En intensiv helg

          
 
Började min ledighet med några intensiva dagar där jag flög från Luleå till Stockholm på onsdagen. Jag och Fredrik köpte sushi till middag som jag varit sugen på i 2 veckor, sen tog vi en kvällspromenad och gick in på nyöppnade Ica Kvantum. Haft en pytteliten Ica vid oss innan men denna var mer än 5 gånger så stor med bättre utbud, Deli, självscanning och Bistro. Bästa är att den bara ligger 50 meter från porten också! 
 
 
           
 
Jumbo avocado lika stor som min hand
 
 
På torsdagen mötte jag upp Anna för en frukost på Nybrogatan 38 och åt riktigt god toast med äggröra och avocado. Måste definitivt äta där igen för fanns mycket gott på menyn. Väldigt trevligt att få umgås och prata ikapp över en frukostdejt. Sen promenerade vi runt på Östermalm och shoppade i en secondhand butik. Hon skulle iväg sen så då åkte jag till Söder för att köpa porslin på Stadsmissionen att pyssla med. Fick även med mig en bukett med torkade blommor att ha i köket.
 
 
 
        
 
 
På fredagen var det dax att åka och hälsa på Johanna och spendera ett dygn med henne, Julia och Felicia. Köpte med mig sallad och fika att äta på tåget till Linköping så resan gick väldigt fort. Väl framme gick vi och lämnade våra väskor och fick se Johannas nya lägenhet som var så fin. Sen promenerade vi till centrum för att handla massa gott till kvällen. 
 
 
 
 
 
Lagde vietnamesiska vårrullar för första gången och blev väldigt goda
 
 
 
 
Efter middagen promenerade vi till Studentklubben där det var coronasäker bordsplacering med avstånd. De hade 90 tals tema kvällen till ära och vad vi trodde skulle vata en musikquiz som vi satsigt nog tränat inför genom att kolla upp artister och låttitlar. Visade sig vara en quiz om 90-talet med frågor om sedlar, Nelson Mandela och klonade får. Men hade väldigt kul ändå. Traskade sedan hemåt och gick förbi en fint upplyst allé och Burger King innan vi var framme. Trängde in oss alla 4 i Johannas rum på 9 kvm med säng och 2 luftmadrasser och sov riktigt gott.
 
       
 
 
 
 
Vaknade upp vid 9 för att hinna äta en god frukost med hemmagjorda frallor och smoothie innan jag promenerade mot tåget för att åka tillbaka till Stockholm 
 
 
 
 
 
 
Hemma i Stockholm igen för att hinna träffa Fredrik en stund innan vi blev upphämtade av mamma och åkte ut till Skarpnäck för att äta middag hos henne med mormor och morfar. Tyvärr blev det inga blider från kvällen. Men var mysigt att träffa dem efter nästan ett år ifrån varandra♥
 
          
 
På söndagen åkte jag, pappa, Anna, Isa och hennes pojkvän ut till Uppsala för att träffa Olivia och se hennes studentlägenhet som hon delar med 2 andra. Är en gammal skolbyggnad som precis gjorts om till studentbostäder och hon hade verkligen gjort det supermysigt i sitt rum. Vi hade köpt med oss hamburgare från Max som vi åt till lunch och sen blev det en promenad för att se skolan och området. SLU som hon studerar på ligger ute i Ulvtuna så är verkligen mycket grönområden runt omkring och landet känsla.
 
 
 
         
 
Lunch och Olivias roommates gulliga kanin
 
 
 
 
Utanför en av Olivias skolbyggnader
 
 
 
Är en bit till närmsta Ica så finns en obemannad minibutik med det nödvändigaste där man loggar in med bank id för att komma in och handla
 
 
 
Efter promenade bjöd olivia på god brownie kaka och te som vi fikade innan vi åkte tillbaka till Stockholm. Helgen avslutades med en lugn kväll hemma med Fredrik.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!