Veckan som gått

Hej på er! Här kommer en liten uppdatering om förra veckan och allt kul som hände under dem dagarna. Förra tisdagen tog jag och Fredrik en promenad till Zinkensdamm för att hämta ut lite paket. Var så fint väder så vi bestämde oss för att passa på att och äta middag på R. Madrid tapasbar och sitta på deras uteservering. Väldigt mysigt att sitta och kolla på allt folk som passerar förbi på Hornsgatan och det magiska ljuset.
 
 
            
 
 
 
 
Det blev lyxfrukost på onsdagen när de hade köpt in croissanter till kontoret. Äter alltid frukost när jag kommer till jobbet för att spara tid och få en mjukstart på morgonen. Denna dag hade jag även med mig soyghurt med blåbär. Sen när jobbdagen var slut drog jag ut och sprang i värmen. Extra svettigt när solen ligger på och när sista 2km hem i princip bara är uppförsbacke.. Vill springa längs vattnet där det är lite bättre underlag än asfalt, men då blir det också omöjligt att undvika nivåskillnaden. Passade på att stretcha på vår innergård efteråt som de gjort så fin nu med alla växter. Sen på kvällen tog jag det bara lugnt medans Fredrik spelade nya populära relesen av World of Warcraft. Galet att han behövde köa 8h första dagen innan han fick plats att spela på serven..
 
             
 
 
Torsdagens goda middag. Jag var sugen på att göra något med kantareller och Fredrik ville grilla så det här blev resultatet! Mums. Plockade svampen helt själv (..På coop haha)
 
            
 
Fredagen var kommen och jag hade grym träningsvärk efter att ha cyklat till och från jobbet i Västberga hela veckan. Är 7 km enkel väg och ganska backigt så känns i benen efter ett tag. Men SL-kortet har gått ut så tänker att det är lika bra att passa på att klara sig utan det medans det är bra väder. Klarat mig ifrån regn än så länge! ^^. På lunchen åt vi ute på ett sälle som heter Landet där det serverades supergod torsk med räkor och färskpotatis.
 
 
Var så varmt ute så när jag kom hem gjorde jag islatte och testade våra nya koffeinfria kaffekapslar.
 
            
 
På kvällen orkade ingen av oss laga mat så blev dejt night och middag på Koh Phanghan. Blev så sugen på att åka utomlands efter det, känns ju verkligen som man är i Thailand där inne.
 
 
             
 
 
             
 
Blev en riktig slapparlördag där det enda vettiga som blev gjort var att montera upp en hylla i garderoben, baka bröd och ta en springtur. Åt tacos på balkongen till middag och sen satt vi där ute med filtar och kollade inredning till lägenheten tills det blev mörkt.
 
             
 
             
 
På söndagen åt vi det hembakade brödet, gurkmejashot och favoritsmoothien just nu (banan, mango, ananas, citron och soyghurt) till frukost. Olivia hörde av sig vid lunchtid och sa att hon jobbade på cafeét på södermalm idag och tyckte att vi skulle komma förbi och fika. Så vi sa inte emot. Mysigt att träffa henne lite snabbt och sen fortsatte vi vidare på en promenad.
 
 
             
 
Olivia bakom disken på Robin Delselius bageri // En mysig ekologisk butik vi gick förbi
 
 
             
 
Gick förbi ett koloniområde som hade öppen-trädgård-dag så gick in och kikade lite
 
 
             
 
 
Matchade glassen med både tröjan och en vägg vi hittade
 
 
På kvällen fixade vi matlåder inför veckan och den här gången blev det en ny rätt - Hallumi stroganoff med matvete till några lådor och blomkålsris till andra hälften.
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!