Konsert på Fåfängan

Hej på er! Absolut sista dagarna på sommaren innan jag började jobba kommer i bilder här.

Jag åkte ut till Årsta Havsbad för att ta emot en sängleverans åt mamma. Då de gett ett 4 timmars intervall närde skulle dyka upp hann jag ta en regnig men mysig promenad längs vattnet.

När sängen väl var på plats åkte jag direkt hem för att göra mig redo för Felicias första konsert på Fåfängan!!! Vi var ett stort gäng som gick tillsammans och var så kul att se henne på scenen!♥ Efter konserten åkte vi till Häktet där Felicia senare anslöt, riktigt kul att vår högstadielärare som också var på konserten bestämde sig för att hänga med på efterfirandet också. Sen bar det av till en bar i vasastan också innan jag tog en bolt hem.

Fick ta min andra dos vaccin vid Zinkensdamms ip och sen gick jag och unnade mig en ansiktsbehandling på min sista lediga dag innan arbetslivet började.

På helgen promenerade jag och Fredrik till Hornstull marknad där vi åt god lunch och shoppade second hand. Blev lite kär i ett par skor, men finns ju bara en av allt och just dessa var ju inte i min storlek. Så fick bli en bild så jag kunde leta efter liknande på nätet istället.
En mysig lördag helt enkelt och sen gick söndagen till att förbereda mig inför måndagen och första jobbdagen.♥ puss

Lediga dagar i augusti

Hej på er! Efter semestern på Fredlarna så kändes det skönt att komma hem till lägenheten och Stockholm igen för att njuta av de 2 sista lediga veckorna av sommaren. Fredrik hade fixat ihop middag när jag kom hem så vi grillade och åt på balkongen. Tyvärr var hans semester redan över så blev mycket häng med vänner, mamma och Olivia för min del, samt träning och matlagning under dagarna.

Hyrde liten lastbil o körde möbler till Olivias lägenhet i Uppsala.

Olivia sov över hos oss efter hon varit ute med kompisar, så tog en bild på att soffan var bäddad o klar för henne när hon kom hem.

Shopping på stan och lunch på Bodybuddy café

Kollade på fina möbler med mamma

Lunch med Anna på Pas d'Art

Lunch med Julia på Daily's Bistro

Fredlarna

Hej tänkte bjuda på lite mer sommarbilder från Gräddö och Fredlarna. Efter att ha varit i stan i ett dygn åkte jag tillbaka mot Gräddö där det hade dukats upp med fika för födelsedagsfirande av Isas 21årsdag. Dock började tyvärr regna precis när vi hade satt oss, så fick helt enkelt flytta in kalaset till huset.

Sen var det dax att packa båten med allt vi behövde för att spendera 3 nätter i ytterskärgården utan el och rinnande vatten. Eftersom det är en så liten stuga med 4 bäddar så åkte jag, Olivia, My och Isa själva första delen av veckan och sen efter vår resa så åker pappa och Anna ut.

Efter en lång och mycket skumpig resa där vi var nära på att vända tillbaka på grund av väldigt höga vågor så kom vi tillslut fram till Fredlarskären och vår lilla ö. Firades såklart med middag i form av pasta pesto på verandan bakom huset. Sen blev det även lite kortspel inne i huset innan vi gick och la oss.

Nästa dag bestämde vi oss för att gå till andra sidan ön för att sola. Är så himla fint på ön när solen skiner och med de små husen står längs vattnet.

Sen när vi blev hungriga promenerade vi tillbaka till huset för att äta en korvlunch

Även om jag föredrar att ha tillgång till rinnande vatten och badrum istället för ett dass så är det riktigt härligt att få tvätta håret i havet.

På vår andra dag så tog vi lilla båten till ön Klita ca 15 minuter bort för att spendera dagen där. Så fin ö som är helt obebyggd med stora släta stenklippor. Vi hade packat med oss pastasallad som förtärdes i solen och sen blev det ett dopp i det kalla vattnet.

Vi hade väldigt bra timing för precis när vi kände att det var dax att åka hemåt och satte oss i båten så började det blåsa upp och vi såg stora mörka moln närma sig. Sen var det storm hela kvällen och jag tog inga fler bilder förän nästa eftermiddag när det var dax att åka tillbaka till Gräddö igen eftersom jag behövde spara mobilbatteriet. Lite läskigt att känna att man är strandsatt på en ö då det var alldeles för stora vågor för att kunna ta oss därifrån i vår båt. Så var helt enkelt tvugna att vänta ut blåsten.

Men det Kändes riktigt bra när vi sen fick komma tillbaka till fastlandet och huset. Det första jag gjorde var såklart att ladda mobilen och ringa Fredrik och sen ta en dusch. Man uppskattar mordeniteter så mycket mer när man varit utan i 3 dagar haha. Vi blev bjudna på grillmiddag och spelade sällskapsspel på kvällen innan vi slocknade och sov riktigt gott.

Nästkommande dag åt vi en god frukost innan jag fick skjuts till Norrtälje för att ta bussen hem till Stockholm igen♥

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!