Sista 2 sommarlovsveckorna

Hej på er! Tänkte bjuda på bilder och en summering från mina två sista veckor i Stockholm innan skolan började. Fredriks semester hade tyvärr tagit slut så när han var på jobbet sysselsatte jag mig med att träffa vänner, träna och promenera på stan bland annat.
 
 
Frukost i sängen
 
         
 
Jag och Olivia bestämde oss för att mötas upp och gå en promenad runt Djurgården och valde en riktigt varm dag så var alldeles svettiga efter bara några minuter och ångrade att vi inte hade valt att ha träningskläder istället. Planen var att luncha på Rosendals trädgård som jag velat besöka så länge, men lyckades pricka in just den dagen på veckan som de höll stängt tyvärr så fick fortsatta in mot sergelgatan för att äta på Mahalo istället♥ Blev även lite fönstershopping och titta på inredning
 
 
 
 
Jag och My hängde en annan dag och tog en promenad i Enskede och köpte fika på Delselius som Olivia också joinade oss på. Sen gick vi tillbaka till Söder och handlade slush för att kyla ner oss från värmen.
 
         
 
 
 
Jag och Johanna åt frukost tillsammans på fredagen på Enskedeparkens bageri och hann även vi catcha upp under en mysig promenad
 
 
 
Sen fick Fredrik lite extra lång lunch så vi passade på att äta goda köttbullar på Materiet
 
         
 
Jag och Olivia tog en liten shoppingtur på eftermiddagen och på kvällen kom Fredriks vänner över på hamburgerkväll och sällskapsspel
 
 
         
 
På lördagen hade Fredrik fått hem alla delar för att bygga sin egna dator så han och en kompis gjorde det på dagen medans jag var promenerade på söder och kollade second hand butiker.
 
 
 
På kvällen var vi och åt en tidig middag på Thaibåten vid norra Hammarbyhamnen. Så coolt ställe med sandstrand och solstolar på båten.
 
 
 
 
På söndagen var vi till Frihamnen och spelade padel och åt lunch på Klang efteråt. Sen blev det en lugn kväll hemma och jag bakade rabarberkladdkaka med smuldeg uppepå som vi åt med glass
 
 
 
Pysslade med pärlor för första gången på evigheter
 
 
Jag och Anna var och åt brunch på Greasy Spoon♥
 
 
          
 
 
Efteråt gick jag och shopppade i Sturegallerian och köpte en klänning till kvällen och fick en goodiebag då de precis öppnat upp efter renovering
 
 
 
 
 
På kvällen var vi och firade Isa som fyllt år en månad tidigare och åt middag på Glashuset
 
 
 
 
 
 
På fredagen kom mamma över på middag och vi gjorde hemmagjordpizza och kollade på film♥
 
 
 
På lördagen var jag och Fredrik ute på en regnig promenad och åt brunch på Älskade Traditioner. De är kända för sockriga och extrema våfflor och milkshakes så beställde in en Gino våffla och en jordgubbs milkshake med donut uppepå. Sen satt vi och åt på deras uteservering under markisen medans det spöregnade utanför. Riktigt mysigt avslut på sommaren. På söndagen tog jag morgonflyget till Luleå för att börja plugga mitt 5e och sista år på Universitetet!!
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!