har massa plugg som ska göras så har inte tid att vara lat just nu. Ska försöka bli klar med allt så fort som möjligt så jag förhoppningsvis hinner med ett avsnitt av Nashville. Älskar den serien! puss♥

Adventsfika på EH

Har haft en supermysig dag med min saknade vän. Gick och kollade i några affärer och fick lite julklapps inspiration och satte oss sen på Espresso House och fikade. Alltid mycket att snacka om även fast vi inte ses så ofta och var inte helt fel med varm choklad och en saffransbulle ^^.

Adventsfrukost

Godmorgon, är 7 december och andra advent idag så passade på att köra en riktig julfrukost med risgrynsgröt, värmande te och vörtbröd medans julmusik spelades i bakgrunden. Hur mysigt som helst.

Idag ska jag träffa Johanna , stackarn har tyvärr fått en spricka i armen så hon går runt med gips för tillfället så får se vad vi hittar på. Kanske åker in till stan och kollar lite julklappar om hon klarar det. Puss

Hobbit del 2

Har haft myskväll med familjen, ätit massa godis och tittat på Hobbit del 2. Hade inte sett den tidigare och tycker den var riktigt bra! Rolig, händelserik och spännande. Gillar dock inte jättespindlarna... Fick rysningar i hela kroppen när jag såg dem. Usch. Men nu är jag iallafall redo att se del 3 som kommer ut om bara några dagar. Perfekt att slippa vänta ett helt år som alla som såg del 2 precis när den kom ut fick göra. Hahah. Har ni haft en bra kväll?♥

Vardagsklänning

Är inte den som använder klänning särskilt ofta, händer nog bara på nyår och julafton under vinterhalvåret och sen när jag är utomlands. Men det är inte direkt några klänningar man kan använda till vardags. Men passade på att låna Olivias klänning igår, hur fin och skön som helst. Måste köpa mig en egen men hittar aldrig en som lever upp till alla mina krav hahah. Olivias klänning är iallafall köpt på H&M och midjeskärpet är från primark. Puss

Ingen riktig julmarknad utan snö...

Haft en riktigt skön lördag, ni vet när man kan sova länge och sen kan hitta på vad man vill under dagen utan några måsten och tider att passa. Jag och Alex kollade på film på förmiddagen och sen gick vi ut till  julmarknaden som var på gatan precis utanför oss och kollade lite. Tyvärr är det ingen riktig julkänsla eftersom det var lite för ljust ute och för att det inte finns någon snö! Så gick bara ett varv runt och kollade på alla små försäljningsstånd innan vi gick in och bakade brownie/kladdkaka med hasselnötter och spelade tv- spel.

Morgon simning

Tar sällan med mig kameran under dagen på vardagar så idag får det bli ännu flera matbilder som jag fotade här hemma aldelles nyss. Jag och mamma lagade maten tillsammans och prövade på ett nytt recept med kyckling och färskost som blev riktigt gott.

Idag gick jag upp tidigt och åkte till eriksdalsbadet för att simma med Julia innan skolan. Inte jätteansträngande att simma men har träningsvärk i bröst, axlar, triceps, lår och rumpa, ja typ överallt, så blev lite svårare idag eftersom vi var så stela. Var riktigt skönt att träna på morgonen och sen kunna bubbla lite bubbelpool och sätta sig i bastun :) måste få in en vana på att gå och simma oftare!

Bodypump och Cx

Sitter just nu i soffan helt slut i hela kroppen. Jag och Julia körde både Bodypump och CX på gymmet så var riktigt tufft, både armar och ben skakade efteråt haha. Men det är så det ska vara.
Åkte hem och duschade och åt pulledpork-sallad till middag. Nu ska jag sova för ska upp tidigt och simma imorgonbitti puss.

Träningsmotivationen är tillbaka

Vill bara att denna skoldag ska ta slut, inte för att jag har särskilt myckt att göra, men för att jag är så sjukt taggad på att träna. Jag och Julia har bokat pass och ska köra både CX och Sh'bam och så får vi se om jag hinner till bodypumpen som är innan dess. Har varit lite brist på träningsmotivationen på sistone men nu är den tillbaka och ska försöka köra minst 2-3 pass hela december och dra ner på sötsaker på vardagar. Puss

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!