Har blivit med kamera!!

 
 
Jaa som ni kanske förstår av rubriken så har jag köpt en ny kamera idag! Åkte in till stan direkt efter skolan och gick in på butiken, plocka på mig allt, betalade och åkte hem. Hur smidigt som helst alltså. Hade en Canon eos 500D tidigare men den blev sorgligt nog stulen för snart en månad sen så nu passade vi på att uppgradera oss till en Canon eos 700D när vi ändå var tvungna att köpa en ny. Köpte även Canons makro-objektiv med 1.8 bländare och ett minneskort då även de blev stulna tillsammans med kameran förut. Gick inte att köpa kamerahuset för sig så även ett standardobjektiv (som vi redan har) följde med. Men funderar att lägga ut det på blocket så blir nog bra ändå.
 
Snacka om materiell lycka! Sprang runt och fota lite i lägenheten direkt när jag kom hem och Tussie och Vanilla fick agera modeller. Blev riktigt skarpa bilder, fina färger och klarade av ljuset förvånandsvärt bra med tanke på att jag inte kom hem förän klockan 6 och det hade börjat mörkna. Imorgon ska vi ut och äta på restaurang så får ta massa bilder då med ^^. Är hur nöjd som helst och nu kan inget förstöra denna dag!

Kommentarer
Peter

Komplettera med ett gäng billiga manuella objektiv med m42-gänga och adapter och du kan få underbar bokeh.

2015-03-30 21:29:20
URL: http://kameratrollet.se/blogg

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!