Två dagar i Gävle

         
 
Förväntansfulla i bilen på väg för att se nya lägenheten // Lunchstopp vid Gävlebro
 
 
 
Promenerade runt i Gävle strand och Boulognerskogen i väntan på att få hämta nycklarna
 
 
         
 
Mysiga Ballongparken, som Fredrik kallar den, visade sig ligga bara 50 meter från nya lägenheten // Ikeashopping i Valbo, lätt att fylla en hel vagn när man precis flyttat
 
 
 
 
 
 
         
 
 
Ett av alla fina hus som ligger på Fredriks gata
 
 
 
 
 
 
 
 
 
        
 
 
 
 
 
 
 
        
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Hej på er! I fredags hade jag tagit ledigt från jobbet för att kunna följa med Fredrik och hans familj till Gävle och hjälpa till med flytten. Vi var väldigt förväntansfulla på att få se nya lägenheten då det enda vi visste var att det skulle vara en möblerad 2a på Staketgatan. Så blev positivt överraskade att se hur fräsch den var och att den faktiskt var fullt möblerad med nya saker. Hade verkligen inte förväntat oss att det skulle finnas tv, internet, dammsugare m.m. Däremot var det bara en etta, med ett väldigt litet kök utan ugn. Men Fredrik ska ju bara bo där i max ett år och han kan alltid låna sin mormors kök (Hon bor bara nån kilometer bort) så det är inget problem.
 
Efter att ha lastat ut alla saker vi hade med oss åkte vi till Valbo för att gå på Ikea, Rusta och Mediamarkt. Köpte bland annat Tallrikar, bestick, strykjärn, tvättkorg, brödrost, kuddar, växter och sladdar. På kvällen hade vi bokat bord på Matildas som tydligen ska vara en av Gävles bästa. Fredriks oxfilé och potatisgratäng var väldigt god så om vi skulle gå dit igen hade jag lätt valt det istället för musslorna som jag tog. Sen promenerade jag och Fredrik hem till honom hand i hand och kröp upp i hans 90 säng med popcorn och lakrits framför Suits. 
 
På lördagen hängde vi på stan på förmiddagen där vi åt frukost/lunch, kollade butiker och drack smoothie. Jag hade inte tänkt på att det faktiskt kunde bli kallt efter att ha gått runt i linne och svetsats hela sommaren, så fick köpa en stickad tröja för att inte frysa när det började smådugga. Vid 4 tiden hade vi bokat bord på en mysig restaurang som hette Axmarbrygga och låg ca 45 min norrut från Gävle är ett gammalt bruk. Vi satt ute vid vattnet i solen och drack mojito och åt de godaste räkorna jag smakat. Sen åkte vi bilen längs kusten och kollade på alla hus och stannade till där Fredriks mormor bodde innan hon flyttade till centrala Gävle. Supergullig liten by precis vid vattnet. Sen var jag tvungen att säga hejdå och sätta mig på ett tåg hem för att kunna jobba på söndagen. Var inte kul att skiljas åt och lämna min kärlek i hans nya hemstad. Men som tur är kommer vi ses igen redan på fredag kväll då han kommer hem till Stockholm♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!