Jul i Björnrike

Hej på er! Jag, mamma, Olivia och Fredrik åkte upp till Björnrike den 23e december och fick vakna upp där på julafton med snö utanför fönstret. Vädret visade upp sin bästa sida med klarblå himmel och sol så blev en julfrukost och sen gav vi oss ut på en sparkpromenad. Sen blev det självklart Kalle vid kl 15 och vi åt julfika samtidigt och sen julbord till middag.
Dagarna efter blev det slalomåkning både i Björnrikebackarna, i Vemdalsskalet och Klövsjö. Chilla i huset, basta, äta god mat och spela sällskapsspel.

Asiatiskt julbord

Hej på er! Vi hade lite julfirande med jobbet där cheferna åkte från Skåne för att hänga med oss i Stockholm; Gå på Escaperoom och äta middag.

Körde Escaperoom på Fox in a Box som var riktigt klurigt, sen en drink på proseccobaren och middag på Yuc

På lördagen var jag och Fredrik ute på en promenad i snön

Var på Asiatiskt julbord på East med pappa och Olivia. Riktigt mysig restaurang och lyxigt att man fick äta obegränsat med sushi och min favorit glass med grapefruktsmak

Gick förbi NK:s julskyltning och fick gå runt där utan att trängas kl 10 på kvällen

Var hemma hos Julia och hängde med henne, Johanna och Hedda som precis kommit hem från 1år i USA. Blev även att kolla på fotbollsfinalen mellan Frankrike och Argentina

Sa hejdå till vårt delade kontor på Östermalm och flyttade in till vårt egna rum på Medborgarplatsen

Sen var det äntligen dax för julledighet och vi åkte upp till mormor och morfar för att starta julfirandet

Blev en mysig julfrukost, promenad i snön och fika innan det var dax för oss att åka vidare till Björnrike för julafton där, men det kommer i nästa inlägg♥

Julmarknad

Hej på er! Här kommer lite blandade bilder från början av december där vi var på julmarknad, bio, AW, julbord och middag.

Var på stan med mamma och köpte julpynt till vår nyinskaffade minigran. Sen fikade vi saffranskladdkaka hemma och klädde granen.

Var på Gamla Enskades julmarknad och köpte lite julgodis

Var på Bio på Victoria och såg Triangle of Sadness

Julpyntat på stan

Aw med Ellen där vi var och åt pasta och jag fick se hennes nya lägenhet

Middag på phils och presentinslagning

Var på julbord på Taxinge slott med Fredriks familj

Jag och Fredrik tog en mysig promenad i det kalla vädret och värmde oss med Ramen till lunch

Snöade som på film med stora flingor som långsamt föll ner

Kompismiddag hemma hos Melinda

Middag med Fredriks föräldrar på nya favoritrestaurangen Nostrano

Felicias spelning på Södra teatern

Hej på er! Här kommer lite bilder från November♥

Mysig fika med Julia efter jobbet och lite second hand shopping på ReRobe

På lördagen blev det en lugn start och sen städa lägenheten

På kvällen mötte jag upp Bella, Julia och Melinda för middag på Bistro Bananas och därefter traskade vi upp till Mosebacke och Felicias konsert på Södra teatern.

Gjorde scones till frukost

Firade fars dag med en fika med pappa och Olivia på St Paul och åt årets första saffransbulle

Helgen därefter välkommnade vi snön

Var och åt middag på indisk restaurang vid Odenplan

Gjorde lägenheten redo för visning och satte oss på sushistället nedanför oss och kollade på Formel 1 race medans den pågick

På eftermiddagen blev det träning och kom hem till en fin lägenhet

Hade visning även på måndag och ville inte stöka ner hemma så jag och Fredrik tog en frukost på St Paul tillsammans innan vi började arbetsdagen. Väldigt mysig start på veckan!

Bonnies

Hej på er! Har samlat lite bilder från sista 2 veckorna i oktober. Efter 3 dagars jobbresa kändes det skönt att få komma hem igen och få en lugn helg på hemmaplan.

