Stockholm weekend

I fredags stod klockan på 05:30 och hoppade jag på ett tidigt plan från Luleå för att flyga till Stockholm.

Mamma slutade strax innan tre, så när hon fick gå hem möttes vi upp för att ta en promenad. Gick mot Flatenbadet och hittade bra vägar som inte var isiga och gick förbi hästarna också. Sen när vi kom hem så bakade vi semlor som blev lite bleka men riktigt goda!

Fredrik kom med tåget till Stockholm på kvällen och då åkte jag till stan för att möta honom. Hade bestämt att äta hamburgare och var fullt på första alternativet, men fick bord på Gnarly burger där jag varit en gång tidigare. Men de hade gjort om hela menyn så kändes som nytt ändå. Åt som alltid sötpotatispommes och sen en cheeseburgare och jordgubbsmilkshake. Äter alltid för snabbt när man är hungrig så blev ju proppmätta.

På lördagen tog vi sovmorgon och åkte sen in till stan när vi blev hungriga på lunch. Åt favvosalladerna på Reload och fick av misstag ena gratis insåg vi när vi kollade kvittot i efterhand. Jag hade fått i julklapp av Fredrik att få välja ut ett par nya springskor så vi gick till Löplabbet och fick hjälp att välja ut ett par skor. Känns bra med ett nytt par som både är lätta och stabila så nu kommer jag vara supersnabb. Kollade lite fler butiker utan att köpa något och sen satte vi oss på Joe and the Juice och åt mellis.

Mamma fyllde år för 2 veckor sen och då fick hon i present av mig och Olivia att vi skulle gå ut och äta och bowla. Så på kvällen hade vi bokat bord för oss 3 på tapasrestaurangen Caliente. Hade lite otur med tunnelbanetrafiken som stod stilla så kom fram 40 minuter sent, men var ingen fara. Maten var supergod och var såklart riktigt mysigt sällskap♥

Mötte upp Fredrik på vägen hem som hade varit och hängt med kompisar i stan

På söndagen var det tyvärr dax för Fredrik att åka hem till Gävle, men vi hann med en lunch på centralstationen innan.

Efter att jag hade vinkat av Fredrik åkte jag till Gamla Enskede för att fika med pappa och Anna på Olivias café. Åt en jättegod bulle och sen gick vi upp till lägenheten och spelade Ticket to ride.

Mamma var snäll och kom och hämtade mig sen, så då åkte vi hem till henne och hade en lugn kväll tillsammans♥ Sen flög jag tillbaka till Luleå idag, måndag morgon.

Frukost i vårsolen

Jag och Fredrik hade några sista få timmar att spendera i Paris när vi vaknade upp på söndagen och beslutade oss för att avnjuta dessa ute i det fina vårvädret. Vi hittade en mysig uteservering i solen som serverade frukost och beställde in varsitt paket bestående av färskpressad juice, kaffe latte, toast, omelett, baguette, sylt och croissant. En hel del bröd var det så vi blev riktigt mätta. Var hur härligt som helst att sitta ute utan jacka och bara ta det lugnt i värmen från solen. Sen behövde vi röra oss tillbaka till hotellet för att checka ut vid kl 12. Hade haft tid att strosa runt en timme till om vi velat, men på grund av gårdagens demonstrationer och långa bilköer valde vi att åka direkt till flygplatsen för att inte behöva oroa oss för strul. Är mer än nöjda med vår resa ändå och åker gärna tillbaka till fina Paris snart igen!♥

