Bilder från helgen

Hej på er! Hoppas att ni haft en lika bra helg som mig. Fredrik kom hit i fredags kväll och har varit så mysigt att få spendera helgen med honom. Han hade önskat tapas som fredagsmat så hade köpt massa gott som vi åt framför tvn. På lördagen vaknade vi upp rekordsent vid kl 12 och var riktigt utvilade efter 11h sömn. Åt en god frukost hemma i lägenheten innan vi tog bussen för att åka till stan. Kollade på skor till min kärlek och jag lämnade tillbaka en tröja som inte kändes 100%. Blev en liten fika/lätt lunch på Friends också innan vi åkte hem igen. Sen på kvällen hade vi bokat bord på en restaurang vi aldrig testat förut. Var min julklapp till Fredrik att vi skulle ut och äta och då valde han Cook's Krog. Blev verkligen inte besvikna på maten, beställde in varsin löjromstallrik till förrätt och jag tog fisk med pumpa till huvudrätt och allt var supergott♥ Avslutade kvällen med en film och popcorn i soffan.
Idag söndag hann vi ut på en liten promenad efter frukosten innan Fredrik var tvungen att packa ihop sina saker och åka till flygplatsen. Tar ju några timmar att åka från Luleå till Gävle så blir extra kort tid tillsammans på söndagar tyvärr. Tiden går alltid alldeles för snabbt :(

Bon island

Hej på er! Har ju fortfarande massa opublicerade bilder från Thailand så tänkte bjuda på några från när vi var på Bon Island. Dessa är tagna precis en månad sen 27/12 och känns galet att det redan gått så lång tid sen resan! Vi hyrde iallafall en Longboat för att ta oss ut till den lilla ön och som tur var så klarnade den soldisiga himmlen upp lite precis när vi kommit i land. Förutom att sola och fota så passade jag på att plocka fina snäckor som låg utspridda över hela stranden. Fanns faktiskt bara snäckor på denna strand av alla vi besökte. Ett annat plus med denna ö var att den inte var lika turistig och hade mindre folk än Banana beach på Coral Island som vi också besökte.
Efter flera timmar i solen så åkte vi båten tillbaka för att äta en sen lunch på hälso cafét precis vid vårt hotell. Puss♥

Ny läsperiod och F på besök♥

Alltid roligare att laga mat när man får besök! Blev varm chèvresallad till middag igår

Hej på er! Hoppas ni har en bra vecka. Själv har jag äntligen fått varva ner lite efter tentaperioden och försökt återhämta mig från min förkylning som aldrig vill gå över. Är riktigt trött på att vara snorig och ha ont i halsen 2 veckor i sträck nu. Tyvärr blev jag ju inte friskare av att gå ut och fira efter vår 6h tenta i lördags. Men hoppas att all ingefära jag försöker få i mig snart ska hjälpa.

Tycker att det ska bli så skönt med en ny läsperiod med nya roliga kurser. Vi ska få läsa mer kreativa och programinriktade saker nu under vårterminen och startar med CAD & VR, Skissark II, Funktion Form & Gestaltning, samt arkitekturhistoria II som är ett frivilligt tillval. Denna vecka är det mjukstart med introföreläsningar och endast 4 schemalagda pass så det känns väldigt skönt.

Det bästa med denna vecka är dock att jag totalt kommer få träffa Fredrik 5 av 7 dagar♥. Han åkte nämligen upp hit igår kväll med sitt företag för att kunna vara med på universitetets arbetsmarknad idag. Tyvärr behövde han åka tillbaka till Gävle direkt efter mässan för att jobba torsdag och fredag, så blev bara en natt nu. Men sen kommer han till Luleå fredag kväll igen för att stanna över helgen :D. Vi tog iallafall vara på den lilla tiden vi hade nu och åt middag tillsammans igårkväll när han kom fram. Sen idag har jag varit ledig så jag har jag hjälpt honom på mässan samt kollat på lite företag som kan vara intressanta för mig. Hade varit så kul att få ett sommarjobb som är relaterat till min utbildning, men verkade mest finnas efterfrågan om 7-månaders praktik på alla bygg/arkitektur företag... så vi får se hur det blir. Skadar inte att söka iallafall.
Jag har hunnit med att fika med Linnea och leta kursmaterial på stan idag också, men nu ska jag sova ut efter en väldigt lång dag. Puss♥

Mysiga dagar i Gävle

Supergod mat på Helt Enkelt Kök & Bar

Middag på Bakfickan i lördags

Te och scone till frukost imorse medans jag väntade på tåget till Arlanda

Hej på er! Här kommer en liten sammanfattning av mina senaste dagar i Gävle. Har varit så skönt att både få lite tentaplugg gjort och att få umgås med Fredrik. Känner mig mycket mer effektiv då när jag vet att jag behöver sitta en viss tid och sen får jag vara ledig och ta det lugnt. Så mysigt att få dela vardagsliv lite igen också, blir annars alltid så korta och intensiva dagar när vi ses.

