Nightrider och midnattsloppet

Hej på er! Här kommer bilder från en kul agustihelg där vi var på Gröna Lunds nya satsning night rider. Där nöjesparken är öppen på kvällen med nattklubbskänsla med musik och neonljus. Riktigt kul kväll och vi fick åka alla attraktioner utan att stå i kö 😄

Lördagen blev en lugn dag där jag och Fredrik laddade upp inför att springa midnattsloppet på kvällen. Var riktigt kul att få springa tillsammans med många andra, kändes som en riktig folkfest och extra kul att jag och Fredrik klarade vårt tidsmål.

På söndagen promenerade vi ner till Årsta viken och badade sen blev det balkonghäng resten av dagen♥

Ed Sheeran och Ästad vingård

Hej på er! I slutet av 2021 när vi var sen länge trötta på pandemi och restriktioner så hade vi ändå hoppet uppe om en sommar fylld av roligheter och konserter. Så vi var självklart snabba att boka biljetter när nyheten kom ut att Ed Sheeran skulle komma till Sverige. Sen 10 månader senare var det äntligen dax att bila ner till Göteborg och vi fick även sällskap av Viktor och Melanie.

Blev självklart stopp på vägen både för hamburgare på Jureskogs och en godisbutik med 1000 sorters godis.

Väl framme checkade vi in på Clarion post innan vi promenerade till Heden där det annordnats förfest inför konserten

Sen var det dax för Ed att spela för ett välfyllt Ullevi. Riktigt bra konsert med scenen i mitten och där Ed både skapade musiken live och sjöng samtidigt.

Avrundade kvällen med godis i sängen och sen var det en tidig morgon dagen efter för jag och Fredrik skulle nämligen fortsätta mot Ästad vingård.

När Fredik fyllde 30 fick han i present av mig att vi skulle besöka Ästad vingård med vinprovning och spa så efter att ha bilat dit från Göteborg började vi direkt med provningen och en rundtur av vingården.

Fick se hur druvorna växer

Sen gå igenom alla steg hur vinet tillverkas, för att slutligen få smaka på deras vita mousserade vin och 2 andra sorter för att jämföra.

Checkade in på vårt fina rum med utsikt över spaets utomhusdel

Sen promenerade vi ner för att äta lunch och spa:a.

Coolaste bastun jag sett

Fanns som en konstsjö som vi badade i men var nog max 15 grader

Sen efter några timmar spa och solande var det dax för middag

Promenerade förbi det fina växthuset

Magiskt att få vakna upp här med solen som strålade in. Började dagen med ett bad innan frukost i deras lada. Därefter var det tyvärr dax att åka hemåt och lämna fina Ästad. Blir defenitivt att åka tillbaka dit någon gång i framtiden och då kanske man kan vara där 2 nätter så man hinner ta det lugnt också haha♥ Men vi fick 2 otroligt fina dagar och hade så tur att det var blå himmel hela tiden och inte så mycket folk där samtidigt som oss.

Gekås Ullared råkade ligga på vägen hem så då kände vi att vi var tvungna att ta ett stopp där och tänkte att vi inte skulle köpa något speciellt men slutade ändå med att vi spenderade 800 kr på diverse "bra att ha saker". Och Fredrik som inte varit där innan var chockad av att det var så mycket folk haha

Loppis och brunch

Hej på er! Hade en mysig helg med mamma och Olivia ute i Årsta havsbad. Alla med hus i området kunde vara med på en loppis som vi var med och deltog i. Sålde lite kläder och fick chans att gå runt i området samtidigt som vi kollade in vad andra hade att sälja. Hittade en väldigt snygg kavajjacka för 40 kr så blev en bra fynddag.

Fikade kladdkaka i solen

På söndagen mötte jag upp Ellen för en brunch på LE Östermalm, där jag åt en väldigt god avocado macka med lax avocado och ägg och sen delade vi på deras french toast. Blev en liten promenad i stan efteråt och vi hittade en fin blomvägg som de satt upp på en husfasad.

Efter 3 veckor semester var det back to work några dagar

Var och åt Top 3 bästa pizzan jag testat på Morfar Ginko

Utflykt till Utö

Hej på er! Fortsatte min semester i Stockholm medans Fredrik behövde gå tillbaka och jobba en vecka. Lite segt att det inte blev helt timeat schema med ledighet men tiden lyckades gå i raketfart för hade fullt upp med att träna och umgås med familjen och vänner.