A Parisian night

Det här inlägget trodde jag att jag publicerade i måndags, men tydligen hade jag glömt att lägga ut det så ni får läsa det nu istället en vecka senare :).
Hej på er! Nu är jag tillbaka i Luleå efter en underbar helg med min kärlek. Det har varit så härligt att få uppleva vår redan nu i februari och jag längtar redan tillbaka. Paris visade sin bästa sida och bjöd på 15˚C och strålande sol hela helgen.
Jag och Fredrik landade på fredagkvällen och checkade in på hotellet runt 22 tiden. Vi kände båda att vi ville hinna med så mycket som möjligt under våra 2 dygn där så vi lämnade bara av våra väskor för att gå ut på stan. Strosade runt för att hitta något att äta och kollade på alla fina fasader. Hittade tillslut en mysig fiskrestaurang i närheten av Triumfbågen efter att ha passerat många ställen som höll på att stänga. Efter den sena middagen promenerade vi tillbaka till hotellet för att kolla serie och äta godis tills vi båda somnade♥
Fotade en hel del under lördagen så kommer upp mer om resan under veckan. Hoppas ni också haft en bra helg. Puss♥

Saturday in Paris

Första gången jag druckit ingefärashots i stora glas och med sugrör, är ju så starkt så fick kämpa för att få i sig hela. Riktigt bra för immunsystemet men inte så gott direkt Haha.

Min fina älskling på brunch på 46&3rd♥

E♥F
Sa till Fredrik att jag ville hitta ett fint lås att fota, vad är då oddsen att jag hittar ett med våra initialer?

Marmorpalatset Palais-Royal

Måste sett väldigt roligt ut när jag försökte ta mig upp på den här höga pelaren, men lyckades tillslut. Den var mycket högre än vad den ser ut iallafall och fortsatte under gallret så var lite läskigt att balansera på ett ben. Stackars Fredrik gjorde sig illa på magen när han försökte ta sig upp på en ännu högre pelare med vass kant..

många fina och coola fasader fanns det över hela Paris

Man kan aldrig få för mycket choklad, Nutella crêpe och chocolat chaud till lunch.

Vårat hotell hade en supermysig innegård som vi hade utsikt över från rummet♥

Redo för middag

Utsikt och finaste lobbyn jag sett på the Peninsula hotel, fanns t.o.m en mini shoppingmall inne i hotellet

Hej på er! Äntligen fredag igen och jag är tillbaka i Stockholm över helgen. För en vecka sen åkte ju jag och Fredrik till Paris och jag har fixat ihop en bildbomb med alla kort vi knäppte under lördagen. Hade verkligen en toppenhelg och hann med så sjukt mycket på bara 2 dygn vilket ni ser ovan! Började lördagen med en super brunch som låg en bit bort från där vi bodde så tog en Uber. Sen hade vi ett perfekt promenadstråk tillbaka mot hotellet med alla sevärdigheter vi prioriterat att se. Första stoppet var Notre-dame och på vägen dit gick vi förbi en riktigt pampig byggnad som tydligen var något stadshus. Efter det promenerade vi längst floden Seine till Louvren och Palais-Royal. Hade försökt planera dagen i förväg och kollat på kartan, men alla avstånd var ju mycket större än vad jag uppskattat ifrån satellitbilderna haha så tog ju sin lilla tid. Dessutom var flera vägar och broar avstängda pga demonstrationer så fick ta några omvägar för att komma dit vi ville. Efter att ha gått en bra bit och letat efter någonstans att sitta och vila fötterna hittade vi en uteservering i närheten av Eiffeltornet där vi beställde in lite mat. Kände att det nästan var obligatoriskt att äta crêpe och croque monsieur när man är i Frankrike så beställde in det och delade på.

