Taxinge slott och roadtrip till Västerås

Hej på er! Hade gett Fredrik ett besök på Steam hotell när han fyllde år så nu under vår 3e semestervecka var det äntligen dax att åka dit. Bilade dit och valde att ta en liten omväg via Strängnäs för att stanna på Taxinge Slott och fika. Vi hade verkligen sett fram emot att åka dit och testa någon av deras 150 olika bakverk. Tyvärr valde vi en dag när alla andra också ville dit och fika så fick stå i kö i över 1,5h för att ens få komma in o beställa och sen var allt jag tänkt beställa slut så blev tyvärr en liten besvikelse. Så tror det verkligen gäller att välja rätt dag för att få en bra upplevelse, men väldigt var så fint där och Fredrik och jag turades om att stå i kön för att låta den andra promenera runt.

Sen efter fikan (som blev en väldigt sen lunch eftersom vi köade så länge) åkte vi vidare till Västerås och checkade in på hotellet. Hade bokat ett paket med 3-rättersmiddag och spa tillägg för ett bra pris och det ingick båda dagarna vi var där eftersom vi bokat 2 nätter. Så var en positiv överraskning när vi kom fram.
Så kvällen bestod av middag på hotellets ena restaurang och sen spelade vi lite schak och pingis efteråt och avslutade med ett gympass innan vi gick o la oss♥

Vaccindos 1 och kompishäng i stan

Hej på er! Efter lite mer än en vecka i Björnrike bilade vi hem mot Stockholm igen med ett lunchstopp på vägen vid Yxmarbrygga för att äta räkor. Vi hade bokat in oss för att ta första dosen vaccin mot covid-19 på eftermiddagen så tajmade resan så vi skulle vara på plats i Kista i rätt tid.

Blev ett stopp i Hässelby för att vattna blommor innan vi åkte hem o gjorde grekisk sallad till middag

Dagen efter var vi ute på en morgonpromenad och köpte färska frallor till frukost som vi åt på balkongen

Sen tog vi bilen till Bromma för att spela padel utomhus i 1,5h med 3 av Fredriks vänner. Hade prickat in riktigt pangväder så var ju svettiga och varma innan vi ens hade börjat att spela. Tur att vi var 5 och kunde köra med en avbytare så man fick vila mellan matcherna.

Efter padeln köpte vi med oss sallad och åkte ner till närmsta bad för att äta och bada. Sen skulle jag och Fredrik vidare till Årsta havsbad för att hänga med mamma och Olivia.

Vi fikade rabarberpaj och sen gick vi ner till havsbadet. På kvällen blev det grillning och sällskapsspel innan vi åkte hem till oss.

Dagen efter bjöd även den på fint väder så blev balkonghäng för att sola och dricka egengjord juice. Sen gav vi oss ut på en löptur, följt av sallad till lunch.

På kvällen hade jag bestämt middag med tjejkompisarna och vi möttes upp hemma hos Melinda i deras nya drömmiga lägenhet för att dricka lite bubbel innan. Sen promenerade vi till Bistro Boheme där vi hade bokat bord. Beställde in massa god tapas som vi delade på och sen råkade det bli några kannor sangria också till det.

Semesterdagar i Björnrike del 2

Hej på er! Här kommer den andra halvan av våra semesterbilder från Björnrike. Blev lite lugnare dagar utan cykeläventyr och hajk till skillnad från första halvan av semestern. Fredrik var iväg och golfade 2 ggr och jag har läst bok, varit ute och joggat och gått på marknad bland annat. Vi fck även en superfin dag där vi åkte till stranden allihopa för att bada. Sen avslutade vi med en grillkväll hos Fredriks faster sista kvällen. Kramar

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!