Påsk i Björnrike

Hej på er! Det blev en till sväng till Björnrike under påsken när det bjöds på 2 lediga dagar och prognosen lovade sol och värme. Var fantastiskt att kunna sitta utomhus och äta middag kl 18/19 och njuta av det härliga vädret, har annars varit med om att det är för kallt att sitta ute i juli när vi varit där under sommarsemestern haha.
Dagarna bjöd som alltid på bra skidåkning, god mat och sällskapsspel. Vi passade även på att fira Fredrik och hans pappas födelsedag i förskott när vi var samlade♥

Snö i april

Hej på er! Efter en vecka i Björnrike så var vi ganska nöjda med snö och redo för lite vår, men aprilvädret höll inte riktigt med och vi vaknade upp till ett vitt Stockholm.

Jag och Anna tog en Aw på Folkbaren

Padel med Fredrik, Ellen och Magnus

På fredagen blev det middag tillsammans med Viktor och Melanie på nyöppnade Aleks y Filip som ligger 50 meter från vår lägenhet. Väldigt trevligt ställe och god mat!!

Vaknade tidigt på lördagen så kollade på F1 qualifications i soffan och sen bakade jag bröd och fixade frukost för mamma och Olivia som kom över och åt hos oss. Därefter strosade vi på stan och det blev secondhand shopping på Judit.

Handlade lite gott inför kvällen som spenderades hemma med tacos o film i soffan

På söndagen åt jag och Fredrik brunch med Ellen och Jonna på Greasy Spoon och sen tog vi en långpromenad på söder

Var och såg Julias nya lägenhet i Gamla Enskede som hon höll på att renovera och sen tog vi en fika på Delselius

25årsfirande och tema 1997

Hej på er! Här kommer lite blandade bilder från några jobbdagar, AWs och Johannas 25årsfest.

Vårt lilla mysiga kontor. Hyr 2 platser i ett rum med 4a andra, men brukar bara vara 2 till på plats

Aw med Jonna och Ellen på Glashuset

Blivit en blandning av hemmajobb och sitta på kontoret, men tycker det är trevligt att sitta bland folk så har även testat att jobba ifrån ett coworking café nära vår lägenhet

Jag och Fredrik firade 5 år tillsammans den 10e mars hemma med chark

Spelkväll hemma hos Ellen och Alfons

Firade in fredag med middag på Sthlm Tapas med Fredriks kompisar

Provade ut 90tals kläder för Johannas fest, men fick bli en jeanslook sitället för klänningen på bilden

Tog tåget tillsammans med Julia och Felicia ner till Linköping där festen hölls. Johanna hade styrt mingel hemma i sin lägenhet och sen blev det sittning på Kebab house med toastmasters, gyckel och dans

Sittningen avslutades med att en blåsorkester kom in och gjorde ett överraskningsuppträdande. Sen var det ett trött gäng på söndagen som köpte frukost to go och tog tåget tillbaka till Stockholm

Var på min första jobbresa och fick flyga ner till huvudkontoret i Ängelholm för att träffa hela gänget och ha lite utbildning i nytt resursplanering och faktureringsprogram. Vi hann också ha lite kul och testa VR och äta middag tillsammans♥

Björnrike med vänner

Hej på er! Vecka tolv åkte jag, Fredrik och ett gäng av hans kompisar upp till Björnrike för att ha en kul vecka med skidåkning. Eftersom jag jobbade min 3e vecka på nya jobbet så blev det tyvärr ingen semester för min del, men hade turen att jag kunde jobba på distans och ta halva torsdagen ledigt. Även fast min nya dator strulade och jag fick låna Fredriks som backup för att kunna jobba, lite panik först men allt löste sig tillslut.

Åkte upp redan helgen v11, så blev ändå en heldag i backen för mig på söndagen och vädret visade upp sin bästa sida.