Sen fortsatte vi promenaden till Eiffelltornet där det var väldigt mycket folk så vi höll oss i utkanten och hittade en jättefin gata där man kunde ta bra bilder. Efter denna långa promenad kände vi oss rätt nöjda med turistandet och gick tillbaka till hotellet för att vila inför middagen. Båda råkade somna och vaknade upp en kvart innan vi bokat middagen så blev lite stressigt och vi valde att ta en Uber igen. Inte det bästa valet då många gator fortfarande var avstängda och vi fick sitta i en rondell i en timme utan att komma någon vart. Så fort vi kom ut ur kaoset valde vi att hoppa ur och hitta ett annat matställe. Promenerade till ett jättefint 5-stjärnigt hotell som skulle ha en bra restaurang med utsikt över Eiffeltornet, men det var tyvärr fullbokat. Men glad att vi gick dit och fick se utsikten och den fina lobbyn iallafall. Istället hittade vi en enklare italiensk restaurang nära triumfbågen med pasta, pizza och supergod citronsorbet♥ Blev ett litet äventyr och vi måste verkligen åka tillbaka någon gång och se allt vi inte hann med! Puss

Mot Paris

Hej på er! Sitter på Espresso house på Luleå flygplats och har precis fikat kanelbulle och te. Är så glad att det äntligen är helg och att jag ska få spendera 2 dygn tillsammans med min kärlek efter att ha varit från varandra i 2 veckor. Efter detta flyg ska jag vänta in Fredrik på Arlanda och sen ska vi flyga vidare till Paris!♥ är så taggad på att få åka dit igen och bara få promenera runt och besöka sevärdigheter. Kommer även bli mycket god mat och restaurangbesök. Lovar att fota massa så ni får se, men nu måste jag boarda planet. Puss och kram ha en trevlig helg♥

Halvtidsfest

Älskar nya linnet från DAY som jag fynda förra helgen i Stockholm // Pestopizza till lunch

Linnea och jag redo för klassfesten♥

Favoritsalladen just nu med bl.a. Chevre, grönkål, granatäpple och sötpotatis

Hej på er! Känns som jag haft en riktigt lång helg och haft mycket tid över till att bara ta det lugnt. Har nämligen väldigt lite på schemat nu med endast 3-4 lektioner i veckan så känns väldigt lyxigt. I fredags firade vi att halva utbildningen nu är avklarad och att vi är 50% ingenjörer. Trodde aldrig att 2,5 år skulle gå så fort! Kände mig dock inte 100% frisk så fick hoppa över middagen som styrts ihop, men ville inte missa firandet helt så mötte upp klassen lite senare i föreningslokalen som hyrts. Kvällen vart helt klart över förväntan så hoppas vi gör något liknande snart igen! :D

På lördagen var man såklart lite trött, men kände mig friskare som tur var. Städade lägenheten och tog det lugnt och sen på kvällen var jag och Linnea på bio och såg Aquaman. Köpte med oss varsin påse med gott från godishuset på vägen som vi smaska på (omöjligt att inte plocka på sig för mycket när det finns så många sorter att välja på haha).

Igår, söndag var jag duktig och gick till skolan på eftermiddagen för att göra klart en CAD & VR inlämning. Tog en evighet att ladda ner filerna vi skulle jobba med så tror jag bara satt och väntade en tredjedel av tiden. Men vart klar strax efter 20 och då var man ordentligt hungrig. Slängde ihop favoritsalladen till middag direkt när jag kom hem och kollade serie till klockan blev alldeles för mycket♥

Birthday weekend

Hej på er! Har haft en superbra helg i Stockholm och blivit ordentligt bortskämd. Fyllde nämligen 22 år i fredags och har blivit firad 3 dagar i sträck. På själva födelsedagen vaknade jag upp hemma hos mamma och åt frukost med henne innan jag gjorde mig redo att åka in till stan. Passande nog jobbade Fredrik i Kista i fredags så mötte upp honom vid 11 tiden och blev bjuden på lunch innan han behövde återvända till kontoret. Sen strosade jag runt i Mall of Scandinavia i någon timme och unnade mig lite nytt till garderoben. När Olivia slutat skolan möttes vi upp på söder för att fika på Mahalo och kolla på lite secondhandbutiker. Letat länge efter en enkel vårkappa och hittade en grå från Zara för endast 130 kr så hade riktigt tur.

