Sol i Kungsberg

Hej på er! I söndags var hela familjen i Kungsberget och njöt av vårvädret. Mamma och Olivia åkte slalom medans jag, Fredrik, mormor och morfar hittade en läktare med vindskydd där vi satt och solade. Hade med oss korv som vi grillade när det blev lunchtid och morbror och kusinerna kom förbi en stund så var kul att hinna träffa dom också. Var tydligen väldigt jobbigt att sitta ute i solen i några timmar för när vi kom hem somnade både jag och Fredrik på verandan hahah. Sen blev det middag och efter den åkte jag och Fredrik bussen tillbaka till Gävle. Blev en lugn kväll med serier och Fredrik fick lite jobb gjort innan vi gick och la oss. Kramar♥

Gävle

Skissarkuppgift // Enorma snöhögar i Luleå

Så smidigt att bussen till Sandviken och Valbo köpcentrum stannar precis utanför Fredriks port // Fräsch middag på Elsa´s

Perfekt eftermiddag och kväll med promenad i vårsolen och både pizza och pasta till middag♥

På fredagen var jag till Valbo för att leta efter en ny finklänning, men blev att jag beställde hem en istället

Testade ett nyöppnat ställe i Gävle som heter Basta! Urban italian som var riktigt bra!♥

Var och såg Captain Marvel på bio

Långfrukost i lördags när man har sovmorgon // I bilen på väg till mormor och morfar

Hej på er! I måndags lämnade jag in min sista uppgift för läsperiod 3 och hade 2 veckor efterlängtad ledighet framför mig. Lämnade snöiga Luleå tisdag kväll för att flyga till Gävle och umgås med Fredrik några dagar♥ så skönt att äntligen få mer tid än bara en kort helg tillsammans. Han har ju jobbat som vanligt, men jag har hållt mig sysselsatt med att söka sommarjobb, kollat på kurser inför hösten och bara tagit det lugnt. Har sedan mött upp Fredrik när han slutat och då har vi under den senaste veckan hunnit vara ute och springa, ätit god middag, kollat på bio och tagit promenad i solen b.la.

I lördags blev vi upphämtade av mamma och Olivia som var på väg till mormor och morfar för att hänga med dem hela helgen. Blev bjudna på god mat när vi kom fram och sen satt vi på deras uteterass och njöt av solen. På kvällen blev det en tur till ica maxi för att handla lördagsgodis och sen mysa i soffan framför filmen Ted. Blev många dagar att sammanfatta här så kommer ett till inlägg imorgon om resten av helgen. Nu ska jag njuta av min sista dag i Gävle och imorgon bitti blir det att ta tåget till Stockholm♥

Projektarbete i CAD och VR

Hej på er! Här kommer som utlovat lite bilder på min grupps projektarbete i kursen CAD och VR som precis avslutades. Uppgiften var att välja ett pågående byggprojekt i Luleå och skapa en VR värld av det. Så första steget var att dela upp byggnaden i 3 delar och rita upp varsin del i CAD programmet Revit för att sedan sätta ihop allt i VR programmet Unity. Blev som ett litet spel där man kan gå runt och kolla på byggnaderna och använda knappar för att växla mellan olika kameror. En av kamerorna är placerad i en möblerad lägenhet där man kan öppna dörrarna för att se hur det ser ut inuto. Vi la in funktioner i världen så att båtar och bilar kunde röra på sig, satte ljud på olika ställen som slogs på när man närmade sig och sen en kvällsscen med lampor.

Otroligt rolig och lärorik kurs som känns väldigt användbar i arbetslivet då man t.ex. vill visualisera ett nytt byggprojekt till kunder. Vi har dock fått lägga ner väldigt mycket tid eftersom ingen hade jobbat i något av programmen tidigare så var tur att de andra 3 kurserna jag läser var mycket lugnare!

