Födelsedagsfirande och lakritsprovning

          
 
Började april med en ny läsperiod och 3 nya kurser som drog igång på en gång. Har valt att läsa datorstödd projektering som extrakurs för att få igen högskolepoäng som missades när jag gjorde praktik. Så blir extra högt tempo i skolan nu kommande 2 månaderna. Jag och pappa hann dock ta en promenad och gemensam lunch på Matateljén i Gamla Enskede. Kände att vi ville passa på att stötta lokala företag nu under Corona tider. Blev även lite tårta till efterrätt och kattgos innan jag cyklade tillbaka till söder för onlineföreläsning. På kvällen tog jag och Fredrik en promenad i solen och köpte mat från Vapiano.
 
          
 
           
 
 
På fredagen så möttes jag, Anna och Ella upp för att fira Anna som fyllt 23. Åt tidig middag på Supper och sen köpte jag med mig glass och åkte hem till Fredrrik.
 
         
 
 
         
 
På lördagen hade vi bokat in lakritsprovning hos Lakritsroten. Vi var först oroliga för att gå på den, men eftersom det inte gick att boka av så ringde jag och kollade hur många som skulle vara där och visade sig bara vara vi plus 4 andra av 18 möjliga platser och de hade dukat upp med avstånd så då kände vi att det var säkert. När vi väl kom dit så hade 2 till hoppat av så blev bara 4 personer och kunde sitta i varsin ände av bordet. Var väldigt kul att få lära sig mer om lakrits och smaka flera olika sorter. B.la. ren rålakrits, lakritsrötter, ammoniumklorid (saltet som adderas för saltlakrits) och rökt lakrits.
 
 
           
 
Kollade lite inredning i en butik som låg brevid Lakritsroten och sen åt vi asiatisk lunch på Icha Icha. Sen åkte vi Voi tillbaka hem och handlade på vägen.
 
           
 
 
På söndagen var vi ut på promenad och kikade på utemöbler till balkongen. Hittade denna loungegrupp som var väldigt bekväm och snygg, men vi är oroliga att de blir för stora för vår lilla balkong tyvärr. Bordet tror jag dock vi kanske slår till på om vi inte hittar något annat :).
På kvällen hade vi bjudit hem mamma och Olivia på vegetarisk middag och jag hade lagat en Bönchili med majskräm och stekpannebröd.
 
           
 
           
 
Mellis och föreläsning om laster på konstruktionsdelar, fick en fin påsklilja av mamma som blommade fint redan dagen efter
 
 
 
Var ute på en Voi-tur en kväll för att få frisk luft och upptäcka nya områden mot Södermälarstrand. Var riktigt fin utsikt och extra magiskt med solnedgången♥
 
          
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!