Birthday weekend

          
 
Hej på er! Har haft en superbra helg i Stockholm och blivit ordentligt bortskämd. Fyllde nämligen 22 år i fredags och har blivit firad 3 dagar i sträck. På själva födelsedagen vaknade jag upp hemma hos mamma och åt frukost med henne innan jag gjorde mig redo att åka in till stan. Passande nog jobbade Fredrik i Kista i fredags så mötte upp honom vid 11 tiden och blev bjuden på lunch innan han behövde återvända till kontoret. Sen strosade jag runt i Mall of Scandinavia i någon timme och unnade mig lite nytt till garderoben. När Olivia slutat skolan möttes vi upp på söder för att fika på Mahalo och kolla på lite secondhandbutiker. Letat länge efter en enkel vårkappa och hittade en grå från Zara för endast 130 kr så hade riktigt tur. 
 
Sen åkte vi hem till mamma igen där mormor och morfar väntade på oss och Fredrik kom dit strax efter Fina mamma hade fixat massa god plockmat som vi åt till middag och vi satt och åt och pratade tills alla blev supertrötta. Så mysigt att få spendera födelsedagen med så många människor jag saknat♥
 
          
 
 
På lördagen fortsatte firandet med andra sidan av familjen och vi åkte till norrmälarstrand för att äta brunch på Trattorian med pappa, Anna och My. Som tidigare besök hade de såklart massa god mat och alla åt tills de var proppmätta.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter brunchen promenerade hela det mätta gänget till stan i långsam takt för att smälta maten lite. Väl där sa jag och Fredrik hejdå till familjen och checkade in på Hotel at Six. Önskat mig egentid med honom så var bästa presenten att få bo på hotell tillsammans och bara ta det lugnt.
 
 
 
 
 
 
 
  
På kvällen hade han bokat bord på Nisch som är en av de bäst rankade restaurangerna i Stockholm. De serverade endast avsmakningsmeny så var 7 smårätter med udda kombinationer som var förvånansvärt goda. Väldigt kul att få testa mat man annars aldrig hade beställt själv från menyn.
 
 
 
 
 
 
Bästa rätten var helt klart den sista (efterrätts älskare som man är) som var smakerna Lakrits - Fennel - Salt, en saltlakritsglass som var otroligt god!
 
 
 
 
Tog en Uber tillbaka till hotellet för att slippa promenera i slasket och satte oss i hotellbaren en stund och drack cocktails. Sen gick vi upp på rummet och åt snacks i sängen framför Wahlgrens värld även fast vi var proppmätta.
 
          
 
 
Sov verkligen så gott i hotellsängen, jag och Fredrik är överens om att investera i en riktigt bra säng och fluffiga kuddar och täcken när vi köper lägenhet tillsammans. Får klara oss utan övriga möbler för hela budgeten lär väl gå åt till en bra säng haha. Vaknade iallafall upp på söndagen utvilade och var redo för en ny dag med ännu mer god mat. Länge velat äta frukost på At six och blev verkligen inte besvikna då den verkligen levde upp till 5 stjärnig standard! Blev serverade varm dryck vid bordet och fanns ett stort utbud av frukt, juicer och bullar, samt bästa chiapuddingen jag ätit♥♥ 
Vi båda önskade vi varit hungrigare dock, orkade inte testa något av den varma maten så måste tillbaka dit nån gång snart.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Efter frukosten kunde vi återvända till rummet och bara ta det lugnt. Frågade i receptionen om det var okej att checka ut senare och var inga problem att stanna 4 timmar extra. Riktigt lyxigt att bara få ligga i sängen och kolla på serier halva söndagen.
 
          
 
Den fantastiska helgen fick dock ett tråkigt slut när både mitt flyg och Fredriks tåg vart inställda pga snöovädret. Satt och väntade på Joe and the Juice tills Fredrik fick tag på en buss till Gävle istället och när jag vinkat av honom tog jag Arlanda express till flygplatsen. Var kaos när jag kom fram med massa upprörda människor som precis som jag fått sina flyg inställda. Fanns ingen informationsdisk att kontakta och SAS kundservice fungerade inte att ringa. Pratade med stressad personal vid bagageinlämningen som bara sa att jag behövde vänta på information om ombokning. Så satt i flera timmar och väntade utan att få någon info.. sen beslutade jag mig för att gå och prata med personal vid terminal 5 istället och då säger de att jag borde kolla SAS app för att se om jag blivit ombokad. Mycket riktigt har jag fått en ny flygtid 26h senare utan att ha fått nån information om detta via sms eller mejl. Så har åkt ut till Arlanda och suttit och väntat helt i onödan tack vare att jag inte visste att informationen fanns i deras app... men ska göra ett nytt försök att flyga till Luleå ikväll och hoppas att jag blir kompenserad för mat och resan fram och tillbaka till Arlanda. Tur i oturen missade jag iallafall inget viktigt i skolan och fick en lugn extradag i Stockholm♥
 

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!