Har som alltid blivit massa god mat, men denna gång har vi också varit duktiga och lagat mat i Fredriks minikök. Blev en av våra paradrätter, fajita kyckling med sallad och ris. Mums. På fredagen passade jag på att klippa mig och sen tog jag bussen till Sandviken för att träffa mormor och morfar. Var så mysigt att få komma hem till dom och bli bjuden på god mat♥
På lördagen tog jag och Fredrik en långpromenad och spelade paddeltennis på eftermiddagen. Är verkligen så kul att spela fast vi bara är nybörjare och inte bryr oss om bollen studsar en extragång eller räknar poäng. Hoppas att ni också har haft en bra andra vecka på året. Puss

Back to reality

Hej på er! Som ni kanske förstod av förra inlägget är vi nu hemma från semestern och våra 2,5 veckor i Thailand är tyvärr slut. Efter 16h flygresa tillbaka till Sverige var det dock rätt skönt att komma hem igen och såklart superhärligt att få träffa Fredrik som jag saknat massor!♥♥
Känns som vi fått ladda upp batterierna ordentligt under dessa härliga veckor så nu är jag riktigt taggad att komma tillbaka till vardagen och allt vad den innebär. Längtat efter att träna, umgås med saknade personer, samt laga och äta egen mat. Blir alltid extra peppad av att veta att det är ett nytt år och att jag har massor med roliga saker framför mig! Är till och med riktigt taggad på att plugga till tentorna som jag har 17 och 19 januari eftersom när dessa är gjorda är hälften av utbildningen avklarad. Känns helt galet att 2,5 år gått så fort! Vi ska fira med hela klassen och ha en såkallad Halvtidsfest i februari som jag ser fram emot :D.

Just nu sitter jag hemma i Fredriks lägenhet i Gävle och tar en liten paus från pluggandet. Ville uppdatera er med lite blandade bilder från resan, tagna mellan 22 och 26 december. Har såklart fotat en hel del under semestern så har mycket mer att visa er. Puss♥

Mot Gävle

Glad att Espressohuse öppnat på Luleås flygplats nu, mycket mysigare att sitta där och vänta på flyget än vid gaten!

Hej på er! Satte mig precis på flyget för att åka till Gävle för att vara med Fredrik några dagar. Fick bara ett dygn tillsammans i Stockholm när vi kom hem från Thailand och kändes alldeles för lite nu när vi varit ifrån varandra nästan 3 veckor. Har inga lektioner nu heller innan tentorna nästa vecka så kan lika bra plugga jag ifrån Gävle. Puss♥

24/12 i Thailand

(null)

Resans godaste frukost!

Röd bikini på dagen till ära. Ser ut som vattnet är väldigt kallt men var bara jag som var väldigt glad att få doppa mig :D

Hej på er! Blev en lite annorlunda julafton för oss här i Thailand. Hade ju redan firat i förväg hemma så kändes som en vanlig semesterdag egentligen, men passade på att unna oss lite extra. Började med att äta frukost ute på ett hälsocafé och jag beställde in supergod omelett och soyghurt med frukt. Sen hade vi bokat en tuktuk för att åka till en strand på andra sidan ön som hette Nai Harn. Solade och badade där hela dagen och promenerade längs stranden tills det var dax att åka tillbaka igen. Precis när vi packat ihop våra saker kommer en störtskur så blev alldeles dygnblöta innan taxin hann komma. Tog typ 2 dagar för kläderna att torka haha. Sen när det slutat regna så gick vi och tog massage som vi fått i julklapp av mamma♥ Unnade oss lite bubbel och godis på kvällen också och en god middag såklart. Så blev en riktig toppendag, förutom regnskuren då. Hoppas ni också hade en bra julafton. Puss

Pizza at the beach

Så otroligt fin himmel, bilden ovan är helt oredigerad!

Hej på er! Igår bestämde vi oss för att köpa pizza och ta med den till stranden för att äta där. Blev så mysigt och vi lyckades tajma in solnedgången perfekt. Var verkligen vackert och se hur färgerna på himlen skiftade och blev starkare ju mer solen sjönk. Jag tog såklart väldigt många foton för att fånga den finaste bilden haha. En snäll kvinna erbjöd sig att fota oss, så var kul att vi fick några bilder med alla tre också. Puss♥

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!