Biodejt, låtsaskräftskiva och SF-bokhandeln

            
 
Hej på er! Tänkte bjuda på lite mobilbilder från förra veckan och helgen. I onsdags hade jag och Fredrik dejt night och då var vi och åt middag på en av uteserveringarna på Medborgarplatsen och gick på bio. Vi såg Once upon a time in Hollywood på Filmstaden Söder som kanske inte helt är en film i min smak, men ändå var mysig att se tillsammans med Fredrik. Det bästa är ju att få äta popcorn och hålla handen hela filmen och sen ha så nära hem att man kan promenera på mindre än 10 minuter.

            
 
            
 
I torsdags åkte jag till Tallkrogen efter jobbet för att hänga med Julia sista gången innan hon flyttar tillbaka till Örebro. Bakade cookies med jordnötter och både vit och mörk choklad som blev grymt goda. Tog med mig några hem och Fredrik blev ledsen att jag åt upp alla på söndagen utan att han hann smaka haha.
 
 
            
 
Blev lite inspirerade av alla som har kräftskiva just nu så jag och Fredrik gjorde en egen variant med räkor istället i fredags. Åt med massa goda tillbehör såsom egengjord västerbottenostpaj, rostat bröd och lantchips med rom, rödlök och gräddfil på. Var riktigt trött efter en hel jobbvecka så somnade efter maten kl halv 9 fast vi tänkt se en film.
 
 
Var desto piggare på lördagen då och jag och Fredrik vaknade upp utan planer och bestämde oss för att gå ut och köpa gardiner...
 
            
 
...men hamnade i Gamla Stan istället för att kolla in en Science fiction bokhandel. Finns en hel övervåning med sällskapsspel där som vi kollade på, men spelet vi ville köpa var tyvärr helt slutsålt. Sen blev Fredrik hungrig så då gick vi till Barrels för att beställa in en hamburgare till honom och sötpotatispommes till mig. Blev även en liten glass på Lakritsroten innan vi promenerade tillbaka till Södermalm och faktiskt tog tag i gardinshoppingen.
 
            
 
            
 
 
            
 
Fint men aningen för litet soffbord inne på Bolia's showroom // resultatet: 3 av 4 gardiner uppfållade och upphängda på bilden ovan.
 
 
Vietnamesisk take away till middag
 
            
 
Fixat en mysig ljusslinga nu i badrummet, skönt att ha den som lyser istället för de starka spotlightsen i taket när man går upp på morgonen.
 
 
På söndagen var det tvätt och storhandling på schemat. Gick till en ny lite större ica vid Mariatorget för att handla och passade på att njuta av det fina vädret. Ovant med så varmt väder så gick ut med en stickad tröja och blev alldeles svettig. Sen tog jag och mamma en tur till Bauhaus för att köpa garderobsinredning. Just nu är det lite kaos i garderoben med en flyttkartong med kläder som inte får plats att packas upp. Så har nu köpt en stång att ha under den befintliga och sen en till låda att ha till vänster om den. Var även en sväng till Rusta för att köpa fler galgar och hittade även en dörrmatta. På kvällen gjorde jag och Fredrik matlådor och hängde på balkongen.
 
              
 
              
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!