Gräddö och födelsedagsfirande

Hej på er! När prognosen visade på fint väder bestämde jag mig för att ta bussen till Gräddö för att hänga med Olivia som redan var på plats. Ett spontant beslut och helt klart värt fast jag bara kunde stanna 1 natt.

Framme strax efter 10 så då blev det frukost ute innan vi promenerade ner i bryggan för att sola och lyssnade på sommar i P1.

Sommartradition att plocka färska hallon till frukosten

My och Isa kom fram lagom till frukosten och vi dukade upp massa gott

Sen var det dax för mig att åka tillbaka till stan för att fira Felicias födelsedag.

Uppladdning med pannkakor innan jag promenerade till Hornstull♥

Middag på skeppsholmen

Hej på er! Efter vårt Västeråsbesök väntade några dagar semester hemma och en av Fredriks vänner kom på besök från Umeå. Kändes skönt att få landa hemma och Stockholm bjöd på varma dagar även om solen inte alltid var framme.

Grilla och äta middag på balkongen♥

Brunch på Greasy Spoon

Mötte upp mamma för en promenad och så började det spöregna när vi var halvvägs till nytorget. Så vi skyndade oss till Omayma men hann ändå blev dygnsura på vägen. Men blev en mysig fika under markisen medan regnet fortsatte att ösa ner.

Mötte upp flera av Fredriks vänner för gemensam middag på Skeppsholmen och Torpedverkstan.

Mysig atmosfär och maten får godkänt. Min choklad efterrätt serverades i en kruka och hade troligen upplevts godare i en vanlig skål. Inte så aptitligt att associera smuliga chokladbitar med jord.

Efter besöket promenerade vi till kungsträdgården för att dricka gott på en uteservering.

Västerås del 2

Hej på er! Här kommer ett inlägg med foton från andra delen av vår semester i Västerås. Startade dagen tidigt då vi blivit inbokade på frukostens första sittning. På grund av corona hade de behövt dela upp så det inte blev för många gäster på en gång. Sen fick vi även varm mat så som äggröra, champinjoner, bacon och pannkakor levererade direkt till bordet och sen frukostbuffé med mackor och frukt m.m.

Efter frukosten hade vi bokat in oss på pool club och även om det var ganska mycket folk hade vi tur med vädret. Så lyckades knipa en solsäng ute där vi la oss för att sola & läsa bok. Fredrik köpte varsin alkoholfri drink till oss och vi fick riktiga utomlandsfeelnings. Efter nån timme började det bli mindre folk så då fick vi poolen för oss själva.

Två trötta individer efter 3h spa

Blev att ta det lugnt på rummet efter vi varit på pool cluben och vi tog en liten nap innan det blev dax för mat igen. Lyckades ändra vårt middagspaket till lunch då vi hade andra planer på kvällen, så blev riktigt lyxigt med 3 rätters till lunch.

Tog en mysig promenad längs vattnet på eftermiddagen. Sen på kvällen åkte vi hem till Fredriks bror o sambo för att se deras nya lägenhet och gick ut och åt tillsammans. Avslutade med att promenera tillbaka till hotellet och spela pingis i lobbyn tillsammans.

Fanns massa fina nybyggda hus nära hotellet

På vår sista dag hade vi frukost och pool club ännu tidigare och var verkligen helt ensamma på spaet och kunde även simma lite längder i inomhuspoolen och njuta innnan vi checkade ut.

Lämnade vårt bagage på hotellet och promenerade in till centrum för att se mer av Västerås. Följde vattnet i princip hela vägen och hamnade tillslut på Nya hattfabriken för lunch.

På kvällen åkte vi vidare hem till Fredriks kompis Martin och hans sambo Cornelia för att hälsa på och se deras nya hus. Var så himla fint och vi blev bjudna på pizza som bakats på grillen samt massa olika kött som de jagat själva. Var riktigt trevlig kväll och vi satt uppe och pratade tills jag inte kunde hålla mig vaken längre. Som tur var fick vi sova över i deras mysiga gästrum. Vaknade upp till en god frukost och tog en gemensam promenad i området och kollade på hus innan vi åkte hem mot Stockholm igen. Längtar till den dagen vi bor i hus! Blev nästan lite sugen på att flytta till Västerås eller någon annan mindre stad där man får så mycket mer bostad för pengarna än Stockholm.

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!