Mysig frukost hemma

Höstpromenad och middag på Morfar Ginko

Olivia var på besök i Stockholm och vi tog en fika på fredagen.

Sen på lördagen promenerade vi från söder till stan för att äta brunch på Bonnies som en sen födelsedagspresent till henne. Var bland de bättre brunchställena jag testat i Stockholm med både buffé där man kunde plocka kalla saker själv som frukt och mackor med pålägg och sen fick man beställa in varma rätter som äggröra, panncakor m.m  som serverades vid bordet.

På kvällen åkte jag och Fredrik ut till hans föräldrar i Hässelby för att äta middag och spela spel

Sen var det ny vecka och vi var och kollade på lite nya kontor i bland annat skrapan som hade cool utsikt men lite opraktiskt då kök och allmänn yta låg på entréplan

Middag hemma hos pappa och Anna

Hade en Aw med Fredriks kompisar där vi startade på Morfar Ginko med middag och sen blev det drink på Paradiso, shot på shotluckan och sen hamnade vi på en kinesisk bar på götgatan innan vi avslutade kvällen.

Lördagen bjöd på dunderväder så då var jag och mamma ut på en promenad och åt indisk mat till lunch

Sen på kvällen hemma blev det tapas framför en serie

Fixade lite halloweenfika till jobbet

Kick off i Köpenhamn

Hej på er! Här kommer lite bilder från min kick off med jobbet. Vi har 2 olika kontor i Stockholm och Ängelholm så för att träffas hela gänget för första gången sen 3 nya börjat så samlades vi för en kick off i Skåne. Vi flög ner torsdag morgon och började med lite utbildning samt fotografering till hemsidan på Ängelholmskontoret. Därefter åkte vi vidare med tåg till Köpenhamn där vi checkade in på hotellet och sen gick ut för att äta middag.
Hela fredagen bestod av sightseeing och att kolla på byggnader så vi tog tunnelbanan ut till bostadsområden med mycket nybyggda lägenhetshus och radhus. Sen var det även middag på kvällen tillsammans samt besök till en baschata dansklubb. Lördagen sa vi hejdå till varandra efter frukosten och sen var det fri dag att promenera på stan för oss som hade eftermiddagsflyg hem. Jag och Jonna strosade runt tillsammans vid hamnen och kollade in shoppinggatorna innan det var dags att åka hem igen.

Middag med avsmakningsmeny på restaurang Lama

Gick förbi tivoli på väg tillbaka till hotellet och det var så fint upplyst

Här har man byggt bostäder ovanpå ett stort färgglatt parkeringsgarag

Tittade på snygga radhus och specade byggnader på fredagen

Åt lunch vid vattnet vid kvarteret 8an som är känd arkitektonisk byggnad och blev självklart Smörrebröd

Tog en drink innan middagen

Sen blev det supergod middag på ett ställe jag tyvärr glömt bort namnet på

Jag och Jonna strosade runt i stan tillsammans innan hemfärd

Födelsedagsfirande

Hej på er! Här kommer lite bilder från början av oktober. Fick 2 nya kollegor till Stockholmskontoret så därför var även 2 kollegor från Ängelholm var på plats första dagarna och körde lite intro. Sen har jag och Fredrik hunnit träna, varit på bio, brunch. konsert, födelsedagsmiddag, samt en minivisit till Umeå för begravning av Fredriks farmor med en väldigt fin cermoni för Elsie som blev 96 år.

Lunch på Sakai med nya kollegorna

Fortfarande någorlunda varmt på kvällarna så vi passade på att ta en löprunda ute

Biodejt

Var och såg Allan Walker spela på Annexet, riktigt bra konsert med artister som sjöng live

Firade My's födelsedag med middag på Balzac

Åkte upp till Umeå i 24h för att gå på Fredriks farmors begravning

Tillbaka i Stockholm tidig lördag morgon mötte vi upp Anna och William för brunch på Blique by Nobis

Söndagen bjöd på fint väder så då promenerade vi till Luma för att träna på Sats Sjöstan

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!