Sista dagarna som Luleåbo

 
Hej på er! Första december flög jag för sista gången till Luleå som boende där. Var dax att packa ihop lägenheten och förbereda inför flytt. Åkte direkt till Sofia för att fota av möblerna jag hade i hennes förråd för att kunna lägga ut dem till försäljning. Sen stannade jag kvar och vi kollade på julkalendern och åt Lussebullar och drack te.
 
 
 
        
 
På torsdagen hade jag hyrt en bil över dagen för att köra ner mina saker till Umeå där Fredriks pappa mötte mig och lastade vidare allt till hans bil. Väldigt skönt att inte behöva köra hela vägen ner till Stockholm även om det vart 6h nu fram och tillbaka till Umeå. Hade lite otur med vädret som bjöd på snöblandat regn så var helt slut i huvudet när jag kom hem pga kisat med ögonen hela vägen för att kunna se något... 
Även om jag nästan tömt lägenheten efter detta hade jag några dagar kvar i Luleå för att bygga modell, förbereda presentation och flyttstäda. Men även tid för att hitta på roliga saker med kompisarna.
 
        
 
Var bland annat och åt på Tacobar och spelade padel
 
 
 
Sällskapsspelskväll hemma hos Sofia där vi spelade Terraforming Mars
 
         
 
Firade Johanna och Jonna som fyllde år med att ha en drop in fika där gänget fick dela upp sig och komma förbi på olika tider för att vi inte skulle bli för många. Planen var först att ses ute och fika men kändes inte så lockande att sitta ute när prognosen bjöd på regn.
 
 
Var även till Klätterhuset en dag med Johanna, Alice och Linnea L. Stolt över att jag lyckades ta mig upp 16 meter över golvet, men man blev rejält trött i armarna efter bara nån vägg.
 
           
 
           
 
Fick testa på att skriva ut våra CAD hus i skolans nya laserskärare som sen byggdes ihop till små modeller. Kändes lite som ett pussel och var så coolt att det gick att få ut så smala detaljer som fönsterindelningar. Resultatet blev betydligt mer rakt och snabbare att få ihop än att sitta med en skärare och göra alla detaljer för hand som vi behövt göra i tidigare kurser.
 
 
          
 
 
Sista morgonen i lägenheten unnade jag mig lite paus i flyttstädandet och gjorde en god frukost och kolla på SVTs Lucia tåg
 
 
           
 
Gjorde klart våra modeller och satte även på glas och spreyade med vit färg för att få bort de brända tonerna på pappret. Sen tog jag min resväska med kläder och åkte till Sofia för att sova hos henne en natt.
 
 
Städade det sista i lägenheten och sen var det flyttbesiktning på eftermiddagen som blev godkänd som tur var. Kändes lite konstigt att säga hejdå till den tomma lägenheten och låsa. Har ju trivts väldigt bra i min lilla 16 kvadratare, men inte varit i Luleå så mycket på grund av Corona så har nog bott där mindre än 2,5 månad av de 10,5 månaderna som den varit min. Samtidigt som det är skönt att få flytten avklarad då det varit intensiva veckor och mycket stress om jag ska hinna med rensning, packning och städa inklusive skola och allt annat.
 
Tog iallafall min proppfyllda väska med kläder, stekpannor och andra småsaker som var kvar i lägenheten efter stora flyttlasset och satte mig på flyget hem till Stockholm. På grund av inställda avgångar blev resan en dag senare men gav mig bara mer tid att säga hejdå till klasskompisarna.
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!