Flyttstädning

            
  
Äntligen fick vi nycklarna till vår lägenhet!
 
            
 
Var förbi Linneas jobb på EM home och kollade in lite fina möbler
 
 
Magiskt ljus på Storsand stranden
 
            
 
Hade köpt med oss thaimat på fredagen och sallad från Råvara på lördagen och såklart lite annat gott♥
 
 
            

            
 
 
            
 
Hej på er! I fredags var det äntligen dax att få våra nycklar till lägenheten. Kändes så overkligt när jag vaknade där på morgonen den 26e och första tanken var "idag flyttar vi in i vår egna lägenhet". Väntat sen i mitten på maj så har kännt så lång borta hela tiden. Jag hade tagit ledigt från jobbet för att kunna vara med och skriva på alla papper. Var lite nervösa för att vi hade glömt något viktigt steg som vi skulle göra innan, men istället var det banken som tabbat sig och det fanns ingen handläggare som hade schemalagt att hoppa in för vår banktjej som var på semester. Tog dubbelt så lång tid som planerat, men vi fick nycklarna tillslut!
 
Vi var tvungna att flytta ut ur studentlägenheten senast sista juli och innan dess köra ner alla saker, städa och besiktiga lägenheten. Så jobbade lite i olika team för att hinna med allt. Jag hade packat ner hela lägenheten i flyttkartonger och påsar innan jag lämnade Luleå för sommaren. Sen nu flög Fredrik upp på torsdagen till Luleå för att tömma lägenheten med hjälp av hans föräldrar och köra ner sakerna med släp till Stockholm. Så de kom fram 02:30 natten till fredagen och när vi sen fått nycklarna vid 11 på fredagen så lastade de in allt i nya lägenheten. Riktiga kämpar! Jag åkte direkt från mäklaren till Luleå för att städa hela lägenheten och sen vara med på besiktningen på måndagen. Så fick en långhelg i norr och passade på att umgås lite med Linnea också. Har haft värmebölja och 27 grader i Luleå så vi var på stranden utanför Storheden och ätit middag och badat två av kvällarna. Så mysigt att sitta där i kvällssolen!
 
Sen när jag höll på att skrubba hela lägenheten var det inte lika kul att det var så varmt. Blev ett ordentligt träningspass och riktigt svettigt. La all energi på köket första dagen och tog mycket längre tid än vad jag trott, men sen på söndagen behövde jag som tur bara lägga 5 timmar innan det var helt rent överallt. På måndag morgon så var det besiktning och allt såg bra ut så kunde låsa och lämna in nycklarna på en gång. Var lite blandade känslor att lämna lägenheten, verkligen trivts där samtidigt som jag är taggad på att nu få bo i eget i Stockholm. Kände mig iallafall väldigt klar med den efter att ha städat och skrubbat varenda liten vrå. Sen åkte jag in till stan och hann ta en fika med Linnea och fira att allt var klart innan jag satte mig på flyget hem igen. Puss♥

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!