Bildbomb Val Thorens

 
På fredag morgon satte vi oss alltså på bussen för att åka upp 30h till Val Thorens. Åkte ner till Malmö för att sen åka över bron till Danmark sen vidare till en färja som tog oss över till Tyskland, sen genom Schweiz och tillsist Frankrike och Val Thorens. 30 timmar kändes först som en evighet men tiden rullade faktiskt på rätt bra. Satt och spela kort och somnade sen trots att några spelade musik och festade tills kl 4 på natten så var skönt.
 
 
Köpte croissanter när vi stannade för frukost i Tyskland efter en natt på bussen
 
 
På väg upp för den smala serpentinvägen till berget, kändes lite småläskigt att de körde så snabbt i de snäva svängarna men gick som tur var bra och vi överlevde resan.
 
 
Utanför vårt lägenhetshus, var hur mysigt som helst på kvällarna med alla ljusslingor som hängde mellan husen.
 
 
 
 
Tog kabinliften upp ovanför molnen där det var ännu soligare. Riktigt skönt att sitta inuti liften de dagar det var blåsigt och snöade så slapp man frysa på vägen upp. Snöade bara 3 av 6 dagar (även om jag bara fota när det var blå himmel) så hade väl helt okej tur med vädret ändå.
 
 
 
Vi hade köpt eventarmband via vårt resebolag Nortlander innan resan, vilket vi kunde ha skippat, men var iallafall evenemang på ett afterski ställe som hette 360. Dom evenemang som jag gick på var konsert med Adrian Lux som jag trodde skulle vara bättre eftersom jag sett honom spela på Gröna Lund tidigare, men var såklart några bra låtar nu också och sen även en BBQ där det serverades gratis hamburgare med dricka och tillbehör.
 
 
 
 
Brevid 360 fanns även några resturanger och ett våffelställe där de gjorde belgiska våfflor med choklad. Hur gott som helst och var superhärligt att sitta där på en solstol i solen och äta.
 
 
 
Jag och Anna valde att inte förbeställa mat eftersom vi inte visste vad det skulle vara för mat så lagade egen varje dag och funkade faktiskt väldigt bra även om spisen var den segaste och vår ugn inte fungerade. Åt bland annat pasta carbonara, köttbullar, soppa och tortelini till middag.
 
 
 
Fanns många långa och härliga backar och höll oss mest i de blåa då Anna inte åkt så mycket tidigare och de var pistade och hade därmed bättre underlag än de röda backarna.
 
 
Träffade på fina Johanna i backen
 
 
Men det bästa med resan är enligt mig som älskar landskap och att fota den underbara utsikten. Var nästan så att man glömde bort att kolla vart man åkte slalom för att man kollade ut på alla vita toppar.
 
 
Blev inte supermycket bilder på resan ändå då jag fick låna Alex kamera och var rätt rädd om den så den inte skulle gå sönder. Men har lite fler bilder att visa och kommer dyka upp ännu en bildbomb som jag hoppas ni gillar♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!