Brunch på Greasy Spoon

         
 
Hej här kommer en liten sammanfattning av min helg! Fredagen var mycket efterlängtad efter en lång vecka. Vi var ute och åt hamburgare och pulled pork till lunch och sen passade hela kontoret på att sluta en halvtimme tidigare. Väntade in Fredrik hemma och sen gav vi oss ut på en långpromenad runt söder. Gick ner till Skanstull och längs vattnet hela vägen till Mariatorget och sen hem. 2 timmar tog det och efteråt hade vi ont i både knän och höfter eftersom underlaget mestadels bestod av kullersten.. Efter promenaden blev det laxsallad till middag på balkongen.
 
 
På lördagen vaknade vi redan vid 8 (riktig sovmorgon om man jämför med kl 5) och var sugna på brunch. Promenerade till Gresasy Spoon där jag beställde in egg benedict med rökt lax och fattiga riddare att dela på och Fredrik tog nån mexicansk ägg-tomatchili-natcho-avocado-fetaost rätt. Förvånandsvärt god men konstig frukostkombo haha. Typiskt honom att vilja beställa in rätter som låter lite udda.
 
         
 
 
 
 
Passade på att handla på ica supermarket på vägen och sen ta oss hem för att städa lägenheten. Olivia och Fabian ville nämligen komma och hälsa på för första gången och mamma hängde på. Fikade falsk tosca som jag hade bakat tidigare i veckan hos oss och sen tog jag, mamma och Fredrik en promenad till Skanstull.
 
         
 
Senare på kvällen kom Julia förbi och vi gjorde egen pizza och gick för att kolla på alla som sprang midnattsloppet. Blev riktigt taggad av att se alla duktiga löpare så nu har jag massa träningsmotivation och jag och Julia bestämde att vi också skulle vara med och springa nästa år.
 
 
 Söndagen bjöd på grått väder, men jag och Fredrik hyrde varsin elsparkcykel för att åka och se mer av Hornstull. Hamnade på en liten matmarknad där vi lämnade cyklarna och fortsatte till fots. Kul att upptäcka nya vägar och områden hela tiden. Fanns massa fina hus vid Söder Mälarstrand som jag fångade på bild här ovanför. Vi stannade även för fika på Chic café innan vi gick hem och tog det lugnt.
 
 
         
 
Pappa kom förbi en kort stund med en superfin inflyttningspresent på kvällen som kommer bli väl använd på våra tapaskvällar. Sen grillade jag och Fredrik Tandorikyckling till middag. Kunde sitta ute och äta trots att det regnade eftersom vi får tak av balkongen ovan. Hade köpt hem Pop fruits vilket är fryst frukt på pinne som vi åt till efterrätt framför vår nya serie Agent Carter.
 
          

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!