Hemma i stan

Hej på er! Vi hade en mysig vecka i stan efter midsommar och Fredrik jobbade sin sista vecka innan semestern. Alltid skönt att få komma hem och landa någon dag efter en resa. Blir nästan lite nykär i vår lägenhet när jag varit borta (iallafall när den är städad haha) och nu kom vi hem till kvällssol som sken in så fint.

Tog oss till Årsta golf en dag när Fredrik hade slutat jobbet för att slå en varsin hink på driving range. Sen åkte vi till Hornstull för att äta middag på Cheelas.

Tog en morgonpromenad och köpte gott bröd som jag åt på balkongen

Hade en pooldag hemma hos Ellen i Svedmyra. Badade en massa, grillade hamburgare och spelade Ticket to ride

När helgen kom gav vi oss ut på en SUP tur med mamma i Ältasjön till en liten ö där vi solade och åt medhavd pastasallad. Första gången jag och Fredrik testade SUP och var mycket svårare än vad jag trott. Dock blåste det egentligen lite för mycket för att paddla just den dagen, så på tillbaka vägen från vår lilla ö i sjön till bilen fick vi rejäl motvind så gällde att ta i för att komma framåt.

Blev fika när vi kom tillbaka till mamma och sen hjälpte vi henne skruva ner 3 garderober inför hennes flytt.

Väl tillbaka i stan grillade vi och åt middag på balkongen

Midsommarfirande på västkusten

Hej på er! Här kommer del två av vår långhelg i Göteborg. Vi startade midsommarafton med en lyxfrukost bestående av amerikanska pannkakor med olika tillbehör. Sen började midsommarfixet där vi var några som gick och handlade jordgubbar och några som fixade hemma i huset. Tycker vi var ett väldigt bra team som delade upp ansvaret för alla olika måltider under resan. Blir lätt rörigt när man är så många annars.
Efter att alla fått göra sig lite fina också började vi firandet med klassisk sillunch med snapsvisor. Sen blev det kubbspel och flera olika sällskapsspel. Blev även bubbel i solnedgången och bad i inomhuspoolen.
På vår sista heldag åkte vi in till centrala Göteborg för att turista lite. Promenerade upp till skansberget för att njuta av utsikten, köpte glass, spelade minigolf och strosade runt i Haga. Blev ett väldigt bra avslut på resan helt enkelt.
Och på vägen hem stannade vi till i Gränna och köpte polkagrisar, sen sov jag hela vägen hem turligt nog. Vår aircondition hade nämligen gått sönder så var dövarmt i bilen och köer tillbaka till Stockholm. Puss

Långhelg i Långedrag

Hej på er! Det som för början skulle bli en veckas semester i Korsika blev under coronaomständigheter ombokat till en långhelg i Göteborg. Men vi var verkligen inte besvikna över det. Kändes så kul att få planera in något och åka på en roadtrip med vänner. Jag, Fredrik och hans vänner satte oss i två bilar och körde söderut till Långedrag där vi hade hyrt ett stort hus via AirBnB för midsommarhelgen. Vi valde det främst för inomhuspoolen men blev positivt överraskad när det visade sig vara finare än bilderna i annonsen.

Efter att ha handlat mat och dryck för hela helgen samt rekat vårt hem för närmsta 4a dagarna slog vi oss ner framför Sveriges andra EM match och hejade fram en vinst. Blev även ett kvällsdopp för vissa för att fira.
Dagen efter vaknade vi upp till ett riktigt pangväder och efter ett gäng scones till frukost var vi redo att ta skärgårdsbåten ut till Vrångö. Så mysig ö med alla små fiskestugor, vi strosade omkring, åt räkmacka och fish and ships och badade från klippor innan vi åkte tillbaka mot huset.

Håll utkik efter en del två med bilder från vårt midsommarfirande och turistbilder från centrala GBG.

Firande med vänner och besök från Västerås

Hej på er mitt i juni! Jag hade lyxen att få fira min examen en extra gång tillsammans med vännerna från Stockholm. Det var så länge sen jag träffade hela gänget så var riktigt kul att få umgås igen. Jag hade bjudit in alla hem till mig för middag och häng, Och otroligt nog lyckades vi hitta ett datum som fungerade för alla. Något som annars brukar vara ett riktigt pussel att få till. Fick så mycket energi av att catcha upp och se mina fina vänner. Vi satt på balkongen o pratade ända tills det blev mörkt.

På lördagen fick vi besök av Daniel och Elin och visade upp några av våra smultronställen på söder. Blev bland annat stopp för mat på Ramblas och utsikt från Mariaberget. Sen bar det vidare till Hässelby för middag och spel. Kändes som lite minisemester att åka dit och sova över. Blev till och med årets första dopp vid Riddersvik efter utegymmet innan vi åkte hem till oss igen.
Puss

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!