Gårdagen i bilder och träning

Igår (fredag) hängde jag och Sofia på stan och köpte bland annat små söta träbrickor, smink som tagit slut och ett mobilskal! Hittade äntligt ett snyggt till min samsung s6, är väldigt få butiker som säljer skal till den så är väldigt nöjd. Sen passade vi på att fika också på Friends.

Jag i nya byxor och blus som jag beställde hem från Zara // På kvällen lagade jag mat till min älskling hemma hos honom. Bjöd på minitapas och honungsmelon inlindad i parmaskinka på de nyinköpta träbrickorna

Till huvudrätt blev det lax och sötpotatis med chevre och aioli och sen kvarg efterrätt med granola o frukt♥

Hej på er! Startade min dag med att följa med Fredrik till hans tenta (så taskigt att dom skriver den en lördag..) och gick sen vidare till gymmet för att köra vad som var tänkt ett lätt konditionspass, men när jag kommer dit ser jag att ett crossfit-gruppträningspass ska starta om 30 min så då blev jag motiverad att testa det. Var hur jobbigt som helst med massa olika övningar i intervaller, men var också väldigt rolig träning och mycket mer givande än att springa och köra styrka själv i gymmet så lär defenetivt gå på det igen! Tagga träningsvärk i hela kroppen imorgon.

Nu har jag precis duschat och ätit lunch och ska städa lite och ta det lugnt här hemma innan jag cyklar och möter upp Fredrik. Ikväll blir det utgång med hans kompisar så ska bli väldigt kul♥ puss

Nationaldagen - 6 juni 2017

Har tyvärr inte använt kameran så flitigt som jag kanske velat i sommar, men en av de roligaste sommardagarna har jag iallafall lyckats dokumentera. Var när vi hade nationaldagsfirande hemma hos Julia och hade hur grymt väder som helst! Sverige klädsel var obligatorisk och hon hade fixat superfint i trädgården och bjöd på köttbullar och jordgubbstårta. Drack massa cider, lekte olika 5 kamps-lekar och hade en superrolig dag♥ Känns som det var evigheter sen nu, men var knappt 2 månader sen. Kommer iallafall ha höga nationaldags förväntningar nu inför kommande år efter en sån lyckad dag med fina vänner♥

Tillbaka i Luleå

Hej på er! Mitt sommarlov och mina 2,5 månader i Stockholm är tyvärr över nu och i torsdags morse flög jag tillbaka till Luleå. Sommaren har gått hur fort som helst och hade inte tackat nej till lite mer ledighet då jag jobbat de sista 6 veckorna. Men känns ändå väldigt skönt att vara tillbaka, saknat lägenheten, att laga mat och bara cykla omkring i Luleå, så är inte så jobbigt att sommaren är över. Hade dock lite problem att få med mig alla kläder hem då jag köpt en del nytt, så fick låna pappas stora resväska och lyckades fylla hela den plus en bag och en kabinväska. Stora väskan vägde hela 26kg, men de som jobbade vid incheckningsdisken var snälla så slapp betala övervikt då bagen bara vägde 12 och gränsen var 20kg per väska.

Sov hela flygresan och vaknade när vi slog i marken, sen när jag fått väskorna kom Fredrik och mötte upp mig och hjälpte mig bära allt till taxin. Åkte bara hem och lämnade av väskorna för att sen promenera hem till Linnea som bjöd på brunch. Hur mysigt som helst att få träffa henne och Sofia igen och superlyx att bli bjuden på mat det första man gör när man kommer hem. Mitt kylskåp var helt tomt så vi åkte alla 3 på storhandling på Willys. Känns så skönt att ha massa frukt och mat hemma och slippa gå till affären varje dag. Hann packa upp lite och så innan det blev kväll och jag promenerade hem till Fredrik där han hade lagat mat. Myste sen framför tvn och kollade på House och åt pannacotta.

På fredagen tog vi lite sovmorgon innan jag åkte till gymmet och han satte sig och plugga. Kändes riktigt bra att vara tillbaka och sprang längre än vad jag orkat göra på länge. Sen åkte jag hem och handlade några ingredienser som saknades till middagen, duschade och åt lite chiapudding med mango och passionsfrukt. Satte mig sen och pluggade i några timmar inför min omtenta i fysik som jag skriver på tisdag. Riktigt irriterande att få en omtenta då jag var en halv poäng ifrån att klara den på första försöket... men men, hoppas verkligen att det går bättre denna gång och att jag inte glömt bort allt för mycket. På kvällen kom Fredrik hit och vi lagade köttbullar i tomatsås.

Nerja 2017

Hej på er! Har äntligen lyckats välja ut och ladda upp bilder från spanien resan som jag kom hem ifrån för över en månad sen nu. En aning försenat bara. Ska inte göra massa ursäkter, men saknar verkligen min dator som är kvar i Luleå.. Fick låna mammas inte så snabba laptop nu istället för ingen annan i min familj verkar ha en dator där man kan koppla in minneskortet från kameran.
Aja nu hade jag iallafall tid och ork (mellan alla jobbpass och umgås med vänner och familj) att göra detta inlägg, så enjoy!♥

Landade i ett 34 gradigt Spanien och kom fram till den fina villan Fredriks familj hyrt. Dock hade det blivit fel med bokningen så vi fick bo mycket längre ifrån stranden och sen byta boende efter en vecka.

Hade iallafall en väldigt fin utsikt, pool och hyrbil så vi kunde åka till stranden, så var inga problem

Ett av alla fina hus som låg på gatan

Vi hängde på stranden i princip varje dag då det var för varmt att göra annat

En underbart god lax och chevresallad

Även om det var varmt och 30 grader plus hela resan så blåste det en hel del så gick bra att ligga på en solstol utan att dö av värmeslag och bli drängt i svett. Det tråkiga var dock att det var röd flag de flesta dagar så då vågade vi inte bada. Var superstora vågor även vid gul flag och dom var hur roliga som helst att bada i, men märkte ju att det var vattenströmmar som gjorde att man drogs åt ett håll så när vi skulle gå upp från vattnet igen så var vi helt plötsligt 100 meter ifrån den plats vi gick i vid.

Jag och Fredrik tog en liten promenad till en park som låg ovanför strandpromenaden med massa fina blommor och palmer

En av dagarna åt vi middag på en av de mysigaste restauranger jag någonsin varit på med utsikt över havet och massa fina blommor och detaljer.

Hade utsikt över Balcon de Europa och den fina solnedgången

Min fina älskling redo för restaurang och en kväll i Nerja stad

Många av husen i Nerja stad hade fina små balkonger med kakel/mönster under

Tråkigt nog hade jag inte med mig laddaren till kameran och batteriet tog slut 2 dagar innan jag åkte hem. Väldigt klantigt av mig. Men kommer lite mer bilder från resan i ett annat inlägg från en av dagarna då vi var på utflykt senare.
Jag hade iallafall en underbar resa med min kärlek och var superkul att få följa med honom och hans familj. Puss♥

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!