Jag, mamma och Olivia tog en dagstur till Utö där vi såklart lyckades timea in dagen med sämst väder, men blev en långpromenad på ön och fika under ett parasoll medans det regnade. Så en väldigt mysig dag tillsammans oavsett, men nästa gång tar vi med oss solen och kanske en cykel, för var väldigt långt att gå i sandaler.

En kvällspromenad in till stan för att äta middag med Fredriks föräldrar på Ricordi som jag hade längtat efter att få testa

Fick börja min dag på bästa sätt med en morgonpromenad till Mariaberget och sen svänga förbi nyöppnade Haga bageri för att köpa fralla, chiapudding och kringla till frukost.

Åt middag med Julia, Hedda och Melinda och sen gick vi till ett fullsmockat Mosebacke för att heja fram damerna i fotbolls VM

Jag och mamma bestämde oss för att åka o hälsa på Olivia på hennes jobb på Djurgårdsförvaltningen. Sen blev det en promenad till Rosendals trädgård och glass i solen.

Träffade även Johannan för promenad på stan, second hand shopping och en glass på Aryam.

Jag och Fredrik testade nyöppnade Dirty Taco

Semesterdagar i juli

Hej på er! Alltid skönt att få komma hem efter en längre resa och särskilt när semestern fortsätter på hemmaplan. Bjöd hem mamma och Olivia som jag saknat när vi varit borta på en grillmiddag och för att se damerna spela i fotbolls VM. Sen blev det några dagar med träning, kompishäng och bio innan vi lämnade stan för 2 dagar på Gräddö.

Jag och Fredrik var på Biodejt och såg Thor: Love and Thunder

Var och solade i Vanadisparken med Hedda, sen mötte vi även upp Bella för glass på MjukMjuk

Lagade en extremt god risotto med sparris, burrata och mandlar - måste göras igen inom kort!

Spelkväll på Gräddö

Sommarfrukost på bryggan♥

Sardinien 2022

Hej på er! Efter en intesiv start på vår sommarledighet med stadsemester och mycket promenad var vi riktigt redo för 6st lugna dagar med sol och bad. Flög från Paris tidigt på söndagsmorgonen och var framme på Sardinien vid 10 tiden.
Vi hade bokat ett fantastiskt fint hotell precis vid vattnet med en stor pool, egen restaurang, samt egen del av stranden. En dröm helt enkelt! Men dock missat den lilla detaljen att det inte fanns någonting runt omkring själva hotellet...
Alla andra som kom dit hade hyrbilar då det inte fanns några promenadvägar till byn eller grannstranden även fast det låg ganska nära eftersom det endast fanns en smal, slingrig och väldigt trafikerad bilväg utan trottoar dit. Taxi var inte heller något alternativ då 15 minuter enkel väg kostade 60 euro. Men dumma nog testade vi att gå på bilvägen i 3 km för att komma till närmsta supermarket och var det läskigaste promenaden någonsin, där vi fick hoppa in i buskarna så fort det kom en bil som inte kunde veja för oss. Men behövde ändå köpa eget vatten till rummet eftersom det bara gick att beställa in glasflaskor till middag o lunch på hotellet.

Som tur var överlevde vi vårt vattenuppdrag och sen kunde vi ta det lugnt igen haha. Mycket sol, bad, glass och läsa bok.
Efter 3 dagar så tröttnade vi rastlösa semestrare på att bara vara vara vid hotellet och bestämde oss för att hyra den minsta lilla billiga skruttbil vi kunde hitta för ett dygn l för att få lite miljöombyte. Så den dagen blev det att turista i en liten by med ett gammalt torn, besöka en större strand, samt åka iväg till en annan restaurang på kvällen och gå på nattmarknad.

Blev hursomhelst en väldigt härlig semester och här kommer alla bilder.

Utsikten över hotellets pool

Stigen ner till stranden

Blev självklart glass vid poolen varje dag

Middag på hotellets restaurang

Pasta i Italien ändå

Magisk frukostutsikt

Redo att lämna hotellet med hyrbilen

Sista kvällen hittade vi en liten lokal pizzeria uppe vid vägen, där man bara behövde gå 100 m på bilvägen för att ta sig till

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!