Helgen och första veckan i lägenheten

           
 
Första middagen tillsammans i lägenheten♥
 
           
 
Var och shoppade knivställ och gardiner och tog en middag på Phils i onsdags // Lax och risotto efter träning på torsdagen
 
 
Helgfrukost på balkongen♥♥ Är så glad att vi väntade tills vi hittade en lägenhet som uppfyllde alla våra krav. Var många fina lägenheter som gick bort bara för att de inte hade balkong, men var helt klart värt det nu när vi kan sitta där ute och äta alla våra måltider. (Främst middagar då vi har sol från 12-13 till 21 just nu, men även frukost nu när det varit varmt!)
 
         
 
 
 
Soffjakt på Folkhemmet
 
 
När vi kom hem från Ikea skruvade vi ihop tvbänken och firade med glass och popcorn när den stod på plats nån timme senare.
 
 
 
Promenad till medborgarplatsen på lördag förmiddag
 
         
 
          
 
         
 
 
 
 
 Hej på er! Har ni haft en bra helg? Jag tog långhelg efter torsdagens jobb och har hunnit med en hel del under mina lediga dagar. Fredrik och jag hängde på ikea 3,5h i fredags, åt köttbullar och köpte tvbänk. Vi passade även på att kolla på soffa, men har fortfarande inte hittat någon att köpa. Är väldigt begränsat med plats i lägenheten också så får inte ha en soffa bredare än 2 meter om vi inte hittar något annat sätt att möblera på eller väljer bort skrivbordet.

På lördagen åkte Fredrik iväg till Kristineholm för att gå på 30årsfest och jag var barnvakt till mina kusiner. Igår, söndag blev det sovmorgon tills Fredrik och hans kompis Gabriel kom tillbaka till Stockholm. Då mötte vi upp lite fler av hans vänner för att äta lunch på Da Luigi. Efter vi fått lite pasta och pizza i magarna promenerade vi ner till Tantolunden och Boulebaren. Det var ingen som var taggad på att spela boule längre när vi hörde att det kostade 150kr per person, men satte oss där en stund och drack lemonad iallafall. När det var dags att ta oss tillbaka till södra station hyrde vi varsin elsparkcykel och åkte på cykelbanan. Var så kul, men kändes lite läskigt när man fick möte i nerförsbacken där det gick lite för fort för min smak och då hade jag ändå den långsammare modellen. Bytte till pendeltåg och åkte en sväng till Vasastan för att kika på vännernas nya lägenhet och fikade där.

När vi vinkat av alla åkte jag och Fredrik till mamma för att äta middag där med henne, Olivia och Fabian. Vi grillade massa gott och sen blev det kortspel och hallonpaj till efterrätt. Mysigt att få ses och äta tillsammans och förhoppningsvis kan man göra det till en tradition nu när vi bor så nära. Tyckte att det kändes lite konstigt att komma tillbaka dit nu och vara gäst och veta att jag ska åka hem till mig själv för att sova sen. Inte insett helt att vi bor i lägenheten än, utan det känns mer som vi lånat den bara haha. Men trivs verkligen så bra där och kommer bli ännu bättre när vi fått allt på plats. Puss♥


Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!