Cirkustema

Hej på er! Efter en rolig helg så väntade en ny vecka med en del plugg hemifrån lägenheten i Stockholm. Olivia fyllde år i mars och hade planerat att ha sin 20 årsfest strax därefter, men pågrund av Corona så gick det inte att hålla den såklart. Istället fick de boka om till hösten nu och spikade ett datum som inte var avbokningsbart. Så därför ville jag stanna för att kunna vara med på den. Under veckan var jag på jakt efter maskeradkläder som passade festens tema, men var inte helt lätt att hitta plagg som andas cirkus. Var in på alla second hand butiker och hittade 2 fina plagg som hade passat, men var lite väl stor prislapp för att använda vid ett tillfälle bara. Hittade istället en paljettblazer på Röda Korset som fick komplettera min outfit.
 
             
 
             
 
 
Tog till vara på tiden och lunchade med pappa på Materiet och var ute på prommenad när det var fint väder.
 
              
 
 
             
 
När det blev fredag så hade jag och Fredrik bokat in paddelmatch med hans kompisar på kvällen. Sen avslutade vi med middag på Brödernas och tog en promenad hem från Liljeholmen.
 
             
 
 
 
Åt en dunderfrukost på lördagmorgonen och sen gav vi oss ut på cirkusshopping för att hitta en outfit till Fredrik också. Efter att ha hittat en lejonskötar outfit på Beyond Retro så tog vi en lunch på Brunos som Fredrik velat testa sen vi flyttade till Söder. Fick väldigt bra betyg av oss även om jag brände mig för jag åt innan maten hunnit svalna.
 
             
 
             
 
Bakade morotskaka när vi kom hem och sen var det dax att fixa sig för kvällen. Olivia hade tillsammans med sin kompis Linn hyrt stor lokal med uteplats där festen hölls. Var väldigt kul att få hänga med henne, Isa och My och vänner till dem som jag inte sett på länge, samt hälsa på Olivias nya Uppsala klasskompisar. Var roligt att se att alla gäster gått in för temat också, var alltifrån cirkustält, till mimare, popcornförsäljare och cirkusdirektörer :D 
 
 
            
 
 
 
Jag och Fredrik i våra cirkusoutfits♥ Här hade han dock tappat bort sitt lilla lejon som satt på axeln.
 
 
På söndagen blev det en lugn start på dagen och sen på eftermiddagen åkte vi hem till pappa och Anna för att äta fika och fira My i förväg. Vi fikade chokladtårta och spelade spel tillsammans innan jag och Fredrik promenerade hem i höstvädret. Känns som att årstiderna verkligen slog om på just denna dagen och hade valt klänning dagen till ära fast det var lite för grått o kallt ute.
 
 
             
 
             
 
Fick en fin bok i present fast det inte var jag som fyllde år och sen hade jag och Fredrik en mysig kväll framför serier med chips, grönsakstavar och dipp eftersom det var min sista kväll i Stockholm.

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!