Fem dagar ledigt

Hej på er! Här kommer lite bilder från mina dagar i Gävle när jag var ledig efter min mattetenta och innan dess att nya kurserna startade. Var där från söndag kväll till fredagmorgon och fick hänga med min älskling och träffa mormor, morfar, morbror och kusiner.
 
 
Kom fram till Gävle på kvällen och var helt slut och hungriga efter en stressig dag där vi nästan hade missat tåget. Så beställde hem thaimat till middag och hade en mysig söndagskväll i Fredriks lägenhet
 
 
 
       
 
På måndagen behövde Fredrik tyvärr gå upp tidigt och jobba. Gick upp med honom och fixade frukost sen kändes det dumt att gå och lägga sig igen så gick ut på långpromenad och utforskade Gävle. Gick först till Boulongerskogen och sen följde jag vattnet tills jag kom till Gävle strand, vilket typ är andra sidan av staden. Superfint område med massa nybyggda hus.
 
       
 
 
 
På kvällen när Fredrik hade slutat så gick vi och åt på Bastard burger. Älskar deras sötpotatispommes!♥
 
 
På tisdagen kom mormor och morfar och hämtade upp mig för att kolla lite butiker, äta lunch på Gävle golfklubb och sen åka hem till deras hus i Sandviken. Åkte förbi Fredriks jobb en sväng också på vägen för att lämna nycklar och säga hej till honom.
 
       
 
 
 
 
Satt på deras glasveranda och åt glass och läste
 
 
 
 
        
 
På eftermiddagen åkte vi hem till kusinerna där vi blev bjudna på fika och egenodlad frukt. Väldigt kul att se och testa frukt och grönsaker de odlat själva. Alltifrån gurka och tomat till vattenmelon, vindruvor och physalis.
 
       
 
Sov kvar hos mormor och morfar, så på onsdagen vaknade jag upp och åt smörgåsfrukost och sen gick jag och morfar på promenad. Passade på att handla med oss ingredienser för fröknäcke på vägen hem som jag och mormor sen bakade. Efter lunchen åkte vi till Valbo och kollade lite i butiker och fina mormor köpte en kjol och en kofta till mig♥
 
 
Sen åkte vi tillbaka till Gävle och kom fram lagom till att min älskling slutat jobba. Vinkade av mormor och morfar och sen gick vi och åt middag på Elsas café i huset brevid.
 
 
        
 
Torsdagen var tyvärr min sista heldag och då roade jag mig själv på stan och kollade butiker och gick och fikade. Sen började det regna så då gick jag hem och bokade lite resor för hösten, tillbaka hit och till Stockholm. På kvällen passade vi på att gå ut och äta på en italiensk restaurang och bara umgås sista timmarna tillsammans innan jag behövde åka tillbaka till Stockholm fredag morgon.
 
 
 
 
 
Åt på Ll'amice där vi delade på en charkbricka och sen en saffran- och laxrisotto till mig och stark salsicciapasta till Fredrik♥
 
 
 
 
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!