Björnrike del 1

Hej på er! Här kommer lite fler bilder från mitt jullov. Firade ju julafton med pappa på Gräddö så på juldagen var det dax att åka vidare norrut. Jag, Fredrik och Olivia satte oss i Fredriks mammas bil som vi fått låna och jag körde (för första gången på länge) oss upp till mormor och morfar i Sandviken där även mamma bafann sig för att fira en andra jul. Glömde tyvärr helt bort att fota där, men morbrors familj var även där på besök och vi åt traditionell juldagsmiddag med kalkon och alla dess tillbehör och hade det väldigt trevligt. Tyvärr kunde jag och Fredrik bara stanna en natt innan vi behövde åka vidare till hans släkt på annandagen. Så även nästa dag fick vi spendera i en bil. Tack vare mycket köer och snö så tog vår resa upp till Fredriks familjs stuga i Björnrike 6,5h, istället för 4h som det annars gör. Men vi tog det lugnt och var skönt att veta att vi bara skulle ta det lugnt i en hel vecka framöver. Väl framme fick jag träffa nästan hela hans släkt och hela gänget åt middag och kollade på Jvm tillsammans.
 
Dag 1
 
Vaknade upp på vår första heldag i Björnrike till blåst och snöfall, men det hindrade oss inte från att ge oss ut i backen och åka. Några familjevänner till Fredrik var här för sista dagen så umgicks med dom och fikade och åkte slalom tillsammans.
 
 
 
Glad tjej som äntligen fick åka snowboard i sina nya skidglasögon!
 
 
 
 
 
Var verkligen snöstorm och snön fastnade på ens googles så man kunde inte se något alls nästan.. Snön var bortblåst på vissa ställen i backarna så var superisigt och sen så var det gigantiska snövallar och massa lössnö på andra ställen så blev många fina vurpor och blåmärken första dagen. Så efter en heldag i backen åkte vi tillbaka till stugan för att värma upp oss i jacuzzin.
 
 
Efter badet mötte vi upp släkten igen för att äta middag på en restaurang i närheten med supergod mat
 
 
 
 
Åt högrevschili som var grymt god tillsammans med gräddfil och majsbröd
 
 
Dag 2
 
Andra dagen bjöd på lika mycket snö och blåst så vi valde att ta en dag ifrån backen och åkte istället till Vemdalsskalet som är grannbyn 20 min bort. Var massa fina hus där och supermysig liten skidby. Kändes nästan som jag var tillbaka i alperna igen! Vi passade på att kolla i lite butiker och fika/äta lunch på ett litet café. Sen på eftermiddagen blev det att bada igen och spela massa sällskapsspel.
 
 
 
 
 
 
 
 
Dag 3
 
Trots träningsvärk och blåmärken från dag ett drog vi ut i backen igen på fredagen för att åka lite på förmiddagen. Hittade lite mindre populära backar med mycket bättre underlag och såg till och med solen bakom molnen.
 
 
 
 
 
 
 
Det blev bara skidåkning till 13 tiden för sen var det dax för mig och Fredrik att åka till Storhogna och gå på spa. Vilket var min julklapp från honom♥
 
 
 
Började med en fika i trädgården utanför spaat och sen gick vi och bytte om till badkläder för att simma och bada i bubbelpoolen.
 
 
 
 
 
 
 
Var rätt mycket folk vid poolen som bara var där för att bada så efter ett tag satte vi oss i ett relaxrum istället och åt nötter och frukt och läste tidningar.  Min fina älskling hade bokat varsin 50 minuters massage till oss också, vilket var så välbehövligt. Höll typ på att somna efter massagen, så gick och la mig i bastun en stund. Tyvärr fanns det ingen gemensam bastu för tjejer och killar så fick sitta själv och kolla ut genom det stora fönstret och kolla på hur snön virvlade utanför.
 
 
 
 
Sen var det dax att byta om till finkläder för att äta middag i trädgårdsrestaurangen
 
 
 
Åt älgcarpacio, som var hur gott som helst, till förrätt
 
 
 
 
 
 
 
 
Avslutade vår fantastiska eftermiddag och kväll med varsin drink i baren innan vi åkte hemåt till stugan igen. Detta var helt klart bästa julklappen, egentid med min älskling, god mat och att bara få ta det lungt är svårslaget♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!