Examen!!

Hej på er! Jag har gått och tagit examen. Hur sjukt är inte det? Fem års studier på universitetet avslutades med en digital presentation av mitt examensarbete i fredags. Jag var så nervös inför att presentera och att jag skulle glömma något, men det gick bra! Till och med bättre än vad jag förväntat. För min del var det nog en fördel att få göra presentationen digitalt hemifrån för kunde tänka bort hur många som faktiskt lyssnade. Sen efteråt var det en otrolig lättnad att ha det avklarat. Lyssnade på flera klasskompisars presentationer också och var så kul att höra vad de jobbat med under senaste halvåret när vi suttit på varsitt håll.
När alla var klara möttes vi som är på plats i Stockholm upp för att fira hemma hos Ellen. Vi åt 3 rättersmiddag och satt ute i deras inglasade veranda och skålade med bubbel och hot shots fram till kl 01. Sen var vi helt slut efter alla veckor av intensivt plugg.
 
På lördag eftermiddag hade jag ett mindre firande för närmsta släkten som pappa och mamma styrt upp så fint för mig. Var så härligt att kunna sitta ute på pappas innergård och i solen och umgås med familjen. Kändes lyxigt att äntligen få krama om mormor och morfar, farmor och farfar, samt Irene och Mats som är bonusmorföräldrar som nu alla blivit fullt vaccinerade. Hade inte träffat farmor och farfar på över 1,5 år och är så tacksam att alla hållt sig friska under det här pandemiåret.
 
Känns otroligt att jag nu bara har publicering av mitt examensarbete kvar och att jag sen kan titulera mig som 100% civilingenjör. Tiden har gått så fort och dessa 5 studieår känns snarare som 3 år. Sen väntar ett välförtjänt sommarlov som jag ska ska njuta av till max.
Kommer framöver ha betydligt mer tid att lägga här på bloggen och hoppas komma ikapp med alla inlägg nu när jag inte längre har ett examensarbete som tar upp all min tid och energi.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!