Pinchos och skridskor

Hej på er! tänkte visa er lite bilder jag knäppte förra helgen när jag var hemma i Luleå. Redovisade som tidigare nämnt vårat CAD projekt förra torsdagen så på fredagen var vi 7 st från klassen som åt middag på pinchos för att fira. De hade fått in en hel del nytt på menyn och jag åt bland annat oumph-taco som var väldigt god.

På lördagen vaknade jag tidigt och hann göra extra god frukost innan jag satte mig på bussen till stan. Geosektionen som mitt program tillhör hade ordnat en dag på isen med gratis hamburgare, musik och härligt häng så mötte upp några från klassen för att vara med på det. Lyckades låna skridskor gratis från skolan så vi var ett gäng som åkte och resten promenerade ut till ön med grillplats. Blv en väldigt lyckad dag och hade tur att det inte var så kallt!

Kom hem på eftermiddagen och satte mig då för att skriva klart en inlämning om kyrkan San Carlo alle Quattro Fontane till  arkitekturhistorian. Alla har fått en varsin byggnad tilldelad till sig som vi sen ska besöka och presentera när vi är i Rom. Så ska bli väldigt intressant att se den i verkligheten om en månad! Efter rapporten skyndade jag mig till gymmet för att hinna springa lite innan de stängde för dagen. Så skönt att ha tid att träna igen! Blev ett cardio cross pass på söndagen också och mera plugg i form av att rita till skissarken.

En stockholmshelg

Förra fredagen flög jag ner till Stockholm för att spendera helgen med Fredrik. Var så skönt att få träffas igen efter att ha saknat varandra i 2 veckor. Vi åkte hem till hans föräldrar som hade lagat supergod räkpasta och spenderade kvällen med dem framför en film.

På lördagen vaknade vi upp och åt en god frukost innan vi åkte in till stan för att fira våran 2årsdag tillsammans bara han och jag♥

Började med att checka in på Scandic Park vid Humlegården och lämnade av våra saker. Sen promenerade vi ner mot centrum och satte oss på Tures för att äta en supergod lunch. Beställde in varsin fisksoppa med vitlöksbröd och högst upp på soppan låg de största räkorna jag någonsin ätit

Efter lunchen promenerade vi till NK för att kolla in deras nya saluhall som hade öppnat bara 4 dagar tidigare och jag köpte saffransglass som var otroligt god. Alldeles för mätta gick vi tillbaka till hotellet för att ta det lugnt i nån timme. Sen när det blev kväll gjorde vi oss iordning för att gå ut och äta middag på Un Poco. Här ångrade vi lite att vi ätit en så stor och sen lunch för var fortfarande mätta, men middagen var supergod även om vi inte kunde äta så mycket som vi velat. Hade inte kunnat ha en bättre 2årsdag tillsammans med min kärlek, så mysigt att få en lyxig dag bara vi två.

På söndagen var vi båda supertrötta. Åkte till Enskede för att ta en promenad i solskenet, var dock iskallt pga blåsten så blev bara en kort runda och sen tog vi det lugnt och kollade serier.

Hallonsmoothie

Hej på er! Idag har varit en väldigt bra dag! Idag har vi äntligen redovisat vårat CAD projekt och är klara med den kursen. Har gått åt många timmar att lära sig alla nya program vi jobbat i och efter 3 veckor med slit så känner vi oss så nöjda. Känns konstigt att ha så mycket extra tid över nu, fick gå hem innan kl 4 och hann till och med träna idag. Så skönt! Andra dagar har vi suttit från 8-20 och kämpat för att bli klara. Hade varit så kul att visa upp våran 3D värld här i bloggen så ska försöka fixa det nu när det blir lite lugnare. Bjuder så länge på en favoritfrukost just nu: Smoothiebowl gjord på banan, mango och hallon, toppad med granola. Försökte få in lite vårkänsla genom att köpa tulpaner förrförra helgen när jag var hemma i Luleå och tycker jag lyckades rätt bra. Nu är dom dock inte lika fina längre och har varit snöstorm hela dagen idag haha. Puss

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!