Saturday in Paris

 
 
 
 
Första gången jag druckit ingefärashots i stora glas och med sugrör, är ju så starkt så fick kämpa för att få i sig hela. Riktigt bra för immunsystemet men inte så gott direkt Haha.
 
 
Min fina älskling på brunch på 46&3rd♥
 
 
 
            
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
E♥F
Sa till Fredrik att jag ville hitta ett fint lås att fota, vad är då oddsen att jag hittar ett med våra initialer?
 
          
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Marmorpalatset Palais-Royal
 
 
Måste sett väldigt roligt ut när jag försökte ta mig upp på den här höga pelaren, men lyckades tillslut. Den var mycket högre än vad den ser ut iallafall och fortsatte under gallret så var lite läskigt att balansera på ett ben. Stackars Fredrik gjorde sig illa på magen när han försökte ta sig upp på en ännu högre pelare med vass kant..
 
         
 
 
 
 
 
många fina och coola fasader fanns det över hela Paris
 
 
 
Man kan aldrig få för mycket choklad, Nutella crêpe och chocolat chaud till lunch.
 
 
        
 
 
 
 
 
 
Vårat hotell hade en supermysig innegård som vi hade utsikt över från rummet♥
 
 
 
Redo för middag
 
 
 
Utsikt och finaste lobbyn jag sett på the Peninsula hotel, fanns t.o.m en mini shoppingmall inne i hotellet
 
           
 
 
 Hej på er! Äntligen fredag igen och jag är tillbaka i Stockholm över helgen. För en vecka sen åkte ju jag och Fredrik till Paris och jag har fixat ihop en bildbomb med alla kort vi knäppte under lördagen. Hade verkligen en toppenhelg och hann med så sjukt mycket på bara 2 dygn vilket ni ser ovan! Började lördagen med en super brunch som låg en bit bort från där vi bodde så tog en Uber. Sen hade vi ett perfekt promenadstråk tillbaka mot hotellet med alla sevärdigheter vi prioriterat att se. Första stoppet var Notre-dame och på vägen dit gick vi förbi en riktigt pampig byggnad som tydligen var något stadshus. Efter det promenerade vi längst floden Seine till Louvren och Palais-Royal. Hade försökt planera dagen i förväg och kollat på kartan, men alla avstånd var ju mycket större än vad jag uppskattat ifrån satellitbilderna haha så tog ju sin lilla tid. Dessutom var flera vägar och broar avstängda pga demonstrationer så fick ta några omvägar för att komma dit vi ville. Efter att ha gått en bra bit och letat efter någonstans att sitta och vila fötterna hittade vi en uteservering i närheten av Eiffeltornet där vi beställde in lite mat. Kände att det nästan var obligatoriskt att äta crêpe och croque monsieur när man är i Frankrike så beställde in det och delade på.
 
Sen fortsatte vi promenaden till Eiffelltornet där det var väldigt mycket folk så vi höll oss i utkanten och hittade en jättefin gata där man kunde ta bra bilder. Efter denna långa promenad kände vi oss rätt nöjda med turistandet och gick tillbaka till hotellet för att vila inför middagen. Båda råkade somna och vaknade upp en kvart innan vi bokat middagen så blev lite stressigt och vi valde att ta en Uber igen. Inte det bästa valet då många gator fortfarande var avstängda och vi fick sitta i en rondell i en timme utan att komma någon vart. Så fort vi kom ut ur kaoset valde vi att hoppa ur och hitta ett annat matställe. Promenerade till ett jättefint 5-stjärnigt hotell som skulle ha en bra restaurang med utsikt över Eiffeltornet, men det var tyvärr fullbokat. Men glad att vi gick dit och fick se utsikten och den fina lobbyn iallafall. Istället hittade vi en enklare italiensk restaurang nära triumfbågen med pasta, pizza och supergod citronsorbet♥ Blev ett litet äventyr och vi måste verkligen åka tillbaka någon gång och se allt vi inte hann med! Puss

Kommentarer

Designen är gjord gratis av: Designbloggar

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0
Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!