Sen åkte vi hem till mamma igen där mormor och morfar väntade på oss och Fredrik kom dit strax efter Fina mamma hade fixat massa god plockmat som vi åt till middag och vi satt och åt och pratade tills alla blev supertrötta. Så mysigt att få spendera födelsedagen med så många människor jag saknat♥

På lördagen fortsatte firandet med andra sidan av familjen och vi åkte till norrmälarstrand för att äta brunch på Trattorian med pappa, Anna och My. Som tidigare besök hade de såklart massa god mat och alla åt tills de var proppmätta.

Efter brunchen promenerade hela det mätta gänget till stan i långsam takt för att smälta maten lite. Väl där sa jag och Fredrik hejdå till familjen och checkade in på Hotel at Six. Önskat mig egentid med honom så var bästa presenten att få bo på hotell tillsammans och bara ta det lugnt.

På kvällen hade han bokat bord på Nisch som är en av de bäst rankade restaurangerna i Stockholm. De serverade endast avsmakningsmeny så var 7 smårätter med udda kombinationer som var förvånansvärt goda. Väldigt kul att få testa mat man annars aldrig hade beställt själv från menyn.

Bästa rätten var helt klart den sista (efterrätts älskare som man är) som var smakerna Lakrits - Fennel - Salt, en saltlakritsglass som var otroligt god!

Tog en Uber tillbaka till hotellet för att slippa promenera i slasket och satte oss i hotellbaren en stund och drack cocktails. Sen gick vi upp på rummet och åt snacks i sängen framför Wahlgrens värld även fast vi var proppmätta.

Sov verkligen så gott i hotellsängen, jag och Fredrik är överens om att investera i en riktigt bra säng och fluffiga kuddar och täcken när vi köper lägenhet tillsammans. Får klara oss utan övriga möbler för hela budgeten lär väl gå åt till en bra säng haha. Vaknade iallafall upp på söndagen utvilade och var redo för en ny dag med ännu mer god mat. Länge velat äta frukost på At six och blev verkligen inte besvikna då den verkligen levde upp till 5 stjärnig standard! Blev serverade varm dryck vid bordet och fanns ett stort utbud av frukt, juicer och bullar, samt bästa chiapuddingen jag ätit♥♥
Vi båda önskade vi varit hungrigare dock, orkade inte testa något av den varma maten så måste tillbaka dit nån gång snart.

Efter frukosten kunde vi återvända till rummet och bara ta det lugnt. Frågade i receptionen om det var okej att checka ut senare och var inga problem att stanna 4 timmar extra. Riktigt lyxigt att bara få ligga i sängen och kolla på serier halva söndagen.

Den fantastiska helgen fick dock ett tråkigt slut när både mitt flyg och Fredriks tåg vart inställda pga snöovädret. Satt och väntade på Joe and the Juice tills Fredrik fick tag på en buss till Gävle istället och när jag vinkat av honom tog jag Arlanda express till flygplatsen. Var kaos när jag kom fram med massa upprörda människor som precis som jag fått sina flyg inställda. Fanns ingen informationsdisk att kontakta och SAS kundservice fungerade inte att ringa. Pratade med stressad personal vid bagageinlämningen som bara sa att jag behövde vänta på information om ombokning. Så satt i flera timmar och väntade utan att få någon info.. sen beslutade jag mig för att gå och prata med personal vid terminal 5 istället och då säger de att jag borde kolla SAS app för att se om jag blivit ombokad. Mycket riktigt har jag fått en ny flygtid 26h senare utan att ha fått nån information om detta via sms eller mejl. Så har åkt ut till Arlanda och suttit och väntat helt i onödan tack vare att jag inte visste att informationen fanns i deras app... men ska göra ett nytt försök att flyga till Luleå ikväll och hoppas att jag blir kompenserad för mat och resan fram och tillbaka till Arlanda. Tur i oturen missade jag iallafall inget viktigt i skolan och fick en lugn extradag i Stockholm♥

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!