Blev en sen lunch med korvgrillning och på kvällen kollade vi film och åt banana splits

På måndagen blev det jobb för mig medans resten av gänget var ute och åkte
Sen vid 17 blev det afterski och vi gjorde varmchoklad med mintuu

Asutay är bäst på att göra pizza och det råkade även vara hans födelsedag på måndagen så då erbjöd han sig att fixa middagen. Riktig satsigt då han hade förberett degen redan innan vi åkte upp för att den skulle hinna jäsa ordentligt och tagit med sig pizzasten och egen spade. Så vi lagade extremt goda pizzor och drack amaretto sours.

Lyckades ta en rast från jobbet och ta mig ut i backen 40 min innan stängning

När jag behövde gå in igen och avsluta dagens jobb så fick jag den härliga bilden skickad till mig från gänget som satt o drack öl i backen.
Sen på kvällen var det sista dagen för några och Gabriel anslöt från Umeå så då körde vi en gemensam afterski/AW och även middag på restaurang Bräjks.

På torsdagen hade jag tagit förmiddagen ledig för att kunna hänga med gänget till Klövsjö för att åka några åk i backarna.

Blåsigt värre i backen så de till och med fick stänga liftarna på fredagen

Firade våffeldagen och sen blev det massa sällskapsspel och ännu en pizzakväll

Sen på lördagen hann vi med 3 isiga åk innan vi packade ihop och städade stugan för att åka hem till Stockholm igen♥

Födelsedagsfirande på Steam Hotel

Hej på er! När mamma fyllde 50år i februari fick hon en övernattning på Stem Hotel i present från mig och Olivia. Så nu när det var dax att åka till Västerås hade vi även timeat in Olivias födelsedag så blev en helg med födelsedagsfirande dubbelt upp. Vi bilade dit lördag morgon och kom fram lagom till att pool cluben öppnade. Spenderade några härliga timmar där (som förövrigt gick alldeles för fort) med att bada, basta, hänga i laungen och äta lunch. Sen fick vi tillgång till vårt rum och kunde checka in. Därefter blev det en promenad längs vattnet och fixa oss för 3-rättersmiddag på hotellet. Avslutade kvällen med shuffleboard och sen i sängen med en godispåse (som gick i trots att vi var proppmätta.. haha) framför Mellofinalen.

På söndagen vaknade vi upp och grattade Olivia på födelsedagen med sång och paket. Sen väntade den goda frukostbuffén som innehöll massa frukt, chiapudding, juicer, äggröra, olika sorters bröd och slutligen ett efterrättsbord♥. Efter frukosten hade vi anmält oss till morgonyoga som annordandes på hotellet innan vi checkade ut. Blev lite sightseeing på stan innan vi åkte tillbaka till Stockholm för att fortsätta fira Olivia med middag på Da Luigi tillsammans med pappa♥ kram

Redo för yoga

Glass i solen innan vi åkte hemåt

Sista dagen på Tyréns och sportlov

Hej på er! Sista februari jobbade jag min sista dag på Tyréns och blev avtackad av mina fina kollegor med en ute lunch och blommor. Kändes lite tråkigt att lämna ett härligt gäng, även om det var rätt beslut att byta till ett företag där jag kan jobba ifrån Stockholm, ha mer ansvar och medverka i flera och mer varierande projekt.
Tanken var att jag skulle börja på nya jobbet som byggnadsingenjör på Monsén arkitekter på en gång, men då min blivande kollega var på sportlov så fick även jag en veckas lov. Så passade på att unna mig massage och en spadag på Sturebadet, vilket kändes riktigt härligt och även behövligt att få lite egentid och faktiskt få smälta att jag bytt jobb eftersom det gått så fort. Efteråt köpte jag med mig minisemlor från Gateau eftersom det var fettisdagen.
Sen på onsdagen valde jag att åka till Mora för att hälsa på farmor och farfar och sova där en natt. Bara umgås, ta det lugnt och promenera runt där de bor.
På fredagen hade Fredrik tagit ledigt och vi hade fått i present att gå på Yasuragi, äta teppanyaki middag och övernatta där. Sen på lördagen åt vi middag och gick på bio för att se Batman med Viktor och Melanie. Så efter en kul vecka var jag redo att börja på nya jobbet.♥

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!