Tjuvstart på julen

Hej på er och glad måndag! Jag ligger 2 månader efter med mina inlägg men ska försöka komma ikapp lite och uppdatera er mer här på bloggen. Efter att ha flyttat ut ur lägenheten och haft alla fysiska redovisningar lämnade jag Luleå på tisdag morgon. Fredrik mötte upp mig när jag kom fram till Södermalm och vi köpte med oss lunch från ICA. Även om jag var klar i Luleå så hade jag 2 inlämningar och 3 zoom redovisningar kvar så jobbade på under resten av veckan för att sen kunna ta jullov.

På onsdagen var jag hem till mamma på middag för att fira lite minijul med henne och umgås. Vi skippade julmaten men blev lite stämning ändå när hon julpyntat så fint och vi bytte presenter. Kollade en film tillsammans och sen var hon snäll och skjutsade hem mig♥

På torsdagen hade jag ena redovisningen på förmiddagen och sen vid lunch åkte jag till Globen för att spela padel med Hedda, Lina och Jenny.

På fredagen bockade jag av de resterande 2 redovisningarna och sen på eftermiddag blev det fokus på att baka efterrätt till kvällen och packa inför fjällen. När Fredrik fick sluta för dagen åkte vi till Enskede för att fira jul i förväg med pappa, Anna, Olivia, My, Isa och Oskar. Blev en mysig kväll med julbord, paketöppning och prat.

Min efterrätt jag gjorde, pepparkakskladdkaka med gräddfilspannacotta och lingon på toppen

Sista dagarna som Luleåbo

Hej på er! Första december flög jag för sista gången till Luleå som boende där. Var dax att packa ihop lägenheten och förbereda inför flytt. Åkte direkt till Sofia för att fota av möblerna jag hade i hennes förråd för att kunna lägga ut dem till försäljning. Sen stannade jag kvar och vi kollade på julkalendern och åt Lussebullar och drack te.

På torsdagen hade jag hyrt en bil över dagen för att köra ner mina saker till Umeå där Fredriks pappa mötte mig och lastade vidare allt till hans bil. Väldigt skönt att inte behöva köra hela vägen ner till Stockholm även om det vart 6h nu fram och tillbaka till Umeå. Hade lite otur med vädret som bjöd på snöblandat regn så var helt slut i huvudet när jag kom hem pga kisat med ögonen hela vägen för att kunna se något...
Även om jag nästan tömt lägenheten efter detta hade jag några dagar kvar i Luleå för att bygga modell, förbereda presentation och flyttstäda. Men även tid för att hitta på roliga saker med kompisarna.

Var bland annat och åt på Tacobar och spelade padel

Sällskapsspelskväll hemma hos Sofia där vi spelade Terraforming Mars

Firade Johanna och Jonna som fyllde år med att ha en drop in fika där gänget fick dela upp sig och komma förbi på olika tider för att vi inte skulle bli för många. Planen var först att ses ute och fika men kändes inte så lockande att sitta ute när prognosen bjöd på regn.

Var även till Klätterhuset en dag med Johanna, Alice och Linnea L. Stolt över att jag lyckades ta mig upp 16 meter över golvet, men man blev rejält trött i armarna efter bara nån vägg.

Fick testa på att skriva ut våra CAD hus i skolans nya laserskärare som sen byggdes ihop till små modeller. Kändes lite som ett pussel och var så coolt att det gick att få ut så smala detaljer som fönsterindelningar. Resultatet blev betydligt mer rakt och snabbare att få ihop än att sitta med en skärare och göra alla detaljer för hand som vi behövt göra i tidigare kurser.

Sista morgonen i lägenheten unnade jag mig lite paus i flyttstädandet och gjorde en god frukost och kolla på SVTs Lucia tåg

Gjorde klart våra modeller och satte även på glas och spreyade med vit färg för att få bort de brända tonerna på pappret. Sen tog jag min resväska med kläder och åkte till Sofia för att sova hos henne en natt.

Städade det sista i lägenheten och sen var det flyttbesiktning på eftermiddagen som blev godkänd som tur var. Kändes lite konstigt att säga hejdå till den tomma lägenheten och låsa. Har ju trivts väldigt bra i min lilla 16 kvadratare, men inte varit i Luleå så mycket på grund av Corona så har nog bott där mindre än 2,5 månad av de 10,5 månaderna som den varit min. Samtidigt som det är skönt att få flytten avklarad då det varit intensiva veckor och mycket stress om jag ska hinna med rensning, packning och städa inklusive skola och allt annat.

Tog iallafall min proppfyllda väska med kläder, stekpannor och andra småsaker som var kvar i lägenheten efter stora flyttlasset och satte mig på flyget hem till Stockholm. På grund av inställda avgångar blev resan en dag senare men gav mig bara mer tid att säga hejdå till klasskompisarna.

Två Stockholmshelger

Fredagsmys med pizza från Meno Male och Starita till efterrätt (friterad deg med socker som man doppar i nutella!!!)

Sovmorgon och en pangfrukost på lördagen innan jag och mamma gav oss ut på en promenad

Mys hemma resten av dagen och gjorde en asiatisk bowl till middag med bland annat räkor, rödkål, glasnudlar och jordnötsås

På lördagen skyndade vi oss ut i solen direkt efter frukosten och tog en långpromenad, sen blev det en lugn dag hemma och tacos till middag

Hade skissövning på distans och en utmaning att utforma ett typplan, markplan och fasader på 3h där huset angränsade till 3 andra byggnader vilket försvårade fönsterplaceringen.

När det blev fredag igen unnade vi oss att gå ut och äta middag på Phil's burger som precis öppnat vid oss, väldigt god cheesburgare var det :)

Sen spenderade vi resten av kvällen framför en Harry Potter film och åt saffransglass

På lördagen tog jag och Fredrik en promenad och åt lunch på A bowl. Sen vinkade jag av honom och mötte istället upp pappa och Olivia för en fika på St Paul's bageri.

Gick med dem till skanstull innan jag svängde hemåt

På kvällen lagade jag och Fredrik god laxpasta och sen hade jag zoom-kväll med 9 stycken från klassen. Alla hade dricka och snacks eller middag och vi catchade upp lite. Skulle egentligen ha haft vår avslutnings sittning (av4ningen) med alla som går ut 2021 den kvällen, men blev såklart inställd och var kul att vi kunde hitta ett litet alternativ iallafall.

På söndagen var jag upp tidigt för att spela padel med Julia och hennes familj i Haninge. Fick sen följa med och träffa familjens nya hund Ruby som bara var 8,5 vecka

Fredrik och jag tog en lunch/middag på Falloumi och åt god falafell och mindre goda sötpotatispommes.
Sen spenderade vi kvällen med att julpynta och jag packade för att åka tillbaka till Luleå för sista gången.

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!